Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori myyjät, nyt järki käteen niiden hintojen kanssa

Vierailija
27.01.2021 |

Täällä on usein ketjuja, joissa valitellaan, kun tavarat eivät mene kaupaksi Torissa.

Olen itse myynyt siellä eikä ikinä ole ollut tätä ongelmaa, mutta olen ymmärtänyt että myyn käytettyä esinettä, jonka hinta ei voi olla sama eikä lähellekään sama, kuin uuden vastaavan.

Jos voin kaupasta ostaa saman tavaran 5€, tai 10€ kalliimmalla, niin miksi ostaisin käytetyn, jossa hehheh "pari klommoa jotka ei mitään haittaa" ja joka pitää käydä hakemassa jostain keskeltä ei mitään tiettynä päivänä?

Ja siis osa roikottaa niitä myynti-ilmoituksia siellä itsepintaisesti kuukausi- ja vuosikaupalla.

Kommentit (55)

1/55 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen kierrätyskeskuksessa. Electroluxin vanha paskainen kahvinkeitin 20€. Samalla hinnalla saa Prismasta ihan uuden.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
2/55 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo myyjän vika, jos sulla ei rahat riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Kävin eilen kierrätyskeskuksessa. Electroluxin vanha paskainen kahvinkeitin 20€. Samalla hinnalla saa Prismasta ihan uuden.

Saitko koronan?

Vierailija
4/55 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Hinta ois eri, jos oikeesti haluttais tehdä kauppoja. Mut eihän se sun ongelma ole, jos myyjä ei pääse roinistaan eroon.

Vierailija
5/55 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostaa käytetty, jo valmiiksi viallinen, jolla ei edes takuuta? Kun uuden saa melkein samalla rahalla. Hölmöähän se olisi.

Vierailija
6/55 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Saat koronatestin ja karanteenin kaupan päälle. 😂😂

Vierailija
7/55 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset yliarvostaa omia tavaroitaan ja pyöritän hyväntekeväisyys kirpputoria yhdistyksen nimissä ja meille voi lahjoittaa myyntiin, niin todella huonoa jotkut tuo ja kehuvat, että hyvää ja siistiä on, vaikka onkin täysin loppuunkäytettyä.

Vierailija
8/55 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylihinnoittelijan kanssa ei myöskään jaksa alkaa vääntämään, vaikka haluaisi jotain ostaa. Olen esim kiinnostunut yhdestä esineestä, joka on ollut nyt Torissa 7kk myynnissä, ylihintaa puolet hinnasta. Tässä pohdin viitsinkö edes tarjota mitään.

Vierailija
9/55 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se hinta ole ongelma vaan ostajan köyhyys.

Vierailija
10/55 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Tuttavani myy parhaillaan käytettyjä laukkujaan lähes sadan euron hintaan. Laukut eivät ole edes nahkaa.

Vierailija
11/55 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikirpparilla vanhat kengät maksaa parikymppiä. En käsitä kuka maksaa niin paljon kulahtaneista avokkaista.

Vierailija
12/55 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilla sama meininki; käytetyistä ja kuluneista no-name luistimista pyydetään yli kymppiä, kun Prismasta saa kolmellakympillä ihan uudet. 

Vierailija
13/55 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se hinta ole ongelma vaan ostajan köyhyys.

Ei, kyllä älytön hinta on ongelma.

Vierailija
14/55 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostaa käytetty, jo valmiiksi viallinen, jolla ei edes takuuta? Kun uuden saa melkein samalla rahalla. Hölmöähän se olisi.

Ideologisista syistä voi ostaa käytettyä. Maailma on jo pullollaan tavaroita. Mutta todellakin järki käteen sen hinnoittelun kanssa. Itse myyn esim lasten haalareita nykyään jollain 10-20 eurolla, vaikka olisi kuinka Po.p:ia tai jotain olevinaan parempaa.

Vierailija
15/55 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähikirpparilla vanhat kengät maksaa parikymppiä. En käsitä kuka maksaa niin paljon kulahtaneista avokkaista.

Ostin eilen kaupasta uudet hintaan 7,90.

Vierailija
16/55 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Aasi pyytää 0,5 gramman kultarahasta 100 euroa. Onhan sen todellinen arvo 25e

Vierailija
17/55 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin ostaisin enemmän käytettyä mutta hinnat tosiaan ovat liian korkealla käytetylle tavaralle. 

Ja sille joka vinkui ettei muka ole varaa maksaa, hei neropatti, miksi luulet että porukka käy kirppareilla..että löytäisi tavaraa HALVEMMALLA. Sehän se on koko pointti. 

Vierailija
18/55 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan hinnan riippuen tavaran kunnosta ja materiaalista. Jotkut tavarat menee heti, jotkut saattaa jäädä roikkumaan kuukausiksi. Laitan välillä uudestaan, joistakin saatan hieman laskea hintaa. Mulla ei ole kiire tavarasta eroon ja jossain vaiheessa vien sitten löytöeläintalolle.

Olen huomannut että kalliimmat tavarat menee joko heti tai sitten myöhemmin, mutta ei ole turhaa vääntämistä ostajien kanssa. Tulevat hakemaan kun ollaan sovittu tai rahat näkyvät postareiden kera tilillä viimeistään parin päivän päästä.

Muutaman euron tuotteiden kanssa on vääntöä, yritetään tinkiä, varaillaan, sovitaan hakuaika ja ei tulla hakemaan, ostaja laittaa yhteystiedot mutta rahoja ei näy, ei vastata viesteihin, ei haluta maksaa postareita jne. En jaksa parin euron takia tuollaista säätöä.

Vierailija
19/55 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta jos hinta ahdistaa.

Vierailija
20/55 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole järkeä laittaa 2€ tai 3€ tuotteelle. Itse en kehtaa mennä ees ostaa niin halpaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä