Mitä tapahtuisi töillesi, jos tänään kaatuisit ja joutuisit teholle kolmeksi viikoksi vegetatiiviseen tilaan?
Oletko työpaikallasi korvaamaton? Menisikö firma nurin? Vai jaettaisiinko työt ja jatkettaisiin ilman sinua?
Kommentit (34)
Ei menisi nurin, mutta kukaan myöskään ei tekisi niitä hommia. Siis olisivat odottamassa, kunnes tulen takaisin.
Työkaverit tekisivät hommat sillä välin.
Joku muu tekisi mun hommat, ja mä saisin tervehdyksen sairaalaan ( nyt varmaan videoklippinä)
Siellähän ne samat hommat olisivat odottamassa. Jos poissaolo jatkuisi pidempään, niin joku kollega varmaan tekisi ainakin jotain pientä kaikkein ”kiireisimmille” jutuille.
Sijainen löytyisi melko helposti ja moni varmaan olisi tyytyväinen.
Olen juuri käynnistämässä uutta projektia, joten sen vetovastuuseen otettaisiin sitten joku toinen. Työpari sijaistaisi siihen asti.
Yhdessä aikaisemmassa työpaikassani olin siinä mielessä korvaamaton, että eivät ole vieläkään ole itse kyenneet keksimään niitä kehitysideoita, mitä minulla oli valmiina. Firma ei toki ole kaatunut lähtööni.
"Mitä tapahtuisi töillesi?" Jättäisin työni tietysti tekemättä ja joku muu tekisi ne. Todennäköisesti vuokrafirmalta hankittaisiin pätevä työntekijä.
Olen töissä ruokakaupan kassalla, epäilen että joku muu saattaisi pyörittää hihnaa sillä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Siellähän ne samat hommat olisivat odottamassa. Jos poissaolo jatkuisi pidempään, niin joku kollega varmaan tekisi ainakin jotain pientä kaikkein ”kiireisimmille” jutuille.
Sama täällä. Sijaista tai työparia ei mulla ole. Ne kaikista tärkeimmät varmaan joku ainakin yrittäisi tehdä, jos poissaoloni jatkuisi pitkään.
Kukaan ei töitäni tekisi. Nyt on hommat sellaisessa mallissa, että ei kauheita tapahtuisi, vaikka olisin 3vk pois.
Sesonkiaikana seuraisi pahimmillaan konkurssi.
Firma menis nurin, eikä korvaajaa hevin löytyisi. T. Ilotyttö
En ole korvaamaton. Joku muu tekisi työni tietenkin.
Enpä minä varmaan töihini palaisi enää, jos menisi kolme viikkoa vegatiivisessa tilassa. Työni jaettaisiin muille ja voi olla, ettei tilalleni koskaan palkattaisi uutta työntekijää.
Kollega tekisi työt, ehkä joissakin asioissa tarvitsisi esimiehen apua. En ole korvaamaton, enkä haluakaan olla.
🤣 tällä sekunnilla, kävisi kalliiksi yritykselle kun eivät saisi lupaa jatkaa toimintaansa (en tiedä annettaisiinko viranomaisten taholta ”armoa”, force majoure -tyylisesti mutta epäilen).
Kukaan ei tietenkään tee töitäni ja kaikki näin alkuvuoteen kasautuvat viranomaisvelvoitteet jäisi tekemättä.
Keskellä kesää tai rauhallisempia aikoina yritys varmaan pärjäisi 3vkoa mutta ei esim 3kk:tta palkkaamatta jotain pikapikaa.
Joskus mietin tuollaista tilannetta, että siinäpähän tajuaisivat, mitä kaikkea teen ihan muiden tietämättä ja huomaamatta. Työni on sellaista, että kukaan ei sijaista, mutta viikon poissaolo näkyy jo vahvasti osaston toiminnassa. Pomoni kyllä tunnustaa, että ei aina tajua, mitä kaikkea teenkään. Työkaverit eivät edes yritä, kun hommat tulevat hoidetuksi.
Puoliso joutuisi koville. Meillä on lypsykarjatila. Lomittajan saa sairastapauksiin yleensä muutaman päivän viiveellä. Noin pitkällä ajalla olisi varmaan useampi (kokematon) lomittaja ja ei välttämättä joka päiväksi. Jos maatalousyrittäjä sairastuu perjantaina klo 15 jälkeen, kukaan ei ole asiaa hoitamassa ennen maanantaita :D
Joku tulisi pitämään oppitunteja, mutta todella vaikeaa olisi päästä hyviin tuloksiin. Joka ryhmältä pitäisi ensin selvittää, missä aiheissa ollaan menossa.
No oletettavasti olisin enemmän kuin tuon kolme viikkoa pois niin jonkunhan ne hommat pitäisi tehdä. Mutta jos olisin yllättäen tasan kolme viikkoa pois niin saattaa olla että mitään katastrofia ei tulisi, ehkä akuuteimmat hommat joutuisi joku tekemään, muuten jatkaisin siitä mihin jäin. Kiire tietysti tulisi.
Kukaan ei varmaan huomaisi mitään.