Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko nämä maalaiset junantuomat,jotka ovat hirveän itä-helsinki-vastaisia?

Vierailija
24.04.2009 |

tuli vaan mieleen..?Mitä te aidot stadilaiset olette mieltä?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valaise meitä tietämättömiä!

Maahanmuuttajat pääsäntöisesti eivät ole samanlaisia kuin perussuomalaiset 3 luokan sos.elätti räkäilijät. Eivät ehkä ole kovin varakkaita, mutta sen ei pitäisi ihmistä laaduttaa mihinkään paaria-kastiin.

Ei kai kukaan ajattele, että varakkaammat ovat jotenkin laadukkaampia? Eihän?

Se nimittäin olisi kyllä inhimillisen ajattelun pohjanoteeraus.

Vierailija
22/39 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valaise meitä tietämättömiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ole syntyjäni täältä kotoisin.. Minä en näe itähelsingissä oikein mitään moitittavaa. Tuskin se sen pahempi on ku tämä pohjoinenkaan.

Vierailija
24/39 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ihan syntymästäni lähtien, en ole aito Helsinkiläinen, koska en käytä sanaa stadi, tai stadilainen.

En myöskään skruudaa vaan syön jne..

Toisaalta sekin osittaa jo mitä siellä Itä-helsingissä asuu, jos pitää saivarrella slangi sanoista.

Minusta Helsingin slangi,stadit, sporat, skruudaus, buli, gimma ym on rumia sanoja, Itse suomen peruskieli on kaunista. Miski sii vain silä peruteella, että olen Helsinkiläinen, en saa sano Hesa vaan pitäsi sanoa stadi. Kyllä minä olen ihan 100% helsinkiläinen. Se onko joku isoäitini joskus vuonna miekka ja kivi sinne muuttanut jostain korpikuusen kannon alta, ei teeminusta sen vähemmän helsinkiläistä, kuin jostan itä keskuksen fattan asiakkaasta.

Vierailija
25/39 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "maahanmuuttajat" eivät ole yksi homogeeninen ryhmä. Maahanmuuttajissa ei ole vain moniongelmaisia nuoria ja työtä vieroksuvia aikuisia, vaan myös runsaasti hyviä äitejä ja isiä, fiksuja nuoria, työpaikoillaan ahkerina palkittuja työntekijöitä, korkeasti koulutettuja ammattilaisia, jotka eivät ole saaneet Suomesta koulutusta vastaavaa työtä, perheestään ja ystävistään välittäviä, yhteisöllisiä, iloisia ja onnellisia ihmisiä. Heidän ainoa "syntinsä" on asua vieraalla maalla, jotkut omasta tahdostaan jotkut tahtomattaan.

Vierailija
26/39 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän todellisuus ruumiillistuu Mellunmäen metroaseman viereisen kuppilan ulkoterassilla kesäaikaan.

Vierailija
27/39 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat ne, jotka ovat oikeasti muuttaneet tänne hyvin äskettäin. Oikean HESAlaisen tunnistaa siitä, että hän ei elämöi sukupuullaan eikä kuvittele olevansa asuinpaikkansa takia jotenkin erinomainen.

Minulla on suku ainakin 1800-luvun puoliväliin asti HESASTA. Käytän kaikkia kolmea sanaa: Helsinki, stadi, Hesa. Vähän keskustelukumppaneista ja kielen formaaliudesta riippuen. Junantuoma mieheni sen sijaan käyttää etupäässä sanaa stadi ja olen asiasta häntä joskus kiusoitellutkin: kuvitteleeko hän, että on siten jotenkin enemmän sisäpiireistä?

Vierailija
28/39 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävelet peilille.

Kirjoituksesi on todella rasistinen. Turhaan kuvittelet sen olevan jokin sinusta irrallaan oleva käsite. OIet rasisti kirjoituksesi perusteella.

Vierailija
29/39 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

junantuomat tunnistaa siitä, että sanovat ISKÄ - yäks mikä sana

Vierailija
30/39 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan EI ole rasisteja, koska ovat muuttaneet Nurmijärvelle, tai eivät alunperinkään itä-helsingissä asuneet.

Vierailija
31/39 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartiokylään, Marjaniemeen, Jollakseen, Aurinkolahteen jne., vaan kun on niin kauhean kalliita asuntoja, että ei ole varaa.

Vierailija
32/39 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

monessa paikassa, lauttasaaressa, laajasalossa, kontulassa (joka on just syvintä itä-helsinkiä), oulunkylässä. Väittääkö joku, että asuinpaikan mukana muutan myös olomuotoani eli muutun fiksusta vähemmän fiksuksi. Itse en ole sellaista huomannut, olen ollut aina samanlainen asuinpaikasta riippumatta.

Asuinkokemukseni itä-helsingissä ei ole ollut sen huonompi kuin muuallakaan. Nuo asuinpaikkansa mukaan itseään pönkittävät ovat tainneet huomata itsessään vajavuuksia muihin vertailleessaan ja siten uhoilevat. Minua huvittaa aina tämä asuinpaikan mukaan leuhkiminen.

Vierailija
33/39 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse KUULUIN siihen ryhmään joka niputti itä-helsingin "huonoksi" asuin alueeksi ennen.

Nyt ollaan perheen kanssa (äiti, isä ja kolme lasta) asuttu Vuosaaressa/Aurinkolahdessa ja pois en täältä muuta kuin pakon edessä :)

Ihanat rannat ja metsät, suuret kaupat ja kaikki palvelut lähellä.

Joka kolkassahan on ne omat "huonot alueensa" kuten täälläkin voin nimetä tuon metro-alko-sosiaalivirasto linjaston tuossa kauppakeskus Columbuksen luona, mutta kyllä niitä samoja tenuneniä ja maahanmuuttajaryppäitä näkee siellä Espoon luxusalueillakin kuin missä tahansa muuallakin.

Ei se mua haittaa ettei tänne tuollaiset ahdasmieliset nyrppänenät muuttaisikaan :) Ei teitä kukaan tänne kaipaa paskantärkeilemään

Vierailija
34/39 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne ei edes kaupungin vuokrataloihin saa muutta kuka vaan.

Tuttuja on asunut (valitettavsti) itä helsingissä, ja kyllä ne järestään on sellaisia paikkoja missä sattuu ja tapahtuu. En uskaltais ikinä asua lasteni kanssa missään "vuosaaressa" huiks.. Larussa sentään on turvassa. Vaikka muuttuu sekin jatkuvasti, mikä on sääli.

Mikä on kokemuksesi Vuosaaresta? Mihin tämä "huiks" jeesustelusi perustuu?

Meitä on moneen junaan ja ikävä kyllä kaltaisiasi tekopyhiä leuanlouskuttajia löytyy, onneksi ei sitten täältä hui niin kauheasta Vuosaaresta :)

Vierailija
35/39 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä olenkin "junantuoma", vaikkei meille junaa Stadista kuljekaan. Syy, miksi en muuttaisi johtuu siitä, että molempien työpaikat on länsipuolelle. Helvettiäkö minä jaksaisin jonnekin itään muuttaa?

Mieskin on "junantuoma", vaikka sukunsa on "aitoja stadilaisia" (monennessa polvessa) ja kukaan heistä ei pistäisi pikkurilliään itäpuolelle. Mutta se on ihan heidän ongelmansa... Ootte kyllä ihan hassuja!

Vierailija
36/39 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruudessani asia oli toisin, silloin "hesa" paljasti maalaisen, mutta kieli elää ja maailma muuttuu.

Perushelsinkiläiset, monen polven paljasjalkaiset, asuvat ratikkalinjojen läheisyydessä, kantakaupungissa. Heille muutto Tullinpuomin "väärälle" puolelle on kulttuurishokki, johon alistutaan taloudellisen pakon edessä.

Puutarhaintoilijat saattoivat/saattavat lämmetä Kulosaarelle, mutta muuten nämä itäisen Helsingin lähiöt ovat ehdottomasti vältettäviä alueita.

Vierailija
37/39 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä asua. Tosin en asu enää, miehen perässä muutin muualle. No, mä koen edelleen olevani Helsinkiläinen sisimmissäni, ja en pelkästään helsinkiläinen vaan itä-helsinkiläinen. Melkein koko elämä on tullut siellä asuttua.

Ollaan puhuttu että muutetaan jossain vaiheessa Helsinkiin ja mä en suostu muuttamaan minnekään muualle kuin Itä-Helsinkiin, joku vartsika olis tosi ihanteellinen. Rauhallinen alue, mutta silti likellä kaikkea.

Vierailija
38/39 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kokemusta

Vierailija
39/39 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät pisteet kuitenkin sai itä-helsinki

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000010321629.html