Ovatko nämä maalaiset junantuomat,jotka ovat hirveän itä-helsinki-vastaisia?
tuli vaan mieleen..?Mitä te aidot stadilaiset olette mieltä?
Kommentit (39)
että itähelsinki on hirveän paha paikka?Siis koko itähki niputetaan samaan paskaan?Ovatko Jollas Marjaniemi taiKulosaari kovin pelottavia räkälöitä?
ja todellakin itä-Helsinkivastainen. Koulujaan ei kaupungissa hänen puheidensa mukaan montaa ole, jonne lapset voisi laittaa ilman että altistuvat ns. huonolla ainekselle.
ja itä- helsinki on ööööööööööööööööööööööööööö luokkaa. Siellä asuu just kaikki 3 luokan ihmiset, kera mamujen ym.
No kaiketi sinne joku paremman luokan ihminen on eksynyt vahingossa.....
Sielllä on niin likasta ja ahdistavaa ja yöök. Minä en vois ikinä kuvitella asuvani itä-helsingissä saati suositella kenellekkään asunnon ostoa sieltä.
vaikka meilläpäin ei edes junat kulje:) En muuttaisi itä-Helsinkiin tai Helsinkiin ylipäänsä, haluan asua muualla, vaikka Helsingissä työssä käynkin.
sinne ei edes kaupungin vuokrataloihin saa muutta kuka vaan.
Tuttuja on asunut (valitettavsti) itä helsingissä, ja kyllä ne järestään on sellaisia paikkoja missä sattuu ja tapahtuu. En uskaltais ikinä asua lasteni kanssa missään "vuosaaressa" huiks.. Larussa sentään on turvassa. Vaikka muuttuu sekin jatkuvasti, mikä on sääli.
mutta todellakin olen syntynyt naistenklinikalla -68 ja kiikutettu laitokselta Laruun. asuttiin monta vuotta ensin vattuniemessä ja sitten muutettiin Meripuistotielle. Ensimmäiset muksunikin syntyivät meripuistotiellä. Ja enempää en kerro koska jo tästä varmaan moni tuttu tunnistaa, Larussa muuten asuu myös kummitätini ja pikkuserkkuni perheineen..
Ja juu osaan kyllä käyttää myös slangisanoja mutten koe sitä tarpeelliseksi.
Ja ja töihin kuljen dösällä ja sporalla...................... j ne
T: se hesalainen
täällä yks tammarilainen ja ylpeä itä-Helsinkiläisyydestä. Ja luulen, että ovat noita muualta muuttaneita, jotka noita stereotypioita harrastaa. Itä-Helsinki on siisti! Kauheeta tunnustaa, että nyt asutaan Krunikassa, mutta sydän sykki itä-Helsingille.
kaikki meidän tuttavapiirissä aina puhuu hesalaisesta, ei kukaan sano stadilainen... Ja ihan Helsingistä kaikki ollaan kotoisin. Minä jopa itä-helsingistä, ja senpä takia en sinne ikinä enää muuttaisikaan. Lapsuuteni ja nuoruuteni olen siellä asunut ja se riitti. Onhan siellä toki näitä kivojakin alueita, mutta pitäisi käydä kaupassakin jossain itiksessä... No thanks.
ja itä- helsinki on ööööööööööööööööööööööööööö luokkaa. Siellä asuu just kaikki 3 luokan ihmiset, kera mamujen ym.
No kaiketi sinne joku paremman luokan ihminen on eksynyt vahingossa.....
Sielllä on niin likasta ja ahdistavaa ja yöök. Minä en vois ikinä kuvitella asuvani itä-helsingissä saati suositella kenellekkään asunnon ostoa sieltä.
jossa niputetaan yhteen suomalaiset räkälä sos.pummit ja maahanmuuttajat. Maahanmuuttajat voivat olla vähemmän tienaavia, mutta se onkin sitten ainut yhteinen tekijä näiden perussuom. räkäilijöiden kanssa.
Ja se, että ei nyt ole omistusasunto ja muuta maista mammonaa niin paljon, niin sekä sitten määrittelee ihmisen 3 luokan kansalaiseksi.
Tällainen ajattelu vain paljastaa pienen mielen. Rahalla kun ei saa kaikkea...
sanan hesalainen. Aidot helsinkiläiset eivät käytä sanaa hesa tai hesalainen. Niitä käyttävät ainoastaan syntyperäiset juntit. Keravalla tai kauempana syntyneet. Vaikka olet maalaisen lapsena sattunut syntymään Stadissa, ei se tee sinusta tai tuttavapiiristäsi tai sukuluisista stadilaisia eli helsinkiläisiä. Olette juntteja vaikka satutte asumaan Stadissa.
t. toinen stadilainen
kyllä mä vaan olen paljasjalkainen *hesalainen*
kaikki meidän tuttavapiirissä aina puhuu hesalaisesta, ei kukaan sano stadilainen... Ja ihan Helsingistä kaikki ollaan kotoisin. Minä jopa itä-helsingistä, ja senpä takia en sinne ikinä enää muuttaisikaan. Lapsuuteni ja nuoruuteni olen siellä asunut ja se riitti. Onhan siellä toki näitä kivojakin alueita, mutta pitäisi käydä kaupassakin jossain itiksessä... No thanks.
T. stadilainen
Kukaan aito stadilainen ei kutsu Helsinkiä hesaksi. Ihan perusjuttu. Siitä ne maalaiset tunnistaa.
Vaan itä-helsingistä. "Jouduin" työnpuolesta asumaan siellä kymmenen vuotta. Asuin vanhassa vuosaaressa, rastilassa, kallahdessa sekä meri-rastilassa. Alue on todella kaunista. Ihana luonto ja hyvät palvelut sekä kulkuyhteydet. Harrastuksia, meri, ulkoilua jne. Ihan huippua. MUTTA väestö siellä on pelkkää white trashiä tai maahanmuuttajaa. Paljon rasismia ja syrjäytyneitä. Kouluissa erittäin paljon ongelmia jne. En ikinä asuisi siellä enää perheellisenä saati laittaisi lapsiani kouluun siellä. Samaan kategoriaan laitan Kontulan, Myllypuron, Mellunmäen, Itäkeskuksen, Marjaniemenkin, Puotinharjun. Puotila menettelee ja Kulosaari sekä Jollas ihan ok mutta Herttoniemi alkaa olemaan ihan samaa kakkaa kuin veesaarikin.
En siis suosittele kuitenkaan.
ex-vuosaarelainen
mitä halvatun väliä sillä on, miksi Helsinkiä ja helsinkiläisiä kutsutaan.
Ja mikä niistä muista kuin helsinkiläisistä sitten tekee juntteja?
Sana juntti on vähättelevä, aliarvioiva ilmaisu.
Helsinki on aikas pieni tuppukylä verrattuna moneen muuhun pääkaupunkiin. Ei tarvitse mennä kuin Tukholmaan tai Kööpenhaminaan, kun on ihan toinen tunnelma - kansainvälisempi.
Vaikka itse olen kantakaupungissakin asunut, niin en kuitenkaan ole stadilainen. Stadilaiseksi synnytään.
Itse olen joutunut tutustumaan Itä-Helsinkiin harrastusteni kautta ja vaikka alueella on kivoja paikkoja ja hienoja asuinalueita, olen nähnyt myös paljon ns. ongelma-alueita, joille en haluaisi lasteni kanssa muuttaa. Kouluissa kaikki kuitenkin ovat yhdessä. Näihin alueisiin kuuluu Kontula, Kivikko, Myllypuro, Puotinharju esimerkiksi. Vuosaari lähitienoineen on minulle tuntemattomampi.
ja landet saa edelleen kutsua stadia hesaksi mutta pointti oli siinä, että kukaan aito stadilainen ei hesa sanaa käytä ja siitä aidon tunnistaa.
eikä kyllä muuttaisi millään Itä-Helsinkiin - ei varmaan edes sinne Jollakseen. Itse olen junan hyvin kaukaa kauan sitten tuoma tuoma ja viihdyn parhaiten parin kilometrin päässä rautatieasemasta. En halua itään, länteen enkä pohjoiseen.
Alue on todella kaunista. Ihana luonto ja hyvät palvelut sekä kulkuyhteydet. Harrastuksia, meri, ulkoilua jne. Ihan huippua. MUTTA väestö siellä on pelkkää white trashiä tai maahanmuuttajaa. Paljon rasismia ja syrjäytyneitä. Kouluissa erittäin paljon ongelmia jne. En ikinä asuisi siellä enää perheellisenä saati laittaisi lapsiani kouluun siellä. Samaan kategoriaan laitan Kontulan, Myllypuron, Mellunmäen, Itäkeskuksen, Marjaniemenkin, Puotinharjun. Puotila menettelee ja Kulosaari sekä Jollas ihan ok mutta Herttoniemi alkaa olemaan ihan samaa kakkaa kuin veesaarikin.
En siis suosittele kuitenkaan.
ex-vuosaarelainen
[/quote]
*************************************************************************************
ITÄ-HELSINKI voisi olla toisenkinlainen. Luonto ja meri lähellä!
MIETTIKÄÄ MITEN ENNENVANHAAN NIIN UPEA ITÄ-HELSINKI ON PILATTU.
Maahanmuuttajia, paskasakkia, sosiaalitapauksia.
Ei sinne valkonaamalla ole mitään asiaa.
Oi niitä aikoja kun nykyisen City-Marketin paikalla oli pelkkää peltoa, jota Peter Nymanin isoisän lehmät laidunsivat. Pelloilla kasvatettiin viljaa ja mm. nauriita ;-)
Nyt täytyy sanoa suoraan, että vitutttaa tana. Sori
t. se toinen stadilainen
ps. herttoniemi sosiaalitapuksineen on myös ihan sieltä ;-(
mutta maahanmuuttajia ei juuri kukaan naapuriinsa halua. pahimpia rasisteja ovat juuri ns "kunnon kansalaiset", keskituloiset sekä hyvätuloiset tavalliset suomalaiset maitonaama - Niemiset, joille maahanmuuttaja = rötöstelevä ja riehuva somalimies tai juoppo venäläinen. Pahiten paasaavat aina ne, jotka ovat tietämättömiä.
Muka ollaan NIIN suvaitsevaisia, mutta kas kun ei naapuriin haluta eriväristä / eritavalla pukeutunutta / muuten erilaista kuin itse.
miksi?