Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tykkäätkö matkustaa yksin?

Vierailija
27.01.2021 |

Mikä yksin matkustamisessa on parasta?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kohteesta. Luontokohteet ja kiertely kyllä, kaupunkikohteet ei niinkään.

Vierailija
2/25 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän yksin matkustamisesta. Saan vapaasti valita, minne menen ja mitä teen. 

Osaan välttää alueet, joille ei kannata mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti.

Vierailija
4/25 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi valita itselle sopivimmat käyntikohteet ja nähtävyydet, ravintolat ja aikataulut.

Vierailija
5/25 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan matkustanut yksin. Pitää varmaan sekin kokea.

Vierailija
6/25 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan vain yksin. on ihanaa kun ei tarvi ottaa huomioon kenenkään muun aikatauluja tai haluja siitä missä käydään ja missä ei. Voi ryypätä jos ryypätyttää, iskea baarista seuraa jos siltä tuntuu, tehdä ihan mitä huvittaa, mihin vuorokauden aikaan huvittaa. Naisille tunnetusti turvattomia matkakohteista en harrasta, enkä sellaisia jossa yksinäistä naista paheksutaan ja huo ritellaan.

Vierailija
7/25 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaus. Oma hotellihuone mihin voi tuoda eri seuralaisen vaikka jokayö eikä kukaan saa tietää.Ja voi herätä millon haluaa,mennä mihin haluaa,vaihtaa suunnitelmia miten haluaa..

T.setämies46.

Vierailija
8/25 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin tai puolison kanssa. Ennen hänen tapaamistaan matkustin aina yksin, sittemmin useimmiten yhdessä. Yksin matkustaessa on täysin oma vapaus, ei tarvitse tehdä kompromisseja. Puolison kanssa on turvallisempaa esim. jossain vuoristossa patikoidessa mutta myös suurkaupungeissa liikkuessa. Hänen kanssaan vuokraamme myös usein auton, yksin en uskaltaisi lähteä autolla liikenteeseen.

Vierailija
9/25 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan. Jäisin vain majoitukseen velttoilemaan, en saisi lähdettyä minnekään. 

Vierailija
10/25 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin matkustelu on itsenäisen ihmisen hommaa. Ei onnistu kaikilta, etenkään niin että siitä nauttisi (enemmän kuin seuralaisen kanssa).

Vierailija
11/25 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan varta vasten matkustanut yksin lukuunottamatta työmatkoja, joilla on saattanut jäädä esim. yksi päivä luppoaikaa tutustua paikkaan. Minulle ei ole ongelma katsella itsekseni nähtävyyksiä tai käydä ravintolassa syömässä tai kuljeskella kaupungilla katselemassa paikkoja. Silti ehkä kuitenkin mukavampaa, jos on seuraa. En osaa sanoa, matkustelisinko yksin, jos olisin yksinasuva ja ei olisi kaveria, joka lähtisi mukaan.

Vierailija
12/25 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan mieluiten yksin. Toki maailmassa on paikkoja joihin en menisi yksin, mutten välttämättä halua mennä niihin ollenkaan.

Vierailija
13/25 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyisi olla tarpeeksi kiinnostava kohde ja joku, jota tavata myös siellä toisessa päässä. :) Täysin yksin koko loman viettäminen maistuisi puulta.

Vierailija
14/25 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin matkustaminen on parhautta. Aina jos on ollut kaikenlaista rentoa lomaa pilaavaa kitkaa, jos on ollut toinen kuten miesystävä tai kaveri matkassa. Joku juo liikaa ai joku on juomisesta niin tiukka että jäkättää tai murjottaa jos minä otan; joku on aamuvirkku ja odottaa että on lähdettävä hänen kanssa klo 8 nähtävyyksiin ja minä haluaisin nukkua puoleenpäivään; jos vuokrataan auto toinen haluaa pysähdellä jatkuvasti tai sitten ei siedä pysähtelyjä paikkoihin joihin itse haluan; erilainen ravintolamaku yms.

Yksin saa tehdä just niin kuin huvittaa, siihen kellonaikaan kun huvittaa. En mitenkään ole yksin matkustellessani seuraa kaivannut. Asunhan minä muutenkin yksin ja viihdyn jopa kotona arjessa erinomaisesti, saati sistten kun on uutta nähtävää ja koettavaa koko ajan.  

Vierailija
15/25 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustanut muutaman kerran yksin, mutta mukavampaa on kyllä reissata kaverin kanssa. 

Yksin matkustaessa olen osallistunut puolipäiväretkille ja yleensä olen ottanut puolihoidon, koska en tykkää käydä yksin syömässä iltaisin. 

Vierailija
16/25 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin matkustaessa rannalla joku voi varastaa tavarat kun käy uimassa.

Vierailija
17/25 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on suunniteltu suunnitelmattomuus. Harvoin siis esim. varaan kaikkia majoituksia erukäteen. Haluankin olla tässä paikassa vielä päivän lisää - onnistuu. Ehkä joudun sitten ottamaan huonomman tai kalliimman huoneen seuraavassa paikassa, mutta ei tarvitse tästäkään neuvotella.

Vierailija
18/25 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko reissata yksin, jos mihinkään aikoo mennä. Ei ole puolisoa tai muuta automaattista reissukaveria.

Pari matkaa olen tehnyt kaverinkin kanssa, ja kyllä yksin reissaamisessakin on puolensa. Ei tarvitse selittää mitään, eikä tehdä kompromissejä. Päiväreissu Washington DC:ssä oli aivan kauhea, kun jossain mielenhäiriössä suostuin sellaisen hop on hop off-bussin kyytiin. Olisi pitänyt mennä yksin johonkin museoon.

Vierailija
19/25 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin matkustelu on parasta! Saa mennä oman aikataulun ja omien mieltymysten mukaan eikä kukaan ei pahoita mieltään. Jotenkin ajattelen että koen uudet paikat ja nähtävyydet paremmin ja autenttisemmim kun olen vain omassa seurassa. Ei ole kukaan kertomassa että tuota kulmakuppilaa pitää välttää koska viimeksi sieltä sai huonoa palvelua tai nyt täytyy kiirehtiä sillä kiinnostava kiertoajelu alkaa. Olen vain omien aistieni varassa ja luotan omaan intuitiooni. Joskus menee mönkään mutta siitäkin voi syyttää vain itseään.

Vierailija
20/25 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, etenkin näin korona-aikana on helpompi matkustaa yksin.