Saavatko lapsesi tavata ja kyläillä kavereiden kanssa tällä hetkellä normaalisti?
Itse rajoitin kyläilyjä mutta kun nyt joulun jälkeen olen huomannut että oikeasti kaikki lasten kaverit (niin ala-, yläkoululaisen kuin lukiolaisenkin) saavat kyläillä ja tavata, järjestää synttäreitä ym. aivan normaalisti niin en ole enää jaksanut olla se ainoa ikävä vanhempi joka kieltää kavereita tapaamasta vaan olen antanut kyläillä ja osallistua synttäreille ym. Ja tämä että oikeasti muut saavat tavata perustuu varmaan tietoon ja havaintoihin eikä lasten "kaikki muutkin" puheisiin.
Näin Kanta-Hämeessä, miten muualla päin Suomea?
Kommentit (8)
Jos valtaosa lapsista/nuorista tapaa kavereita nyt ihan normaalisti niin mistä tulee tämä kauhea ulina kuinka heiltä on nyt viety kaikki sosiaalinen elämä pois??
Meidän perheessä ei minkään ikäiset kyläile kenenkään luona sisällä eikä meillä käy vieraita. Ulkona on tavattu muita ihmisiä ja on ulkoiltu yhdessä.
Eivät saa vapaa-ajalla tavata kavereita nyt edes ulkona. Kun tilanne oli parempi, niin saivat leikkiä ulkona samalla luokalla olevien kavereiden kanssa. Monella kaverilla näyttää olevan vähemmän tiukka linja, mutta mitään kaverisynttäreitä tms. ei ole kesän jälkeen järjestetty. Asumme Uudellamaalla.
Suomalaiset ei sitä tautia pysty levittämään. Kyllä ne on muualta tulijat.
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheessä ei minkään ikäiset kyläile kenenkään luona sisällä eikä meillä käy vieraita. Ulkona on tavattu muita ihmisiä ja on ulkoiltu yhdessä.
Minkä ikäisiä teillä on perheessä?
Meillä koululaiset ovat saaneet tavata kun tapaavat toisiaan joka tapauksessa koulussa.
Muuten ollaan vähän rajoitettu muiden kun koulukavereiden tapaamisia.
Tosin siinäkin ollaan jo rennompia.
Jos jossain lähistöllä koronaa niin sitten taas hiljaiseloa mutta muuten tapaavat siis melko normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Jos valtaosa lapsista/nuorista tapaa kavereita nyt ihan normaalisti niin mistä tulee tämä kauhea ulina kuinka heiltä on nyt viety kaikki sosiaalinen elämä pois??
Ulisijat ovat juuri niitä, jotka ovat rajoittaneet lasten sosiaalista elämää.
Minulla ei ole mitään valittamista koska emme ole missään vaiheessa rajoittaneet elämää. Lapset ovat tavanneet kavereita vapaa-ajalla, käyneet synttäreillä, pitäneet synttärit jne. Ollaan siis elelty kuten "ennen vanhaan".
Kyllä saavat tavata luokkakavereitaan ihan vapaasti, sisällä ja ulkona. Meillä on kaksi ala-asteikäistä sekä yksi yläasteella (yläasteelaisen kavereilla kuudella oli korona joulukuussa, ei tarttunut omaan lapseeni).
Olen itse opettaja, enkä ihan ymmärrä näitä harrastusrajoitteita, kun koulussa ollaan kuitenkin päivät pitkät ihan lähekkäin.
Ovat koko ajan saaneet tavata ja kyläillä.