Kuinka kauan viihtyisit ihan yksin esim. mökillä?
Oonko jotenkin outo, kun minun olisi todella vaikea kuvitella olevani edes viikonloppua yksin jollain mökillä? En edes koirieni kanssa. Tuli vaan mieleen, kun ystäväni viettää usein viikonkin yksin mökillään, joka on kaukana muusta asutuksesta.
Kommentit (51)
Kuukausia, viihdyn hyvin yksikseni ja en kaipaa muita huseeraamaan kanssani saunaan, takkatulen ääreen, pilkille, metsälle, veneeseen, halkojen tekoon ja wc:hen.
Alkuun n50v jos vielä hengissä, jatkaisin toiset 50v.
Tasan päivän. Yön tullen alkaisi mielikuvitus laukkaamaan ja sitten jos vielä pitäisi pihan perälle lähteä... Ei kiitos. Joo, olen lapsellinen pelkuri 😂
Voisin olla päivän. Kaupungissa voisin olla yksin vaikka loppu elämäni, mutta mökkiolosuhteet alkaa ahdistaa todella nopeasti. Kaipaan elämää ja vilinää ympärilleni, hiiret ja oravat ei riitä.
Voisin olla vaikka viikon, jos mökillä on ruokaa ja juomavettä sekä polttopuita saunalle.
Radioon patterit, nin pysyn perillä maailman tapahtumista.
Elämäni.
Kunhan pääsisin jotenkin kauppaan ja pystyisin maksamaan laskut.
Itse voin huonosti ihmisten ympärillä.
Niin kauan kuin lomaa saan töistä. Pidän siitä mökkiarjen askeettisuudesta todella paljon. Askareita saa rauhassa tehdä omaan tahtiin ja hyötyliikuntaa tulee paljon päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Tasan päivän. Yön tullen alkaisi mielikuvitus laukkaamaan ja sitten jos vielä pitäisi pihan perälle lähteä... Ei kiitos. Joo, olen lapsellinen pelkuri 😂
Just näin! Pimeälläkin voisin olla, kunhan tietäisin pääseväni yöksi kotiin nukkumaan 😄
Olen ollut pisimmillään kolme viikkoa. Olisin ollut pidempäänkin, mutta aika loppui kesken.
Vierailija kirjoitti:
Haaveilen siitä, että voisin joskus viettää mökillä kuukauden yksin. Tai talviajan. Pilkkoisin ja kantaisin puita, lämmittäisin tupaa, tekisin lumitöitä, hiihtelisin, keittäisin tuntikausia puuroja ja keittoja ja tietenkin lukisin. Ehkä opiskelisin tai kirjoittaisin.
Yksinkertaisessa mökissä arkiaskareet jo vievät ison osan ajasta, varsinkin talvella.
Harrastan asioita, joille on eduksi olla syrjässä, joten hyvinkin voisi viikon oleilla erämaakämpässä.
Muutaman viikon varmaan.
Nyt olen välillä vuokrannut mökin viikoksi ollakseni yksin hiljaisuudessa. Saatan kyllä silloin soitella kavereille, muuten ei juuri tule soiteltua.
Olen useampaan otteeseen ollut yksin (koirien kanssa) mökillä noin viikon verran. Siinä viikon jälkeen tulee sellanen mökkihöperyys, etten minä oikein edes meinaa haluta lähteä sieltä pois. Siis tarkoitan, että "pelottaa" se ihmisten ilmoille meneminen, kaivan kaapista jotain tonnikalaa ja riisiä ettei vaan tartteis kauppaan lähteä, viiraan muiden näkemistä niin pitkälle kuin mahdollista. Eli voisin varmaan parhaimmillaan olla mahdollisesti koko kesän yksin mökillä.
N33
Vierailija kirjoitti:
En mäkään sinne huussiin todellakaan yöllä mene. Mulla on vierashuoneessa ämpäri yöllistä pissahätää varten :D
N33 (sama kuin ylempänä)
Olen asunut yksin koko ikäni -- ja kyllä asuinpaikkaa voinee mökiksi kutsua. Lähikauppa on 13km päässä - isommat palvelut 47km päässä. Lähin naapuri on 4km päässä - enkä juurikaan tapaa ketään. Ei ongelmaa, vain sisäinen rauha. Nainen, 38v.
2 yötä max. Sitten pitää päästä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti menisi viikko. Jos mies olisi kotona niin tulisi ikävä, mutta jos hän olisi vaikka ulkomaan komennuksella, niin mulle on melko lailla sama, olisinko mökillä vai kotona yksin esim. pari kk.
Mutta siis ilman minkäänlaista ihmiskontaktia? Käythän varmaan töissä kun miehesi on ulkomailla. Mökillä olisit ihan yksin.
No mä oon nytkin etätöissä enkä kaipaa ihmiskontakteja. Muutenkin mieluummin olisin lomalla kuin töissä. :)
Tykkään olla yksin vaikka parisuhteessa olenkin. En pelkää olla yksin kotona tai mökillä enkä pelkää esim. pimeää. Teen etätöitä (koko korona-aika nyt tehty etänä ja etäily on muutenkin meillä normi).
En näe suurta eroa olla kotona (omakotitalo) tai mökillä, koska mökkikin on meillä ihan "normaali" talo vesineen, sähköineen ja pesukoneineen.
Mielelläni olisin pitkiäkin aikoja yksin, mutta parisuhteesta johtuen yksinoloaikaa on melko vähän.
Jonakin vuonna olen ollut muutamia viikkoja mökillä yksin etätöissä, kun puoliso ei voinut silloin etäillä ja hänen piti kulkea kotoa toimistolle. Toki silloin viikonloppuisin näimme puolison kanssa. En tylsistynyt tai kaivannut kuitenkaan seuraa yhtään niiden viikkojen aikana, joten helposti olisin voinut jatkaa vaikka koko kesäkauden :D
Mutta aloittajalle: et ole mitenkään outo. Ei kaikki tykkää olla yhtään yksin ja monia esim. mökillä olo pelottaa, esim. jos mökki kaukana muista ihmisistä tai keskellä metsää, tai kaikki on tulen varassa tms.