Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haudataanko tosiaan vanhojen hautojen päälle uusia ruumiita?

Vierailija
26.01.2021 |

En minä ainakaan halua, että 100-200 vuoden päästä joku kaivinkone myllää luuni sekaisin ja sitten sinne luitteni sekasotkuun haudataan joku uusi tyyppi.

Eikö tuollainen ole hautarauhan rikkomista?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis heivataanko minun kivenikin pois kun uusi parempi ihminen saa paikkani ja minut katsotaan vähempiarvoiseksi? Ei kukaan sitten edes tiedä, että minä olen siellä.

Hautakivi on omaisten omaisuutta, mutta eipä niitä tulla haudoilta hakemaan.

Koska itse olet viimeksi käynyt sukulaistesi haudoilla? Isoäiti, isoisoäiti? Isoisoisä, jota et ole koskaan edes nähnyt?

Vierailija
22/39 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä pöyristynyt... Kunpa läheiseni saisivat haudata minut jonnekin metsän reunaan tmv jossa saan olla rauhassa Tuomiopäivään saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne luutkaan eivät välttämättä säily kovin montaa kymmentä vuotta, maaperästä riippuen. Joten mitä sillä nimilapulla tekee, jos ketään ei ole enää kotona?

Vierailija
24/39 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei siihen 100v tartte odottaa. 10v päästä voidaan haudata uusi samaan hautaan.

25 vuotta että arkku mutta uurna jo nopeammin.

Pappa kuoli 1993 ja mummo 2000. Molemmat samassa haudassa arkuissaan. 

Vierailija
25/39 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis heivataanko minun kivenikin pois kun uusi parempi ihminen saa paikkani ja minut katsotaan vähempiarvoiseksi? Ei kukaan sitten edes tiedä, että minä olen siellä.

Oletko joku 10 v.? Mitä väliä? Mulle aivan sama. Ketään kiinnosta missä ”olet” kuolemasi jälkeen. Vähiten itseäsi. Ymmärrätkö mitä kuolema tarkoittaa? Sinä lakkaat olemasta.

Vierailija
26/39 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika törkeetä, että Suomessa ihmiset ovat eriarvoisessa asemassa kuolleinakin. Joku Kekkonen kyllä saa ison möhkälekiven ja oman haudan, mutta muut joutuu sekaisin myllättäväksi.

Vierailija
27/39 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vain hauskaa, että saa seuraa, kun on vuosi yksin maannut :)

Vierailija
28/39 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko joku 10 v.? Mitä väliä? Mulle aivan sama. Ketään kiinnosta missä ”olet” kuolemasi jälkeen. Vähiten itseäsi. Ymmärrätkö mitä kuolema tarkoittaa? Sinä lakkaat olemasta.

Uskon olevani tietoinen siellä haudassa ja tietoinen, että olen kuollut. Siksi haluan levätä rauhassa..

Vierailija
29/39 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puitten juuret kaataa hautakiviä . Metsissä on ruumiita mutta koska metsät kasvaa nopeasti ....puun juuret niin. Tyhjästä synnytään tyhjään katoaa ...mihin menet sielu . Jeesus toi armon . Hauta paikan hallinta oikeuden voi uusia sitten kun uusia haudataan samaan paikkaan mutta se pitää itse hoitaa maksaa ja sopia . Ei se kallista ole. Pitää itse kysyä montako saa haudata sukulaista. Muissa uskonnoissa on omat hautausmaat. Tuhka uurnan voi kuljettaa ulkomaille. Eläimet tietysti syö ruumiita myös jos ihminen kuolee vaikka luonnossa niin kyllä elukat sen syö ja levittää luut pesiinsä . Koska metsissä on sekä ihmisen että eläinten luita on vaikea erottaa kumoia ne on . Jeesus sanoi maata kuoleman varjon maaksi , arabian aluetta .

Vierailija
30/39 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä pöyristynyt... Kunpa läheiseni saisivat haudata minut jonnekin metsän reunaan tmv jossa saan olla rauhassa Tuomiopäivään saakka.

Eikö sen metsänreunan pitäisi kuitenkin olla siunattua kirkkomaata, jos Tuomiopäivää odottelet? Voit muuten jäädä joukosta, tai joutua väärään paikkaan.

Vierailija
31/39 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sit siihen rakennetaan asuinalue.

Vierailija
32/39 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne luutkaan eivät välttämättä säily kovin montaa kymmentä vuotta, maaperästä riippuen. Joten mitä sillä nimilapulla tekee, jos ketään ei ole enää kotona?

Ebtä jos käyttää erikoisvoitelua?

Vierailija
33/39 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon olevani tietoinen siellä haudassa ja tietoinen, että olen kuollut. Siksi haluan levätä rauhassa..

Minä kyllä mätänisin mieluummin tiedottomana.

Vierailija
34/39 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keho on väliaikainen, sielu ikuinen.

Vierailija
35/39 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppuu tila jos jokainen saa ihan oman ikuisuuspaikan.

Minut voi mielellään vaikka räjäyttää jossain metsässä, olisi eläimille evästä.

Ei varmaan lopu Suomessa tila vaikka jokainen saisi uuden haudan. Taitaa seurakunta vain säästää nurmikonleikkuussa, kun melkein heti pitää paiskata uusi ruumis samaan paikkaan. Törkeetä!!

Vierailija
36/39 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa katsella sata vuotta vanhoja kauniita hautakiviä ja tietää, ettei itsstäni jää sellaista muistoa. Lapsenlapsenlapsilla ei tule olemaan aavistustakaan missä hautani on on ollut. Kiveni on revitty pois ja päälleni kasattu vieraita ihmisiä.

Vierailija
37/39 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa katsella sata vuotta vanhoja kauniita hautakiviä ja tietää, ettei itsstäni jää sellaista muistoa. Lapsenlapsenlapsilla ei tule olemaan aavistustakaan missä hautani on on ollut. Kiveni on revitty pois ja päälleni kasattu vieraita ihmisiä.

Lapsenlapsenlapsilla ei muutenkaan ole mitään yhteyttä sinuun. Kaikki jotka sinut tunsivat ovat tuossa vaiheessa jo kuolleet ja sinä olet kadonnut ajan tuuliin.

Miksi lapsenlapsenlapset muistelisivat ihmistä jota eivät ole koskaan tavanneet ja josta korkeintaan mummovainaa on kerran ohimennen msininnut nimen?

Vierailija
38/39 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

200v päästä on vain hammaskiillettä jäljellä.

Vierailija
39/39 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loppuu tila jos jokainen saa ihan oman ikuisuuspaikan.

Minut voi mielellään vaikka räjäyttää jossain metsässä, olisi eläimille evästä.

Ei varmaan lopu Suomessa tila vaikka jokainen saisi uuden haudan. Taitaa seurakunta vain säästää nurmikonleikkuussa, kun melkein heti pitää paiskata uusi ruumis samaan paikkaan. Törkeetä!!

Jos nyt ajattelet kuinka moni on kuollut Suomessa aikojen saatossa ja kuinka moni kuolee vielä tulevaisuudessa niin kyllä se vaan ahtaaksi kävisi. En nyt ole ihan varma trollaatko, oletko 12-vuotias vai uskovainen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän