Tuntuu että aivoni ei toimi
Mikä kumma voi vaivata?
En saa ajatusta pysymään yhdessä asiassa 10sekunttia kauempaa, unohtelen, enkä osaa keskittyä.
En saa luettua, kirjoitettua tai edes ajateltua asioita.
Olen 35v nainen
Kommentit (32)
Onko tuo jatkunut jo pitkäänkin, vai onko uusi juttu?
Minulle tuli tuollaiset oireet, kun olin ollut liian pitkään vegaaniruokavaliolla.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli tuollaiset oireet, kun olin ollut liian pitkään vegaaniruokavaliolla.
B12 puute?
B12-puute, kilpirauhasen ongelmat, masennus tms. Lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman vuoden varmaankin. ensin pistin masennuksen/ahdistuksen piikkiin (itse diagnosoidut, en ole käynyt lääkärissä) mutta nyt viimekuukausina pahentunut huomattavasti kun en saa kauppalappuakaan kirjoitettua kerralla
Vierailija kirjoitti:
B12-puute, kilpirauhasen ongelmat, masennus tms. Lääkäriin.
Kilppari tutkittu, pitäisi olla ok. B12- ei kuulemma mitata
Mulla oli ihan vaan vanha kunnon uupumus syynä. Mitkään popakonstit ei toimi, ainoastaan täydellinen lepo. Nyt 4kk takana lepoa, alkaa tuntumaan että jotain palautumista on tapahtunut. Jatkan vielä niin pitkään kuin pystyn.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli ihan vaan vanha kunnon uupumus syynä. Mitkään popakonstit ei toimi, ainoastaan täydellinen lepo. Nyt 4kk takana lepoa, alkaa tuntumaan että jotain palautumista on tapahtunut. Jatkan vielä niin pitkään kuin pystyn.
Lepoa tässä en pääse koittamaan, minulla on 3v ja 1v lapset.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mittauta ferritiiniarvot
Viimeksi mitatessa vuosi sitten oli 4.
Ap
Paljonko käytät nettiä ja kännykkää päivittäin? Jos liikaa, niin dopamiini tuhoaa keskittymiskykysi.
Oletko mitään vahvoja vitamiineja kokeillut?
Ap on pääministerimme? Heh. Kiva kun pyydät kansalta apua vihdoin :)
Vierailija kirjoitti:
Perus multivitaa otan välillä kun muistan.
Ap
Jos ferritiini on alhainen, ei kilpirauhanenkaan toimi kunnolla.
Jodin ja seleenin puutos on myös yleinen. Kilpirauhanen tarvitsee toimiakseen rautaa, jodia ja seleeniä.
Suomen tk-lääkäreiden osaaminen kr:n vajaatoiminnan hoidossa on kehitysmaatasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perus multivitaa otan välillä kun muistan.
Ap
B-vitamiinit on myös ns. hermovitamiineja, noissa multivitoissa ym. on ihan liian pienet pitoisuudet minkään vaivan hoitamiseen. Kokeile jotain laadukkaita ja vahvoja(esim. Solgar tai Skip) B-vitamiineja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mittauta ferritiiniarvot
Viimeksi mitatessa vuosi sitten oli 4.
Ap
Minulla oli ferritiini 4, ja seinistä piti ottaa tukea, kun vähänkin avarammissa tiloissa liikuin. Portaissa kulkeminen oli lähes mahdotonta. Myös muisti oli aivan olematon. Kun sain rautaa kroppaan riittävästi, olo helpottui.
Aivosumu. Sain itse apua akupunktiosta.