Mitäs pörssistä kannattaa ostaa?
Kommentit (1918)
Osakkeita.
T. Pertti
P. S. Tämä ei ole sijoitusneuvo.
Tulikiven edellinen posari saatiin kaksi päivää ennen Q1/2021-osavuosikatsausta. Tulikiven Q2/2021-osavuosikatsaus on tämän viikon perjantaina (20.8.2021). Tulikiveltä on saatu posarit 18.12.2020 ja 5.5.2021, joten ei kahta ilman kolmatta.
* Q2-Q4 ovat aina Tulikiven parhaat neljännekset.
* Marraskuusta 2020 lähtien pientalojen rakennusluvat ovat kasvaneet kappaleina yhteensä 23 %:a. Pientalojen tuoreimmat rakennusluvat (toukokuu 2021) +46 %
* Pörssisähkön hinta nousi koko alkuvuonna 112 %:a ja heinäkuussa 251 %:a
* Suomessa 1.1.2022 alkaen voimaan (EcoDesign-direktiivi). Tulikiven uudet mallistot täyttävät direktiivin, suomalaisten kilpailijoiden ei. Lisäksi Tulikiven ja Jøtulin liitto oli erinomainen
* Saksassa BimSchV tulee voimaan asteittain: 31.12.2024 mennessä vaihdettava 6. - 7.000.000 kpl tulisijaa, eli tasaisella taulukolla noin 150 000 takkaa joka ikinen k u u k a u s i vuoden 2024 loppuun saakka. Ymmärrättekö kuinka iso mahdollisuus tässä Tulikivelle on? Tulikivi kasvanut Saksassa viimeiset pari vuotta 20%/v.
Trainer's Housen osake nousi tänään pois senttikerhosta. Tällä viikolla on Tulikiven vuoro, sillä Tulikivi julkaisee Q2/2021-osavuosikatsauksen pe 20.8. Tulikivellä Q2-Q4 ovat aina parhaat neljännekset. Tulikiven osake maksaa nyt 0,62 euroa. Vertaillaan tässä muutamaa entistä tai nykyistä senttiosaketta sekä Harviaa:
Markkina-arvo/liikevaihto (P/S)
Valoe 23,4
Tecnotree 8,3
Harvia 7,2
QPR 2,6
Boreo 2,5
Trainers House 2,1
Solteq 1,9
Tulikivi 1,2
Vierailija kirjoitti:
Jep. Etenkin wolt. Ai niin, sehän ei edes ole vielä pörssissä.
Vierailija kirjoitti:
airnnb ja wolt. Toki molemmissa riski myös menettää rahansa.
Millainen ihminen kirjoittaa vastauksensa kysymyksen yläpuolelle av:lla
Tulikiven Q2/2021-osavuosikatsaus julkaistaan ylihuomenna perjantaina (20.8.2021). Tulikiven edellinen posari saatiin kaksi päivää ennen Q1/2021-osavuosikatsausta. Tulikiveltä on saatu posarit 18.12.2020 ja 5.5.2021, joten ei kahta ilman kolmatta. Tulikiven parhaat neljännekset ovat aina Q2-Q4.
12.8.2021 oli Helsingin Sanomissa "Tässä ovat kesän kovimmat kurssiraketit"-juttu. Vihdoinkin aletaan saamaan Tulikivestäkin positiivisia juttuja, mikä tulee tukemaan osakkeen nousua. Tässä jutun Tulikivi-osuus:
"Tulikiven osake matelee senttisarjassa, jotennousuprosenteista tulee helposti isoja. Reippaasta noususta huolimatta senttisarjaan vaipunut osake on edelleen kaukana kaukana muutaman vuoden takaiselta tasolta. Kurssinousulla on kuitenkin maata jalkojensa alla. Tulikivi nimittäin ponnisti alkuvuonna tappiolta nollatulokseen ja nosti arviotaan koko vuoden näkymistä hyvän tilausvirran ansiosta. Odotukset käänteestä antavat nyt nostetta kurssille."
Tulikiven parhaat vuosineljännekset ovat aina Q2-Q4, joten elämme mielenkiintoisia aikoja.
Inderes sijoitusyhtiöllä on mallisalkku, jonka kaikki tapahtumat voitte nähdä kun maksatte 200 euroa vuodessa. Hyvä sijoitus jos ette itse osaa valita mitä osakkeita pitäisi ostaa.
Pörssiromahdus käynnistyi varttitunti sitten.
Ensin parani kannattavuus:
Tulikiven käyttökate (rullaava 12 kk):
Q1/19 5,3 %
Q1/20 9,4 %
Q1/21 13,8 %
Käytän tässä käyttökatetta, koska Tulikiven investoinnit ja suuret poistot ovat vihdoin loppuneet ja voidaan alkaa nauttimaan työn tuloksista.
*
Nyt nousee liikevaihto. Tulikiven liikevaihdon kasvu sataa melko suoraan tulosriville, vuolukivi kun tulee omalta tontilta:
27.5.2021: "Tulikiven Heikki Vauhkonen arvioi käänteen koittaneen vaikeuksien jälkeen – "Meidän rakenne on nyt sellainen, että liikevaihdon k a s v u s t a on mahdollista tehdä t u l o s t a"
https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/maakunta/item/282283
*
Ensi vuoden alussa kasvu kiihtyy entisestään:
Jokaisen tulisi ymmärtää, että Tulikivelle tulee jackpot Suomessa 1.1.2022 alkaen (EcoDesign-direktiivi) ja Saksassa (BimSchV) 2024 loppuun mennessä tulee vaihtaa 6-7 miljoonaa takkaa.
Boreo ja Sievi Capital fuusioituvat. Tässä tulevaisuuden yhtiö puolen miljardin liikevaihdolla 👍
Olen viisas kokkare, haluan peukun pyllyyni, jotta tiedän mikä on elämässä tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Olen viisas kokkare, haluan peukun pyllyyni, jotta tiedän mikä on elämässä tärkeää.
No äläpä nyt hauku, jopa mammapalstalle ovat eksyneet kultalusikka suussa syntyneet reppanat, jotka haukkuvat opetusalan ja hoitoalan palkkoja.
Hienoa porukkaa!
Minne laittaisin rahani, kävin juuri tänään ostamassa purjeveneen! Olen tärkeä ihminen ja mua inhottaa opetus- ja koulutusala.
Itse olen tehnyt 4 lasta ja mielestäni en ole ikinä tarvinnut julkisia palveluita.
Onkos tänne myös vihervassarit tulleet? Me saul suupakin (parempaa ainesta 1930-luvulla) kanssa ollaan pohdittu, että ihan turhaa on näistä puhua.
Me ollaan aina hankittu lapsesta asti rahamme, meillä ei ole kultaista lusikkaa!
Haluan lisää vihjeitä!
Vierailija kirjoitti:
Taas tuo tulikiven lobbaaja on täällä mainostamassa. On kait raukka pistänyt rahansa tuohon centtiosakkeeseen ja toivoo nyt epätoivoisesti että kurssi nousisi. Sijoittakaa ennemmin Fortumiin, Boreoon, Nesteseen tai Harviaan. Sieltä saa kurssinousun lisäksi myös hyvät osingot.
Näillä kurssitasoilla ostaisin mielummin Fortumia kuin Harviaa tai Boreota.
Jos osinkoja halajaa, niin mielummin sitten niitä hyviä osingonmaksajia, kuten sitä Fortumia, Orionia, Sampoa, UPM:ää jne.
Jos ja kun kurssit sukeltaa, näistä osinko-osakkeista saa edes (toivottavasti) ne osingot!
Viher vassarit pilaavat meidän tilasto nerojen vaktoja tälläkin palstalla!!!
Matematiikka on tärkeää, äidin kieli ja oikein kirjoitus turhaa!
Itse osaan äidin kieltä!
Vierailija kirjoitti:
Viher vassarit pilaavat meidän tilasto nerojen vaktoja tälläkin palstalla!!!
Matematiikka on tärkeää, äidin kieli ja oikein kirjoitus turhaa!
Itse osaan äidin kieltä!
Meinaatko, että palstan tyhmyrit ovat joskus kuulleet sanasta sarkasmi? Sitä tuskin kauppaopistoilla opetetaan.
Osta porkkanoita tai perunoita.
Tulikiven Q2/2021-osavuosikatsaus julkaistaan tämän viikon perjantaina, eli 4 pörssipäivän kuluttua 20.8.2021 ja tuolloin Tulikivi nousee vihdoin pois senttikerhosta. Tämän jälkeen rahastotkin saavat ostaa sen osakkeita sääntöjensä mukaan. Tulikiven parhaat neljännekset ovat aina Q2-Q4.