Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pidätte Tanskasta?

Vierailija
26.01.2021 |

Saako siellä ostaa kaupassa tilille?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskellut skandinavistiikkaa ja asunut Tanskassa. Ymmärrän Tanskan yhteiskunnasta paljon ja osaan kieltä. Mitä pidän Tanskasta? Pidän joistain asioista ja joistain en. Vai haitko kysymykselläsi jotain tiettyä asiaa takaa, kuten taas kerran m-muuttopolitiikkaa?

Kerro, mistä Tanskassa pidät. Onko se mielestäsi Suomea parempi yhteiskunta?

T. Ei ap

Pidän Tanskassa erityisesti työmarkkinoiden dynamiikasta ja toimivuudesta. Se on auttanut laskemaan työllisyysasteen todella matalaksi. Yhteiskunta ei ole yhtä digitalisoitunut kuin Suomessa, mistä miinus. Ei voi verrata kumpi on parempi.

Vierailija
22/31 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuhan Peter "mad dog" Madsenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskellut skandinavistiikkaa ja asunut Tanskassa. Ymmärrän Tanskan yhteiskunnasta paljon ja osaan kieltä. Mitä pidän Tanskasta? Pidän joistain asioista ja joistain en. Vai haitko kysymykselläsi jotain tiettyä asiaa takaa, kuten taas kerran m-muuttopolitiikkaa?

T. Ei ap

Pidän Tanskassa erityisesti työmarkkinoiden dynamiikasta ja toimivuudesta. Se on auttanut laskemaan työllisyysasteen todella matalaksi. Yhteiskunta ei ole yhtä digitalisoitunut kuin Suomessa, mistä miinus. Ei voi verrata kumpi on parempi.

*työttömyysasteen piti kirjoittaa, sori autocorrect.

Vierailija
24/31 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän näitä aloituksia tehtäisi, jos niitä ei koko ajan poistettaisi...

Tanska on kiva maa, olen käynyt siellä usein ja opiskellut jopa kieltä.

Kunhan maapallon vanne hellittää, matkustan sinne taas.

Vierailija
25/31 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ei ap

Ok, tak.

Vierailija
26/31 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maa, jossa sosiaalidemokraatitkin ovat hyvien puolella ja jossa sosiaalidemokratiakin saadaan toimivaksi. Pakkohan tuollaista maata on arvostaa :o

Vierailija
27/31 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärkkäiseltä voi tilata kaikkea kivaa halvalla myös Tanskaan.

Toimiiko tilille osto ?

Vierailija
28/31 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mads Mikkelsen on jotain niin kuumaa etten kestä.

Uuuh, niin on! Plussapuolelle myös tanskalaiset voileivät.

Vierailija
29/31 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia ovat tanskalaiset naiset?  Ruotsalaiset ja norjalaiset tiedetään erityispiirteineen, mutta tanskalaiset naikkoset on jääneet vähän tuntemattomaksi.

Vierailija
30/31 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mads Mikkelsen on jotain niin kuumaa etten kestä.

Uuuh, niin on! Plussapuolelle myös tanskalaiset voileivät.

Onko ne raikkaita voileipiä?

Vierailija
31/31 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yndigt land. Minäkin olen opiskellut tanskaa ja skand. Kirjallisuutta.

Ruoka on tosi hyvää, kahvi pahaa, köpis kallis, Århus ihan jees. Paljon kauniita paikkoja, rantaa riittää. Ihmiset ulkoilee paljon, ja meinaan et ollaan sillai muuten vaan ulkona eri paikoissa ja hyggeillään. Ainakin ennen. Kaikki esim käy uimassa lähirannassa, meillä vaan kasaudutaan helteillä biitsille kuin aurinkoturistit.

Ne laittaa yo-lakit päälle heinäkuun alussa, mietti kyllä Hetken, et nyt noi tyypit on aineissa kunnes tajusin.

Kaikki on vähän stailimpaa, mutta ei mikään Tukholman Tai Hampurin överit. Tanskassa toki myös autioitunutta ja köyhää maaseutua (Etelä ja länsi Jyllanti.)

Kantsii kattoa tvstä kaikkia tanskalaisia ohjelmia niin oppii maasta. Itse luen nykyään enemmän tanskan uutisia kun ruotsin. NO tiedätte varmaan miksi... Mä en nyt ota kantaa siihen maahanmuuttopolitiikkaan. Mut Siis tää toinen juttu, missä Mette vaan on parempi.

Niin paljon parempi.

Mut niillä on ollu paljon skandaaleja politiikassa, sanotaanko nyt näin että se vihreä of Finland ei ois enää virassa jos olisimme DK.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän