Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelisit, jos työhaastattelija kysyisi horoskooppimerkkiäsi?

Vierailija
26.01.2021 |

Kysymys otsikossa

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolestani haastattelu loppuisi siihen.

Vierailija
22/62 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin hämmästynyt, suorastaan kauhistunut. Ehkä kysyisin takaisin, miksi hän kysyy sellaista. Teen töitä tieteilijänä lääkealalla. Lääkkeet saavat myyntiluvan vain tieteellisten ja kliinisten tutkimustulosten perusteella, ja koko alan kivijalka on näyttöön perustuva lääketiede. Horoskoopeilla ei ole mitään tieteellistä näyttöä. Olisi aivan valtava varomerkki minulle, jos tuleva pomoni (joka olisi itse joko lääkäri tai biotieteilijä) kysyisi tuollaista.

Lääketieteilijänä on varmaan hyväkin olla kuivan asiallinen ja keskittyä hommien tekemiseen huolellisesti  (etenkin kun edelleen on olemassa ns. sivistyneissä länsimaissakin kaiken maailman hopeavesihörhöjä).

Mä olen taas asiakaspalvelualalla ja siinä täytyy olla kykeneväinen reagoimaan mitä ihmeellisimpiin juttuihin, mitä ihmisten suusta tulee. Ei auta liikaa hämmästellä tai kauhistella, vaan naama täytyy osata pitää peruslukemilla tilanteessa kuin tilanteessa - ja olla valmis lörpöttelemään iloisesti mummojen ja vaarien kanssa milloin mistäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin hämmästynyt, suorastaan kauhistunut. Ehkä kysyisin takaisin, miksi hän kysyy sellaista. Teen töitä tieteilijänä lääkealalla. Lääkkeet saavat myyntiluvan vain tieteellisten ja kliinisten tutkimustulosten perusteella, ja koko alan kivijalka on näyttöön perustuva lääketiede. Horoskoopeilla ei ole mitään tieteellistä näyttöä. Olisi aivan valtava varomerkki minulle, jos tuleva pomoni (joka olisi itse joko lääkäri tai biotieteilijä) kysyisi tuollaista.

Off topic, mutta mä olen ainakin peppukipee siitä, että astrologiaa sorretaan, kun jotain homeopatiaa suositaan lääkealalla.

Vierailija
24/62 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Vitti, mikä pelle! Eikö se osaa lukea niitä hakupapereita?”

Vierailija
25/62 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisi oinas tai härkä, niin ei tarvitsisi mennä noin sekopäiseen huuhaa työpaikkaan.

Vierailija
26/62 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkeehän CV:stä syntymäajan, joten jos oikeasti olisi kiinnostunut horoskooppimerkistä, niin saisi selville sen jo siitä. Eli todennäköisesti kysymyksen tarkoitus on testata reaktiota.

Ei minulla vaan CV:ssä mitään syntymäaikaa lue ja silti olen päässyt haastatteluihin ja saanut työpaikan tarvittaessa.

Vierailija
27/62 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousisin ylös ja kävelisin ovesta ulos. 

Vierailija
28/62 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelisin saman tien ulos.

Sama.

Vierailija
29/62 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysyttiin. Samoin mitä radiokanavaa kuuntelen. Oli piristävää. Sain paikan ja tultiin pomon kanssa hyvin juttuun.

Vierailija
30/62 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Off topic, mutta mä olen ainakin peppukipee siitä, että astrologiaa sorretaan, kun jotain homeopatiaa suositaan lääkealalla.

Täällä tuo tieteilijä lääkealalta. Homeopatiaa ei todellakaan suosita lääkealalla. Euroopan lääkevirasto ei tietääkseni ole myöntänyt yhdellekään homeopaattiselle lääkkeelle myyntilupaa. Myöskään Suomen lääkehinta- ja korvattavuusviranomaiset eivät myönnä Kela-korvattavuutta homeopaattisille valmisteille. En ole kuullut, että yksikään suomalainen erikoislääkärijärjestö niitä edes mainitsee hoitosuosituksissa. Homeopatia ei lähtökohtaisesti ole näyttöön perustuvaa lääketiedettä. Tiedän että Saksassa joillain homeopaattisilla valmisteilla on korvattavuuksia heikäläisessä julkisessa vakuutusjärjestelmässä. Minusta se on verorahojen huonoa käyttöä.

Todistustaakka siirtyy sinulle nyt osoittaa, miten homeopatiaa suositaan lääkealalla (= homeopatiavalmksteiden olisi helpompi saada myyntilupa ja korvattavuus kuin lääkevalmisteiden)

Vierailija
31/62 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelisin näytänkö hänestä jotenkin jälkeenjääneeltä?

32/62 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, et syntymäaika oli siinä hakemuksessa.

Vierailija
33/62 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan tämä on tapahtunut itselleni. Kerroin horoskoppini ja hän sanoi "hyvä" ja luetteli oman horoskooppini lisäksi muut merkit, joiden edustajista hän yleisesti ottaen tykkää ja joiden kanssa hän tulee parhaiten juttuun.

Ap

Vierailija
34/62 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että haastattelija on huu haa humanisti

Ei humanistit usko huuhaan tai satuolentoihin. Kyseessä lienee joku New Age firma, jossa tulevaisuutta katsotaan tarot-korteista ja vaivoja hoidetaan kristallien avulla. Kahvin sijasta otetaan kulaus hopeavettä.

Vierailija
35/62 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin ettei haastattelija ole katsonyt tietojani? Vai jätetäänkö cv:stä nykyään syntymäaika mainitsematta?

Vierailija
36/62 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäisin työhaastattelijaa tutustumaan vauvan korkeatasoiseen Paras ja pahin horoskooppimerkki-ketjuun.

Vierailija
37/62 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan, että kuvittelee olevansa vitsikäs. Tai sitten on huuhaa-uskovainen. Sen voi muuten tarkistaa syntymäajasta. 

Vierailija
38/62 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin että tämä oli varmaankin tässä, kiitos.

Vierailija
39/62 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan tämä on tapahtunut itselleni. Kerroin horoskoppini ja hän sanoi "hyvä" ja luetteli oman horoskooppini lisäksi muut merkit, joiden edustajista hän yleisesti ottaen tykkää ja joiden kanssa hän tulee parhaiten juttuun.

Ap

Aika outoa päätellä kenen kanssa tulee juttuun jonkun aurinkomerkin perusteella. Että okei, päätän nyt tästä lähtien etten yhdenkään ravun kanssa tule toimeen, tai neitsyen mutta leijona käy.

Vierailija
40/62 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin huvittunut tilanteesta, ja varmaan jotain vitsikästä vastaisin. En siis usko horoskooppeihin.