Mitä ajattelisit, jos työhaastattelija kysyisi horoskooppimerkkiäsi?
Kommentit (62)
Sitä että onneksi olen vaaka, joka sopii suurimmalle osalle työtehtävistä... Pitäisin kyllä melkoisen ammattitaidottomana, mutta pitäisin mielipiteeni omana tietonani ja leikkisin mukana. Todennäköisenä sillä testataan vain reagoimista erilaisiin ihmisiin.
Mikä niistä?
Vai perustaako valinnan astrocharttiin?
Itse katson tarotkorteista kantsiiks vaivautua...
Lähinnä kävisi mielessä, että minkä kiven alta tämä haastattelija oikein on kaivettu.
Vierailija kirjoitti:
Sitä että onneksi olen vaaka, joka sopii suurimmalle osalle työtehtävistä... Pitäisin kyllä melkoisen ammattitaidottomana, mutta pitäisin mielipiteeni omana tietonani ja leikkisin mukana. Todennäköisenä sillä testataan vain reagoimista erilaisiin ihmisiin.
Kaikki muutkin merkit sopivat suurimmalle osalle työtehtävistä.
Ajattelisin, että haastattelija haluaa tietää, uskonko horoskooppeihin tai että miten suhtaudun tuollaiseen hieman epäasiallisen kysymykseen, otanko huumorilla, silmien pyörityksellä jne.
Että haastattelija on huu haa humanisti
Että sillä on jokin idea kysellä sen perusteella jotain. Minulta on psykiatri kysynyt horoskoopimerkkiä.
Minulta kysyttiin kerran työhaastattelussa : Kumpi on parempi Kummeli vai Monty Python?
Luultavsti haastattelija vaan testaa ihmisten reaktioita omituisiin kysymyksiin.
Jos olisi ihan haastattelun alussa, niin todennäköisesti yritys keventää tunnelmaa ja saada haastateltava rentoutuneeksi. Sellaista huomaavaisuutta arvostaisin.
Toki voisi olla myös tarkoituksena testata, miten reagoi yllättäviin kysymyksiin.
Jos taas tulisi sellainen olo, että haastattelija oikeasti uskoo horoskooppeihin ja ottaa ne rekrytoinnissa huomioon (meillä on tiimissä kaksi oinasta ja yksi neitsyt, mitenköhän sinä sopisit mukaan...?), niin ei ehkä olisi minun tyyliseni työpaikka muutenkaan. Hyvä että tulisi ajoissa esille.
Minulta ei kysellä mitään. Minulla on ne kysymykset.
Ajattelisin vain että tämä on niitä testikysymyksiä, joita välillä esitetään, jotta nähdään reaktioita ja vastauskykyä tai huumorintajua ja kykyä keskustella muusta kuin työasioista. Vastaisin ja kysyisin että miksi kysyt.
Olisin hämmästynyt, suorastaan kauhistunut. Ehkä kysyisin takaisin, miksi hän kysyy sellaista. Teen töitä tieteilijänä lääkealalla. Lääkkeet saavat myyntiluvan vain tieteellisten ja kliinisten tutkimustulosten perusteella, ja koko alan kivijalka on näyttöön perustuva lääketiede. Horoskoopeilla ei ole mitään tieteellistä näyttöä. Olisi aivan valtava varomerkki minulle, jos tuleva pomoni (joka olisi itse joko lääkäri tai biotieteilijä) kysyisi tuollaista.
Ajattelisin, että tähän putiikkiin en halua, jos mitään vaihtoehtoja on tarjolla.
Kyllä siitä ensimmäisenä tulisi mieleen, että haastattelija on joku horoskooppeihin täysin luottava hörhö.
Näkeehän CV:stä syntymäajan, joten jos oikeasti olisi kiinnostunut horoskooppimerkistä, niin saisi selville sen jo siitä. Eli todennäköisesti kysymyksen tarkoitus on testata reaktiota.
Ihmettelisin, että miksi hän ei tiedä sitä jo. Hänellä varmaan on jo syntymäaikani.
Ajattelisin, että se on joku hölmö. Menisi vähän maku koko työpaikasta.
Kyllä kevyitäkin kysymyksiä voi kysyä mutta minusta horoskoopin kysyminen viittaa epärealistisuuteen ja hörhöilyyn, enkä halua olla sellaisessa työpaikassa.
Piristävän erilaista