Kohtuudella herkkuja syövät
Minkä verran syötte päivässä/viikossa sokeripitoisia herkkuja, esim pullaa tai suklaata. Olen opettelemassa liiasta herkkujen syönnistä pois ja toivoisin teiltä järkeviltä näkemyksiä, mikä on kohtuullista ja miten rajoitatte makean syöntiä?
Kommentit (27)
Iltakahvin kanssa joko pala tummaa suklaata tai enimmillään joku pulla/kakkupala. Ehkä pari kovaa karkkia jos sattuu olemaan.
Viikonloppuna sitten pari riviä suklaata, maalaiscroissant hillolla ja sunnuntaina jälkiruoka päivällisellä. Viimeksi palsternakkakakkua 5x5cm, taatelicurdia 1 rkl ja jäätelöä 2 rkl
Kaikkea voi syödä pieniä määriä päivän kaloritarpeen sisällä
Ihailen teitä kohtuudessa pysyviä. Itselle se on vaikeaa, tekee kerralla mieli enemmän kuin "kohtuus".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vain enää syönyt herkkuja, ja sitten huomasin että niitä on turha syödä koskaan.
Miksei minulle käynyt näin? Olin pitkään ilman makeaa mutta se ei sammuttanut makeannälkää.
No ei tarvitse joka himon perässä juosta. Ei se himo sammu silläkään että säännöllisesti itseään "palkitsee".
eri
Syön kerran viikossa karkkipussin tai suklaalevyn. Rakastan herkuttelua ja voisin syödä useammin jos se ei olisi niin epäterveellistä.
Syön useamman kerran viikossa vähän, tyyliin muutama karkki pussista, jäätelö ja pulla. Mitään sipsejä en voi ostaa, koska niitä himoitsen ja syön aina liikaa. En syö jugurtteja enkä juo mehuja/limuja.
Syön karkkia pari kertaa kuussa noin kourallisen. Joskus harvoin töissä on suklaakonvehteja, joita voin ottaa pari-kolme.
Sipsejä en osta koskaan isoa pussia, koska olen sipsihullu. Ostan kerran kuussa sen ihan pienimmän pussin ja siinä on aivan riittävästi.
Kun ei herkuttele niin ei herkkuja oikein tee mieli.
Olen saanut kohtuullistettua jonkin verran herkkujen syömistä, kun muutin pois ison kaupan vierestä ja lähikauppaan olen liian pihi. En jaksa lähteä kauemmas kauppaan, jos ei ole ruokaostoksia, niin näin on tullut välipäiviä herkuista (ennen söin lähes joka päivä). Minulla ei ole itsehillintää pitää esim. karkkipussia kahta päivää, niin en osta kuin yhden päivän herkut kerrallaan ja silloin syön kerralla litran jäätelöä tai ison karkkipussin.