Korona:selittääkö MPR rokotteen yleisyys vähäiset vakavat koronaoireet Suomessa?
Luin, että on meneillään tutkimuksia, että MPR rokote estäisi vakavia koronaoireita. Onko sinulla ollut MPR rokotukset voimassa ja oletko sairastanut koronan? Mitä mieltä? Itse huomasin, etten ole saanut ikanaan MPR rokotetta lainkaan, ainoastaan erillisen tuhkarokko rokotteen sekä vihurirokko rokotteen. Pitäisiköhän mennä ottamaan tämä.
Kommentit (53)
Netiketti: esitä väitteellesi joku lähde.
Mistä me muut voisimme tutkia näitä tutkimuksia? Vai onko tästä joku uutinen?
Mistä tämän saa tietää että onko saanut vai ei?Mies on saanut luultavasti armeijassa. Itse syntynyt -73; en tiedä yhtään. Olen kuitenkin saanut rokotteen tuhkarokkoa, vihuritautia ja sikotautia vastaan. Myös aivokalvontulehdusrokotteen sekä poliosokeripalan ja jäykkäkouristusrokotteen Siis nämä tiedän varmasti saaneeni.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämän saa tietää että onko saanut vai ei?Mies on saanut luultavasti armeijassa. Itse syntynyt -73; en tiedä yhtään. Olen kuitenkin saanut rokotteen tuhkarokkoa, vihuritautia ja sikotautia vastaan. Myös aivokalvontulehdusrokotteen sekä poliosokeripalan ja jäykkäkouristusrokotteen Siis nämä tiedän varmasti saaneeni.
Mikähän osa mpr-rokotteessa olisi se koronalta suojaava? Itse olen -71 syntyneenä sairastanut tuhkarokon ja saanut rokotukset vihurirokkoon. Sikotautia en saanut, vaikka veli sen sairasti.
Vierailija kirjoitti:
Netiketti: esitä väitteellesi joku lähde.
Mistä me muut voisimme tutkia näitä tutkimuksia? Vai onko tästä joku uutinen?
En väittänyt mitään, vaan kerroin, että luin. Googlesta löytyy kyllä mutta tässä yksi linkki: https://www.laakarilehti.fi/ajassa/ajankohtaista/suojaako-mpr-rokote-ko…
Vierailija kirjoitti:
Itse soitin kaupungin hyvinvointipalveluiden arkistoon, josta postittivat kopion rokotekortistani.
Vissiin sillä MPR rokotteella on suojaavaa vaikutusta koronaakin vastaan, on siitä uutisoitu. Voi selittää Suomen hyvää tilannetta. Voi olla, ettei edes tarvita muuta rokotetta, kun selvitään tuon turvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän osa mpr-rokotteessa olisi se koronalta suojaava? Itse olen -71 syntyneenä sairastanut tuhkarokon ja saanut rokotukset vihurirokkoon. Sikotautia en saanut, vaikka veli sen sairasti.
Olen antanut itseni ymmärtää, että tuhka- ja vihurirokkorokotteet olisivat tässä ne, mutta itse olen saanut näitä vain yhdet joten olisi kuulemma hyvä ottaa tehosteeksi vielä yksi annos MPR rokotetta. Toisaalta näitä tauteja ei nyt Suomessa esiinny, enkä ole aikeissa matkustaa, mutta kiinnostaisi hieman tuon mahdollisen koronasuojan vuoksi ottaa se. Tosin en nyt ole varma haluanko mahdollisia sivuoireita kuten kuumetta yms.tämän koronan aikana, jos tulee kuume niin pitäisikö sittenkin mennä koronatestiin vaikka todennäköisesti kuume olisi rokotteennsivuoire. Vaikeita valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Soitin lapsuuden kotipaikkakunnan terveyskeskuksen arkistoon, josta löytyi tiedot lapsuuden neuvolarokotuksista. Olen syntynyt -66 ja en ollut saanut MPR rokotetta, enkä myöskään sairastanut tuhkarokkoa. Kävin ottamassa 2 x MPR rokotteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitin lapsuuden kotipaikkakunnan terveyskeskuksen arkistoon, josta löytyi tiedot lapsuuden neuvolarokotuksista. Olen syntynyt -66 ja en ollut saanut MPR rokotetta, enkä myöskään sairastanut tuhkarokkoa. Kävin ottamassa 2 x MPR rokotteen.
Saitko mitään sivuoireita, kuten kuumetta ja jos, niin kuinka nopeasti ne tulivat?
Minuakin kiinnostaisi, onko kukaan ottanut aikuisiällä MPR rokotetta ja onko siitä tullut sivuoireita.
Siis jos on sairastanut tuhkarokon lapsena niin onko siihen saanut immuniteetin ja tältä osin se immuniteetti suojaisi myös koronalta?
Calmette kuulemma suojaisi myös. Sen ovat vanhemmatkin saaneet.
Ehkä meillä on jo rokotussuoja koronaakin vastaan? Joku lekuri vois sen tutkia, niin voitais olla rauhassa.
Löysin että olen sairastanut tuhkarokon ja sikotaudin. Mutta en tiedä olenko saanut MPR-rokotetta? Syntynyt 1974. MPR-rokotukset alkoivat kai vasta 1975? Suojaako se että olen ne jo sairastanut nuo taudit?
Eli tarkistin: MPR-rokotetta alettiin antamaan 1982. Sori väärä vuosi äsken. Ja esim.tuhkarokon sairastaminen antaa elinikäisen immuniteetin. Eli moni sairasti lapsena nuo taudit.
Vierailija kirjoitti:
Eli tarkistin: MPR-rokotetta alettiin antamaan 1982. Sori väärä vuosi äsken. Ja esim.tuhkarokon sairastaminen antaa elinikäisen immuniteetin. Eli moni sairasti lapsena nuo taudit.
Eli esim.1970-luvun alussa moni lapsi sairasti nuo taudit.
MPR-rokote on Euroopassa ihan yleinen, joten outoa, että vain Suomessa se suojaisi koronalta, Italiassa tai Espanjassa ei.
Tuskin. Meillä lasta ei ole rokotettu. Koronasta sai yhden yön kestäneen lievän kuumeen. Lievä tauti kaikille mpr-rokoteikäisille.
Huhuu, kuuleeko kukaan?