Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku kertoa että miksei suurin osa ihmisistä voi olla ihan rauhassa ja hyväksytysti työttömänä, kun ei avoimia työpaikkoja ole kuin murto-osa työttömien määrästä?

Vierailija
26.01.2021 |

Kun lasketaan yhteen kaikki kuntouttavassa, työharjoittelussa, työkkärin koulutuksissa yms. olevat, saadaan luku joka on jotai 500 000 ja 700 000 välillä.
Avoimia työpaikkoja on jotain 25 000 tällä hetkellä, ja näistäkin valtaosa sellaista jolla ei oikeasti elä.

Joten miksi siis ei olisi hyväksyttyä niiden olla työttöminä jotka siihen parhaiten sopeutuvat?
Minä esimerkiksi olen oikein onnellinen tuilla eläessäni työttömänä...Olen ollut jo vuosia.

Miksi minun pitäisi niin kovasti pyrkiä työelämään, kun töitä ei kuitenkaan ole kuin pienelle osalle hakijoista?
Eikö mieluummin minun kannata olla työttömänä, kuin jonkun joka vetäisi itsensä kiikkuun 2 vuoden työttömyyden jälkeen kun olisi ensin ryypännyt itsensä rappiolle?

Silti minun pitää vain esittää hakevani töitä kun yhteiskunta sitä järjenvastaisesti vaatii...

Kommentit (181)

Vierailija
1/181 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähänpä eivät osaa työttömien haukkujat ikinä vastata.

Tulee vain jotain epämääräistä mölinää sanojen "laiska" ja "mun verorahoilla" saattelemana.

Vierailija
2/181 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole siitä, ettei voisi olla työttömänä välillä, vaan siitä ettei yhteiskunnassa voida antaa tällaisia erityisoikeuksia osalle ihmisistä; se, että ei työt kelpaa sillä palkkaa ei makseta tarpeeksi pistää työssäkäyviä ärsyttämään, sillä he itse aloittivat monet työuransa juurikin hyvin matalapalkkaisista töistä. Sinällään jos et hausta huolimatta saa töitä, etkä valita tukien pienuudesta, en usko että sinua halveksutaan. Mutta yrittää täytyy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/181 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miksi juuri sinulla pitäisi olla oikeus nautiskella vapaapäivistä muiden kustannuksella, eikä jonkun muun. Töitä löytyy kyllä, kun on valmis tarvittaessa kouluttautumaan uudelle alalle sekä muuttamaan töiden perässä. Jos asenteesi on tuo, mitä kirjoitit, en yhtään ihmettele että olet ollut työttömänä useamman vuoden.

Vierailija
4/181 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole siitä, ettei voisi olla työttömänä välillä, vaan siitä ettei yhteiskunnassa voida antaa tällaisia erityisoikeuksia osalle ihmisistä; se, että ei työt kelpaa sillä palkkaa ei makseta tarpeeksi pistää työssäkäyviä ärsyttämään, sillä he itse aloittivat monet työuransa juurikin hyvin matalapalkkaisista töistä. Sinällään jos et hausta huolimatta saa töitä, etkä valita tukien pienuudesta, en usko että sinua halveksutaan. Mutta yrittää täytyy

Kyllä pitää pitää kiinni kynsin ja hampain rautakautisista arvoista, vaikka koneet ovat kasvattaneet kakun kokoa jo 200 vuotta. Työn väheneminen on jatkuva trendi. Rautakautisilla arvoilla me kaikki kuollaan kadulle nälkään jonain päivänä.

Vierailija
5/181 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapio ja kuokka käteen vaan ja herranpelossa ja kurissa ja nuhteessa raatamaan vaan. vastineeksi lautasellinen laihaa velliä aamuin illoin.

se on kurjan osa.

🤯😩

Vierailija
6/181 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse työelämässä? Ihmettelen/kyselen siksi että miten noin huonolla lukutaidolla ja luetun ymmärtämisen taidolla on joku voinut päästä töihin. Ellet sitten ole työllistänyt itse itseäsi tai äiti tai isä on järjestänyt työpaikan.

Vierailija
7/181 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän työssäkäyvä voi irtisanoutua ja kokea työttömänä olon autuuden ja muiden siivellä elämisen ilon. Jopa nopeammin ja helpommin tehty kuin monen muun työllistyminen.

Vierailija
8/181 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, miksi juuri sinulla pitäisi olla oikeus nautiskella vapaapäivistä muiden kustannuksella, eikä jonkun muun. Töitä löytyy kyllä, kun on valmis tarvittaessa kouluttautumaan uudelle alalle sekä muuttamaan töiden perässä. Jos asenteesi on tuo, mitä kirjoitit, en yhtään ihmettele että olet ollut työttömänä useamman vuoden.

Eihän se kouluttautuminen ja muuttaminen ole mikään 100% tae sille että työtä löytyy. Mieti nyt kuinka paljon työttömiä akateemisia esimerkiksi on tai ylipäätään työttömiä joka ikisellä paikkakunnalla. Minullakin on 3 eri alan ammattitutkinnot enkä töihin ole päässyt kuin pieniksi pätkiksi. Nyt en pääse edes muuttamaan muualle työnhaun perässä.

Vierailija
9/181 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse työelämässä? Ihmettelen/kyselen siksi että miten noin huonolla lukutaidolla ja luetun ymmärtämisen taidolla on joku voinut päästä töihin. Ellet sitten ole työllistänyt itse itseäsi tai äiti tai isä on järjestänyt työpaikan.

Lainaamasi henkilö kuulostaa hyvin fiksulta ja yritteliäältä. Olisi hyvä, jos hän voisi palkinnoksi vaihtaa osia jonkun työttömän kanssa, niin hän pääsisi yrittämään sydämensä kyllyydestä.

Vierailija
10/181 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä on, mutta niihin otetaan ulkomaista halpistyövoimaa. Ei ole nykyään ammattiliittoja, jotka pitäisi duunarien eduista kiinni. Tilannetta puolustellaan sillä, että laiskoille suomalaisille ei muka työt kelpaa. Kyllä kelpaisi, mutta ei palkoilla, joilla Suomessa ei pysty elämään. Miten tällainen voi mennä läpi Suomessa? Kiitos EU.

Vierailija
11/181 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi olla täysin rauhassa tekemättä mitään omalla kustannuksella. Ei täällä ole mitään työvelvoitetta.

Vierailija
12/181 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä työ-ja menestyskeskeisen elämäkäsityksen "moraalia", jonka pohjalta kapitalismi toimii ja jota indoktrinoidaan kasvatuksessa menestyspainetta luoden arvostelmajärjestelmin jakaessa ihmiset menestyjiin ja häviäjiin. Vapaa-ajattelijat ja ulkopuoliset ovat vaarallisia yhteiskunnalle, joten siksi heitä pitää yrittää pitää kiinni oravanpyörässä uskollisina järjestelmälle. Kapitalismin työ-ja kasvuvelvoite ovat käymässä mahdottomiksi toteuttaa, kuten huomaat.

Vierailija
13/181 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oikeastiko luulet, että mol.fi:ssä ilmoitetut työpaikat ovat sama asia kuin kaikki avoimet työpaikat?

Tosiasiassa vain pieni osa avoimista työpaikoista ilmoitetaan siellä.

Vierailija
14/181 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän niin monta työpaikkaa, joihin ei löydy oppimishaluista tekijää, että ei säälitä työttömät. Itsekin teen kahta työtä, kun näihinkään ei ole muita tulijoita tällä hetkellä. Ja kolmanteen paikkaan minua kysyttiin, mutta kieltäydyin, kun en ehdi kaikkea yksin, joku muukin saa luvan tehdä tässä maailmassa jotain.

Vierailija
15/181 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän niin monta työpaikkaa, joihin ei löydy oppimishaluista tekijää, että ei säälitä työttömät. Itsekin teen kahta työtä, kun näihinkään ei ole muita tulijoita tällä hetkellä. Ja kolmanteen paikkaan minua kysyttiin, mutta kieltäydyin, kun en ehdi kaikkea yksin, joku muukin saa luvan tehdä tässä maailmassa jotain.

No laitapa tähän hakulinkit.

Jos työpaikka ei ilmoita julkisesti että on työtä tarjolla niin tarve työntekijälle ei taida olla kovin suuri.

Vierailija
16/181 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä, miksi eilinen keskustelu tästä oli taas kerran pakko poistaa.

Jos siellä oli "vääriä kommentteja", niin miksi ei voi vain poistaa niitä? Monta hyvää argumenttia meni taas hukkaan täysin turhaan.

Vierailija
17/181 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla työtä, että saa työtä.

Vierailija
18/181 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasia on se, että tulevaisuudessa työttömyys vain tulee lisääntymään, etenkin kun robotiikka ja itsepalvelu valtaa alaa. Yhteiskunta tulee väistämättä muuttumaan. Se on todella upeaa. Ihmistä ei ole tarkoitettu raatamaan orjan lailla itseään hautaan.

Vierailija
19/181 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kun paikkoja saadaan niin siinä niitä myös luodaan. Piereskelijät eivät lähtisi töihin vaikka saisi enemmän rahaa kuin mitä makaamalla ja piereskelyllä saa. Ovat ongelma-kansalaisia joille tulisi saada jonkinlainen lääkitys.

Vierailija
20/181 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiasia on se, että tulevaisuudessa työttömyys vain tulee lisääntymään, etenkin kun robotiikka ja itsepalvelu valtaa alaa. Yhteiskunta tulee väistämättä muuttumaan. Se on todella upeaa. Ihmistä ei ole tarkoitettu raatamaan orjan lailla itseään hautaan.

Ihmisille löytyy uudenlaisia töitä.

Hyvä esimerkki tästä on se, että ennen vanhaan 99% ihmisistä oli maanviljelijöitä. Nykyisin joku 2%.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan