Jo 86 % haluaa ottaa koronarokotteen
Ylen tekemässä kyselyssä ilmeni että Suomessa 86 % ihmisistä ottaa varmasti tai erittäin todennäköisesti koronarokotteen.
Luku on noussut hurjasti. Vielä jokin aika sitten se oli vain 50 %.
Kommentit (43)
Näin se menee. Oli jotenkin absurdia lukea niitä syyllistäviä kirjoituksia joulukuussa. Ihan kuin koronarokote-epäileväisillä olisi ideologoninen suhtautuminen rokotteisiin. Mitä enemmän koronarokotteen turvallisuudesta ja itse taudista (muunnokset yms) saadaan tietoa, sitä paremmalta pohjalta päätöksen voi tehdä. Ihan perus riskianalyysia vaillinaisen tiedon epävarmassa maailmassa.
Helppo etukäteen sanoa, että tottakai otan rokotteen, sehän on "hyvän" ihmisen merkki.
Sitten kun se tilanne on oikeasti käsillä ja pitää allekirjoittaa tiedote mahdollisista riskeistä ja sivuvaikutuksista, niin katsotaan uudestaan.
Älkää olko lampaita Jussi-paimenen laumassa. 🐑🐑🐑
Tottakai, suoraan verrannollinen hyödykkeen saatavuuteen.
No mutta sehän hyvä. Saadaan lisää tietoa rokotteen toimivuudesta/toimimattomuudesta ja mahdollisista oireista.
Nyt vaan reipasta rokotustahtia!
Kysytään uudelleen, että otatko rokotteen, jos ja kun sinun pitää ennen rokotusta allekirjoittaa dokumentti, jossa tiedostat mahdolliset sivuoireet ja -vaikutukset etkä hae mitään korvauksia mahdollisista rokotevahingoista.
100% rokotteesta kieltäytyviä ei halua ottaa rokotetta
Tänään uutisissa 3 kuollut nopeasti rokotteen jälkeen.
En usko prosentin olevan tuota luokkaa. Hyvin moni tietämäni epäröi.
Vierailija kirjoitti:
Ei johdu kuulemma rokotteesta.
Hienoa, että noin suuri prosentti suomalaisista on järkeviä.
Olihan se aivan selvää, että prosenttiluku nousee alun lukemista. Ensin kaikkea uutta vastustetaan, sitten sopeudutaan kun huomataan, miten hölmöä oli vastustaa vain vastustamisen vuoksi.
Pandemrixista sairastuneet saivat koko perheen sopeutumisleirin, lääkkeet ja nimelliset korvaukset.
Mutta koronarokotteista sairastuvat saavat varmaan sitten kunnollista hoitoa, asianmukaiset korvaukset, hyvät lääkkeet ja tukea elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Onko se joku ihme, että vanhuksia kuolee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se joku ihme, että vanhuksia kuolee?
Ei, niitä kuolee normaalistikin noin 400 viikossa.
"Fimean mukaan iäkkäiden hoivakotiasukkaiden riski menehtyä perussairauksiinsa lyhyelläkin aikavälillä on suuri. Normaalioloissa Suomessa menehtyy hoivakodeissa noin 400 asukasta viikossa." https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007763467.html
"Suomessa on ilmoitettu ensimmäistä koronarokotteen jälkeisistä kuolemantapauksista, kertoo lääkealan virasto Fimea.
– Kuolemantapauksia on 25.1. mennessä ilmoitettu kolme. Kaikissa tapauksissa potilaan epäillään menehtyneen sairauteen, joka hänellä on ollut jo ennen rokotteen saamista."
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/af669614-196a-4e1a-8ebf-369f60a2…
Uskokoon ken tahtoo.
Mä en ainakaan ota mitään niistä rokotteista.
Vastaisin kyselyssä ottavani rokotteen vaikkei ole aikomustakaan. Kannattaa ylläpitää positiivista ja myönteistä ilmapiiriä.
Tämä kuulostaa loogiselta. Minä en tiedä ketään joka ei ota rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kuulostaa loogiselta. Minä en tiedä ketään joka ei ota rokotetta.
Mä en tiedä ketään, joka ottais. Vapaaehtoisesti.
Jaa. En ota vaikka uutisoisivat, että 99 % otta sen.