Onko teitä närästänyt paljon raskaana ollessa?
Mulla tuntuu hapot nousevan ihan kaikesta ruuasta. Äsken taas kun söin ihan pelkkää todella yksinkertaista kasvissosekeittoa. Siis vaan vettä ja kasviksia/juureksia soseena, ei edes mitään öljyä tai kermaa seassa.
Kommentit (10)
Ekan lapsen kanssa ei, mutta tokan kanssa sain elämäni ensimmäiset närästykset. Ja vaiva on pahentunut iän myötä, syön joka viikko närästyslääkkeitä, vaikka se nuorempi on jo yläkoulussa!
Joo, voi luoja! Muistan etenkin ekassa raskaudessa sen viimeisten viikkojen tuskan. Mulla jäi se tokan raskauden jälkeen pitkäaikaiseksi vaivaksi, mutta nyt, kun kuopus täyttää muutaman kuukauden kuluttua seitsemän, se on enää harvinaisempaa huvia.
Kyllä, närästys oli niin paha, että itkin kivusta. Niin kovat poltot rintalastassa, mikään ei auttanut kuin aika. Se oli ihan karseeta kipua taukoamatta.
Jossain kohtaa raskautta se loppui. Muistaakseni poltot oli enemmän alkuraskaudessa kuin lopussa.
Loppuvaiheessa viimeisellä kolmanneksella tuntui melkein kaikki ruoka närästävän. Ennen raskautta en kärsinyt tästä vaivasta, enkä onneksi myöskään sen jälkeen.
Närästi mutta sain loppumaan kun aamuin illoi otin miehen nesteet ja nielin, toimii hyvin. ja terveenä olen pysynyt
ON. Viljatuotteet ja jotkin kasvikset olivat täysin poissuljettuja, lisäksi jotkin ruuat närästivät tiettyyn aikaan päivästä. En voinut syödä aamiaiseksi jogurttia, mutta iltapäivästä se olikin ok. Työpäivän aikana piti ehdottomasti syödä kahden tunnin välein, muuten närästys iski.
Söin aamiaiseksi puoli vuotta pekonia ja kananmunia (tasan kaksi, muuten alkoi närästää), ei ole hetkeen maistunut moinen aamiainen. Ensimmäinen puuro oli herkullista.
Tavallinen vaiva raskaana. Valitettavasti.
Närästi kaikissa kolmessa raskaudessa pari ensimmäistä kuukautta reilusti ja alun jälkeen kohtalaisesti. Ostin jotain närästyslääkettä ja sain sillä suurinpiirtein kohtuullisen olon.