Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alan olla tosi masentunut tän pandemian takia :(

Vierailija
25.01.2021 |

Elämä on vaan ihan kamalaa nykyään ja tänään tuntuu taas siltä, että mitään valoa ei ole tunnelin päässä vaan pahenee vaan :(

Kommentit (170)

Vierailija
141/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rajoitukset sinne mistä ne tartuntaketjut saavat alkunsa. Miksei tartunketjuja ole jäljitetty ja tilastoitu niin, että voisimme kohdistaa rajoitukset sinne, missä ne todella purevat? Virus on levinnyt maailmanlaajuisesti jo yli vuoden, mutta missä viipyy kaikki tieto viruksen liikkeistä?

Tämä menee jo täysin älyttömyyksiin jos ihmiset eivät saa edes liikkua luonnossa. Onko jollain esittää todisteita viruksen leviämisestä nimenomaan toisilleen tuntemattomien ihmisten välillä ulkona liikkuessa? Kuinka monta tartuntaa perusmaskien käyttäjät ovat saaneet ja missä tilanteissa?

Surullista todeta, mutta hallitus näyttänee sortuvan mutupolitiikkaan: 'katsokaa mitä kävi Tanskassa' perusteluineen. Olisin odottanut enemmän suomalaisilta poliitikoilta, joiden tehtävä on ajatella kansan kokonaishyvinvointia, eikä vain tuijottaa tartunta määriä.

Miten niin miksei ole jäljitetty? Koko ajan jäljitetään, minkä pystytään. Ja miten niin ei ole kohdistettu rajoituksia? Koko ajanhan alueellisia rajoituksia tehdään tautitilanteen mukaan ja karanteja asetetaan altistuneille?

Eikä sitä ulkonaliikkumiskieltoa ole tulossa, jos ei ole aivan pakko. Tuskin tulee edes.

Mistä luulet uusien virusmuunnosten tulleen Suomeen ja miten luulet niiden levinneen? Näiden vastuuttomien ihmisten ja päättäjien kyvyttömyyden takia virusrajoitukset tulevat jatkumaan vielä pitkään ja todennäköisesti tiukentumaan, koska mitään muuta ei osata tilanteelle tehdä.

Mutta kuka ottaa vastuun siitä, että Suomessa kuolee 13 000 ihmistä vuodessa syöpään? Ja otatko sinä vastuun siitä, että se luku nousee ja suuresti, koska Koronan takia diagnostisointi viivästyy ja pahasti?

Muovia ei ole kielletty vaikka tiedämme sen kerääntyvän ihmisiin ja aiheuttavan tauteja. Alkoholia ja tupakkaa ei ole kielletty vaikka senkin takia kuolee tuhansia vuosittain.

Kuka ottaa vastuun jos itsemurhat lisääntyvät Koronan takia. Näistä pitää ottaa vastuu heidän, jotka aiheuttivat nuo lisääntyneet kuolemat eivätkä tehneet järeitä päätöksiä estääkseen nuo kuolemat.

Vierailija
142/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä sulla varmaan se koira pitää olla jos sitä meinaat ulkoilun perusteena pitää :D vai sanotko, että "koira jäi vahingossa kotiin..."

Ei sitä valvota, Suomessa ei riitä resurssit. Ei lenkkipolulla ole pollareita kyttäämässä onko sulla koira mukana vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa että naisia masentaa. Varsinkin nuoria sinkkunaisia.

t. sinkkumies

144/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä alkaa pikkuhiljaa itsellänikin hermo kiristyä. Erosin viime helmikuussa ennen tätä koronaa,ajttelin,että nyt on sitten railakas sinkkukesä edessä. Ei ihan mennyt niinkuin ajattelin ja loppua ei näy...

Vierailija
145/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuvitteleko ihmiset että tämä menee ohi?

Vierailija
146/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rajoitukset sinne mistä ne tartuntaketjut saavat alkunsa. Miksei tartunketjuja ole jäljitetty ja tilastoitu niin, että voisimme kohdistaa rajoitukset sinne, missä ne todella purevat? Virus on levinnyt maailmanlaajuisesti jo yli vuoden, mutta missä viipyy kaikki tieto viruksen liikkeistä?

Tämä menee jo täysin älyttömyyksiin jos ihmiset eivät saa edes liikkua luonnossa. Onko jollain esittää todisteita viruksen leviämisestä nimenomaan toisilleen tuntemattomien ihmisten välillä ulkona liikkuessa? Kuinka monta tartuntaa perusmaskien käyttäjät ovat saaneet ja missä tilanteissa?

Surullista todeta, mutta hallitus näyttänee sortuvan mutupolitiikkaan: 'katsokaa mitä kävi Tanskassa' perusteluineen. Olisin odottanut enemmän suomalaisilta poliitikoilta, joiden tehtävä on ajatella kansan kokonaishyvinvointia, eikä vain tuijottaa tartunta määriä.

Mua mietityttää että mikä tän kaiken tavoite on? Lukitaan ihmiset koppeihinsa, sitäkö hallitus haluaa? Itse ehkä varaavat itselleen ja perheelleen oikeuden lentelyyn ja illallisneuvotteluihin ja kansalta kielletään parisuhteet, lähisukulaisten tapaaminen jne? Hallitukset monessa maassa vievät maailmaa tähän suuntaan. Mitä elämää ja mikä yhteiskunta se sellainen on, jossa ei ehkä ole koronakuolemia, mutta joka on suljettu ja pysäytetty? Jossa ei ole palveluja, jossa ei puhuta, jossa vältellään toisia ihmisiä, jossa kukaan ei saa mennä 2m lähemmäs toista, jossa kukaan ei saa näyttää kasvojaan, jossa ei muodosteta parisuhteita, jossa lapset eivät leiki keskenään, jossa ei flirttailla ja deittailla ja harrasteta seksiä?

Kirjoituksesta nousee esiin se, että suurin ongelma on, kun ei saa mennä ravintolaan, ei pääse lentämään ulkomaille ja ei saa seksiä!! Minä, minä, minä, minä, minä......

Ei jumalauta, minkälaisia pentuja täällä on kirjoittelemassa?!

Mistä sitä sitten saa valittaa jos ei siitä että normaali ihmisten kanssakäyminen on kiellettyä? Itsehän olen naimisissa ja seuraa ja seksiä saa tuolta mieheltä. Ei olisi kiva olla yksinasuva sinkku näinä aikoina. Ihminen tarvitsee ihmistä, siinä on minäminäminä kaukana.

Syrjäytyneitä ja yksinäisiä on ollut Suomessa pilvin pimein ennen koronaa. Sillä lailla voi elää vaikka koko elämänsä ja monet ovat niin joutuneet elämään.

Vierailija
147/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä itken täällä luettuani uusista linjauksista, siis että päästetään brittikorona leviämään ja sen jälkeen rajoitetaan lisää. Mä en tiedä mitä teen. Olen korkeakoulutettu vaativaa työtä tekevä 35-vuotias nainen, jolla ei historiaa mt-ongelmista. Nyt harkitsen itsemurhaa. En pysty elämään näin, en pysty, en suostu.

Ja vihaan ja inhoan ja halveksin jokaista hallituksen jäsentä sydämeni pohjasta ja toivon heille pelkkää pahaa. MITEN KEHTAATTE?! Petturit, hirviöt!

Höpö höpö nyt. Mieti kuinka tekisit tutkimuksen tästä tilanteesta ja palauta järki päähäsi.

Vierailija
148/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haikailee vain sitä mitä nyt ei voi saada, niin masentaahan se. Tulee mieleen joku viisivuotias, joka parkuu, kun ei pääse hiihtämään. -Mutta kun nyt on heinäkuu eikä ole lunta. -Mutkun mä haluuuuuun!

Sen sijaan pandemia-ajasta voi tehdä mukavaa. Otetaan huomioon reunaehdot, jotka nyt ovat. Ja sitten katsotaan mikä on mukavinta mitä näiden ehtojen sisällä voi tehdä. Ja sitten eletään sen mukaisesti. Ja se on ihan mukavaa.

Meilläkin lukiolainen oli ihan tyytyväisenä pikkusisarusten kanssa mäenlaskussa, kun nyt ei muitakaan harrastuksia ole. On se kuitenkin vaihtelua opiskeluun ja pelaamiseen. Ja minä olin tilannut uusia laskuvälineitä, jotta lapsilla olisi vähän kivempaa. Ja minulla oli kivempaa, koska perhe oli tyytyväinen.

Itse puolestaan olen leiponut enemmän, kun nyt ei olla käyty kahviloissa. Ja ihan kiva on saada herkkuja ja ilahduttaa lapsia.

Voisin myös tykätä neulomisesta. Mutta tekemistä on niin paljon, etten ole sellaiseen ehtinyt. Lukenut olen kyllä paljon. Ja suoratoistopalveluja on tilattu, koska nyt on enemmän aikaa katsoa niitä. Jotain uutta ruokaa voisi opetella tekemään, niin tulisi vaihtelua ruokapuoleenkin. Ja monen kanssa on viestitelty ja soiteltu enemmän kompensoimaan tapaamisten puuttumista.

Perheellisenä touhua riittää. Yksineläjillä on tietenkin ankeampaa. Siksi olenkin soitellut sinkkukaverilleni monta kertaa viikossa, ettei hän masennu. Ja ihan hyvin hänelläkin tuntuu menevän. Ei ole ainakaan valitellut mitään.

Tsemppiä ap:lle!

Jos sinua ja lähipiiriäsi tilanne ei masenna, se ei tarkoita, etteikö muilla voisi ottaa tämä koville. Viime päivinä täällä on ollut useampi aloitus koronaväsymyksestä, ja ymmärrän näitä ihmisiä täysin.

Ei ole kyse siitä, että haikailtaisi pinnallisten rientojen ja yleellisyyksien perään. Moni vaan voi huonosti eristyksissä. Ihminen on rakennettu niin, että se tarvitsee toisia ihmisiä voidakseen hyvin.

Ei vaan ihmisillä on kyky sopeutua vallitseviin olosuhteisiin.

Vierailija
149/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ahdisti eilisessä tiedotustilaisuudessa se, että uusia rajoituksia ei otettu käyttöön, ei se että rajoituksia ei höllennetty. Tämä siksi, että uusien rajoitusten myötä korona menisi nopeammin ohi (ehkä mahdollisesti saataisi tukahdutettua jo ennen kuin kaikki on saatu rokotettua, koska ne etenevät niin hitaasti), kuin näiden nykyisten myötä, ja normaali elämä palautuisi nopeammin kuin tässä löyhässä hirressä.

Vierailija
150/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheellisenä sanon, että pandemia-aikana olen miettinyt kuinka paljon helpompaa minulla olisi yksin/vain lapsen kanssa. Olisin voinut risteillä entiseen tapaan, kesällä olisin varmasti ollut siinä ensimmäisessä Kreikan koneessa, olisin käynyt tanssitunneilla, baareissa ja kahviloissa jne.

Mies on hysteerinen. Mitään ei saa tehdä eikä ketään nähdä. Hän pelkää niin älyttömästi ja sitä on rasittavaa katsoa vierestä. Etenkin kun mitään muuta seuraa ei lapsen lisäksi ole.

Olet siis supertartuttajatyyppiä. Suurkiitos miehellesi <3

Vierailija
151/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni sanoo, että hei vaan pieni osa sairastuneista kuolee. Ei hirveesti lohduta silloin, kun läheiset ovat riskiryhmää ja paljon alttiimpia vakavalle tautimuodolle, tai vaikka sille kuolemalle. Siksi en ole kuukausiin tavannut omia vanhempiani ollenkaan.

Kaikki muut rajoitukset on ihan helppoja. Käytän maskia, opiskelen etänä, en käy helkkari missään muualla kuin ruokakaupassa. Mutta kylläpä voi aikuisella ihmisellä olla äitiään ikävä.

Vierailija
152/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on sosiaaliset kontaktit tosi vähissä. Huomasin juttelevani tuntemattomalle koiran uikoiluttajalle kuin hyvälle ystävälleni tuossa yksi päivä koirien nuuhkiessa toistensa perseitä. En olisi halunnut lopettaa juttelua lainkaan. Silloin mietin, että onkohan kaikki mullakaan enää ihan kotona..

Sama! Paitsi mulla ei ole koiraa enkä edes hirveästi välitä niistä. Metsässä tuli koira ja ulkoiluttaja vastaan ja pitkät pätkät juteltiin.

Vierailija
153/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Mä hajoan tähän ihan kohta.

Ja jos joku tulee urputtamaan, että sota-ajalla oli pahemmin, niin ei ollut. Tavallisilla siviileillä. Sai liikkua ja tavata ihmisiä. Tehdä ja mennä niin paljon kuin jaksoi ja huvitti. Elokuvia jopa tehtiin ihmisten viihtymistä silmällä pitäen.

Samalla tavalla nytkin joutuu läheistensä, itseasiassa kaikkien läheistensä, ei pelkästään rintamalla olevien, puolesta pelkäämään.

Sai liikkua muun muassa pommisuojaan ja pois sieltä, olipa lystiä :p

Vierailija
154/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tekisit jos olisi oikeasti vakava tilanne päällä? Ihme kermaperseitä. Jaxuhali sulle.

Sulle ExtraSuperhyperJaxuHali <3

Vierailija
155/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on sosiaaliset kontaktit tosi vähissä. Huomasin juttelevani tuntemattomalle koiran uikoiluttajalle kuin hyvälle ystävälleni tuossa yksi päivä koirien nuuhkiessa toistensa perseitä. En olisi halunnut lopettaa juttelua lainkaan. Silloin mietin, että onkohan kaikki mullakaan enää ihan kotona..

Sama! Paitsi mulla ei ole koiraa enkä edes hirveästi välitä niistä. Metsässä tuli koira ja ulkoiluttaja vastaan ja pitkät pätkät juteltiin.

Tässähän mennään kohti entistä normaalia :)

Vierailija
156/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan kaikki samassa vuotavassa veneessä. Pitää vaan tsempata ja ajatella elämää pandemian jälkeen, se lähenee joka päivä. Nyt tarvitaan sitä kuuluisaa suomalaista sisua! Itse kullakin elämä mennyt uusiksi, toisilla enemmän, toisilla vähemmän ja tässä vain lähinnä vaan odotellaan tilanteen normalisoitumista.

Vain hyväuskoinen höpsö luulee, että tämä on pian ohi, kun "jaksetaan vielä vähän". Vaikka silmukka kiristyy jatkuvasti.

Ei vaan tervejärkinen aikuinen! Kaikki pandemiat on aiemminkin menneet ohi, tai muutoin kärvisteltäis koronan lisäksi espanjantaudin ja mustasurman kanssa. Korona menee ohi ja meistä kaikista riippuu nyt se, että kuinka nopeasti se menee ohi. Ei sotiakaan yhdessä yössä taistella, nekin aina päättyy. Talvisota oli paljon isompi ongelma kuin korona ja siitä selvittiin (ne selvisi ketkä selvisi) aikanaan sisulla. Optimismia pitää pitää yllä vaikka väkisin. Jos vain käpertyy peiton alle miettimään tätä päivää tai kuukautta, taatusti masentuu. Ajattele sinäkin sitä aikaa kun korona on ohi ja elämä palaa entiselleen. Siellä se häämöttää. Jaksat elämää paljon paremmin tällä asenteella!

Vierailija
157/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ollut koko korona-ajan työtön, eihän tää varmaan tuntuisi niin pahalta jos ei olisi koko ajan stressiä rahasta ja olemattomasta urakehityksestä, kuka palkkaa enää ihmistä, jolla on näin iso aukko CV:ssä. Tän päälle olen sinkku ja asun 28-neliöisessä vuokrayksiössä keskenäni. Päivät koostuu lähinnä epätoivoisesta työnhausta ja itkemisestä, mitään muuta en oikein jaksa tehdä, en lukea kirjoja tai sivistää itseäni niinkuin pitäisi. En edes muista miltä tuntuu koskettaa toista ihmistä.

Pakota itsesi ulos joka päivä ja unohda se työnhaku vaikka viikoksi. On tärkeämpää pitää itsestään ja jaksamisestaan huolta kuin raivopäänä hakea työpaikkaa ja masentua. Työtä kyllä saat kun tilanne paranee, nyt ei kukaan oikein työntekijöitä palkkaa kun ei entisillekään työtä välttämättä ole, toki riippuu paljon alastakin, joillakin huutava pula tekijöistä. Oma jaksaminen on nyt tärkeämpää! 

Vierailija
158/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanna Marin: Maskisuosituksen kiristämistä on syytä tarkastella myös Suomessa

Pääministeri Sanna Marinin mukaan on syytä pohtia, pitäisikö maskisuosituksia kiristää niin, että kirurgiset ja kankaiset maskit eivät enää riittäisi, vaan tarvittaisiin vielä korkeamman tason suojain

Tätä on tulossa eikä lopussa.

Globalistit vie Suomen poliitikoita kuin pässiä narussa, yksilöoikeuksia aletaan polkemaan yhteisen hyvän tavoittelemiseksi. Loppu tälläiselle hössötykselle kansalaistottelemattomuudella.

Marin on tietämätön ja toheltaa siis nythän terveysviranomaiset paljastuivat että ööö ne maskit joita olemme suositelleent ja joihin on palanu rahaa hiukkasen, verovarojakin niin öäöö ne on riittämättömiä, tarvitaan nyt tämmönen suoja.

Maskit on turhia ei suojaa ketään.

Idiootti touhua sullahan on silmät auki niiistä menee pöpöt sisään ,sit maskin reunoilta ja läpi tulee ja menee myös

Alkaako olla ikävä normi elämään , se on mahdollista  kun tarpeekis moni suomalainen sanoo ei rajoitteille ja suosituksille kansalaistottelemattomuudella.

Tästä kirjoituksesta saa sen käsityksen että ikäänkuin Suomi olisi ainut maa missä on jotain rajoituksia voimassa vaikka muuhun eurooppaan verrattuna meillä on vähiten koronarajoituksia. Ei edes maskipakkoa.

Sama ku sanois että Suomes on parempi olla lusimassa ku ulkomailla, etkö mielummin olisi vapaa elämään?

Vierailija
159/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanna Marin: Maskisuosituksen kiristämistä on syytä tarkastella myös Suomessa

Pääministeri Sanna Marinin mukaan on syytä pohtia, pitäisikö maskisuosituksia kiristää niin, että kirurgiset ja kankaiset maskit eivät enää riittäisi, vaan tarvittaisiin vielä korkeamman tason suojain

Tätä on tulossa eikä lopussa.

Globalistit vie Suomen poliitikoita kuin pässiä narussa, yksilöoikeuksia aletaan polkemaan yhteisen hyvän tavoittelemiseksi. Loppu tälläiselle hössötykselle kansalaistottelemattomuudella.

Marin on tietämätön ja toheltaa siis nythän terveysviranomaiset paljastuivat että ööö ne maskit joita olemme suositelleent ja joihin on palanu rahaa hiukkasen, verovarojakin niin öäöö ne on riittämättömiä, tarvitaan nyt tämmönen suoja.

Maskit on turhia ei suojaa ketään.

Idiootti touhua sullahan on silmät auki niiistä menee pöpöt sisään ,sit maskin reunoilta ja läpi tulee ja menee myös

Alkaako olla ikävä normi elämään , se on mahdollista  kun tarpeekis moni suomalainen sanoo ei rajoitteille ja suosituksille kansalaistottelemattomuudella.

Tästä kirjoituksesta saa sen käsityksen että ikäänkuin Suomi olisi ainut maa missä on jotain rajoituksia voimassa vaikka muuhun eurooppaan verrattuna meillä on vähiten koronarajoituksia. Ei edes maskipakkoa.

Sama ku sanois että Suomes on parempi olla lusimassa ku ulkomailla, etkö mielummin olisi vapaa elämään?

Ihmiset ovat vapaita elämään. Voi valita niistä tuhannesta aktiviteetista joita voi edelleen tehdä ihan vapaasti :)

Vierailija
160/170 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haikailee vain sitä mitä nyt ei voi saada, niin masentaahan se. Tulee mieleen joku viisivuotias, joka parkuu, kun ei pääse hiihtämään. -Mutta kun nyt on heinäkuu eikä ole lunta. -Mutkun mä haluuuuuun!

Sen sijaan pandemia-ajasta voi tehdä mukavaa. Otetaan huomioon reunaehdot, jotka nyt ovat. Ja sitten katsotaan mikä on mukavinta mitä näiden ehtojen sisällä voi tehdä. Ja sitten eletään sen mukaisesti. Ja se on ihan mukavaa.

Meilläkin lukiolainen oli ihan tyytyväisenä pikkusisarusten kanssa mäenlaskussa, kun nyt ei muitakaan harrastuksia ole. On se kuitenkin vaihtelua opiskeluun ja pelaamiseen. Ja minä olin tilannut uusia laskuvälineitä, jotta lapsilla olisi vähän kivempaa. Ja minulla oli kivempaa, koska perhe oli tyytyväinen.

Itse puolestaan olen leiponut enemmän, kun nyt ei olla käyty kahviloissa. Ja ihan kiva on saada herkkuja ja ilahduttaa lapsia.

Voisin myös tykätä neulomisesta. Mutta tekemistä on niin paljon, etten ole sellaiseen ehtinyt. Lukenut olen kyllä paljon. Ja suoratoistopalveluja on tilattu, koska nyt on enemmän aikaa katsoa niitä. Jotain uutta ruokaa voisi opetella tekemään, niin tulisi vaihtelua ruokapuoleenkin. Ja monen kanssa on viestitelty ja soiteltu enemmän kompensoimaan tapaamisten puuttumista.

Perheellisenä touhua riittää. Yksineläjillä on tietenkin ankeampaa. Siksi olenkin soitellut sinkkukaverilleni monta kertaa viikossa, ettei hän masennu. Ja ihan hyvin hänelläkin tuntuu menevän. Ei ole ainakaan valitellut mitään.

Tsemppiä ap:lle!

Jos sinua ja lähipiiriäsi tilanne ei masenna, se ei tarkoita, etteikö muilla voisi ottaa tämä koville. Viime päivinä täällä on ollut useampi aloitus koronaväsymyksestä, ja ymmärrän näitä ihmisiä täysin.

Ei ole kyse siitä, että haikailtaisi pinnallisten rientojen ja yleellisyyksien perään. Moni vaan voi huonosti eristyksissä. Ihminen on rakennettu niin, että se tarvitsee toisia ihmisiä voidakseen hyvin.

Ei vaan ihmisillä on kyky sopeutua vallitseviin olosuhteisiin.

Korona ei ole estänyt asioita tapahtumasta. 

Lähipiirissä yhdellä ihmisellä todettiin syksyllä syöpä. Yhden talokaupat meni käräjäoikeuteen, toisen rakennuslupa hallinto-oikeuteen. Yksi koki viime vuonna kaksi keskenmenoa. Yhdellä meni jatko-opinnot sivu suun. Yhdellä unelmien työharjoittelupaikka katosi kuin savuna ilmaan, kun kaikki tapahtumat peruttiin. 

Ei tarvitse olla ulospäinsuuntautunut, koko ajan kaikkea puuhaava bilehile, että korona alkaisi masentaa. Todella monelle ihmiselle korona on YKSI ISO LISÄ kaiken muun päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä