Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turha haaveilla rajoitusten lieventämisestä. Brittimuunnos muuttaa kaiken : (

Vierailija
25.01.2021 |

Brittimuunnos tarttuu hieman herkemmin ja aiheuttaa hieman useammalle vakavan sairauden. Erot eivät ole lukuina suuret, mutta epidemian matematiikka muuttuu täysin. Nykyisillä rajoituksilla olemme saaneet pidettyä koronan kurissa. Nämä käytössä olevat rajoitukset eivät valitettavasti riitä mihinkään tuon brittiversion torjunnassa. Sitä sairastavien määrät tuplaantuvat 1-2 viikossa. Alkuun heitä on vähän, mutta kohta eksponentiaalinen kasvu ottaa vallan. Saairaalapetien täyttymisestä kuluu täyteen kantastrofiin vain viikko. Kun sairalapedit täyttyvät olisi kahden viikon päästä tupla määrä potilaita pyrkimässä hoitoon.

En ymmärrä miten tälläisessä tilanteessa edes haaveillaan lasten harrastustoiminnan käynnistämisestä? Saadaan olla todella tyytyväisiä, jos vältetään ulkonaliikkumiskiellot taajamissa!
Tilanne on nyt paljon paljon pahempi kuin keväällä. Rokotukset toteutuvat niin hitaasti, etteivät ne ehdi juuri hidastaa koronan leviämistä.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämän brittimuunnoksen kanssa vielä pärjäillään suht.koht.

Mutta se etelä-afrikkailainen muunnos on tosi vaikea juttu, koska ei tiedetä, tehoaako nämä nykyiset ja valmisteilla olevat rokotteet siihen.

Jos tuo afrikan muunnos pääsee vallalle, niin ollaan syvällä, tosi syvällä.

Vierailija
22/62 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen pitkä koronavuosi alkamassa. Oletteko valmiita.

Niin. Jos historiaan on uskominen, niin ainahan pandemiat ovat kestäneet sen 1-2 vuotta, katsokaapa vaikka jostain netin syövereistä. Espanjantauti, hongkongilainen jne. Pari vuotta ottaa, kun on tämän pallon kiertänyt. Ei auta voivotus, vuoden päästä ehkä ollaan voitolla? Voi tuntua joiden kohdalta pitkältä ajalta, mutta nyt kysyntäänkin turnauskestävyyttä. Tosin olen ajatellut, että ihme velliperseitä ovat suomalaiset, mitään ei kestetä enää. Olisiko teistä ollut esim. sotaan? Kesti historiankirjojen mukaan vuodet 1939-1945, oli tosin vähän taukoja välissä, ei silloin naristu tällä lailla, kun oli vaan PAKKO!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 todettua brittimutaatiota jo Suomessa mikä lienee todellinen määrä ja onko jo lähtenyt käsistä

Vierailija
24/62 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuliko tämä nyt rotasta vai lepakosta?

Vierailija
25/62 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sen ulkonaliikkumiskiellon pointti sitten olisi? Millä lailla ulkoilu lisää koronan leviämisen riskiä? 

Ei millään.

Vierailija
26/62 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulla on nyt mukava asua.

Vierailija
27/62 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maaseudulla on nyt mukava asua.

Oletko työelämässä? Minäkin asun maaseudulla, mutta joka aamu on ajettava ihmisten ilmoille töihin asiakaspalveluun, siinä ei paljon omat asumiset merkkaa...

Vierailija
28/62 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni onnettomuudessa, että en henkilökohtaisesti kärsi eristyksestä psyykkisesti mitenkään. Vanhempieni puolesta olen hieman huolissani, ja tietenkin koronaan sairastuvien ja kansantalouteen syntyvien arpien puolesta.

Vierailija
29/62 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Ne pitäköön maskia ja karanteeneja jotka haluavat, mutta minun osaltani pandemia on nyt ohi. En mene testeihin ja olen estänyt tuntemattomasta numerosta soittamisen kännykkääni, joten tartunnanjäljitys ei saa minuun yhteyttä.

Vierailija
30/62 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se harrastuksista lässyttäminen on pelkkää kunnallisvaalikampanjointia.

Ja saa nähdä montako helsinkiläistä lasta ja nuorta Vapaavuori jengeineen tässä tappaa tai orpouttaa kevään aikana. Hän ei periksi anna.

Vierailija
31/62 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yhä keskitytään rokottamaan sängyssä makaavia hoivakotipotilaita. Olisiko syytä rokottaa niitä, joiden on työn takia pakko liikkua? Ei varmaan, kun niiden hoivakotipotilaitten henki on kaikkein arvokkain.

Vierailija
32/62 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thl:n Salminen on sanonut, että kunhan tämä kevät jaksetaan niin alkaa helpottaa. Kuulin saman läpän jo vuosi sitten ja mikä on muuttunut?

Vierailija
33/62 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi helppo rajoittaa vain ulkomaan kansalaisten pörräämistä rajoilla, mutta hallitus ei halua.

Vierailija
34/62 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi helppo rajoittaa vain ulkomaan kansalaisten pörräämistä rajoilla, mutta hallitus ei halua.

Persut, keskusta ja kokoomus eivät halua luopua halpatyövoimasta.

Vierailija
35/62 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Ne pitäköön maskia ja karanteeneja jotka haluavat, mutta minun osaltani pandemia on nyt ohi. En mene testeihin ja olen estänyt tuntemattomasta numerosta soittamisen kännykkääni, joten tartunnanjäljitys ei saa minuun yhteyttä.

Defenssit voidaan jakaa neljään luokkaan Vaillantin jaon mukaan.

Alkukantaiset ja psykoottiset defenssit:

- kieltäminen; tosiasioita ei haluta kohdata; ’’hän ei ole kuollut’’ tai ”hän ei ole lopettanut parisuhdettamme”

- lohkoaminen: hyvän ja pahan jyrkkä jakaminen; ’’muut ovat vain pahoja, minä en'' - aistiharhat ja hallusinaatiot

Vierailija
36/62 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja yhä keskitytään rokottamaan sängyssä makaavia hoivakotipotilaita. Olisiko syytä rokottaa niitä, joiden on työn takia pakko liikkua? Ei varmaan, kun niiden hoivakotipotilaitten henki on kaikkein arvokkain.

Tätä minäkin olen ihmetellyt! Eikö tärkeintä olisi rokottaa TYÖVÄESTÖ ensin, jotka joutuvat liikkumaan tuolla ihmisten ilmoilla? Nuo hoivakodit voitaisiin ihan hyvin eristää siksi aikaa, että he saavat rokotuksen muiden jälkeen. Olen alusta asti ihmetellyt, että lapset ja nuoret, jotka ovat tulevaisuuden toivo ovat aivan b-luokan kansalaisia tässä asiassa. Matkailu- ja ravintola-ala on ajettu alas koronan myötä ja monilta on mennyt työt alta.

Vierailija
37/62 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin olen ihmetellyt! Eikö tärkeintä olisi rokottaa TYÖVÄESTÖ ensin, jotka joutuvat liikkumaan tuolla ihmisten ilmoilla? Nuo hoivakodit voitaisiin ihan hyvin eristää siksi aikaa, että he saavat rokotuksen muiden jälkeen. Olen alusta asti ihmetellyt, että lapset ja nuoret, jotka ovat tulevaisuuden toivo ovat aivan b-luokan kansalaisia tässä asiassa. Matkailu- ja ravintola-ala on ajettu alas koronan myötä ja monilta on mennyt työt alta.

Rakennus, Matkailu- ja ravintola-ala pyörii virolaisten ja ulkomaiset voimin Levillä. On turha ihmetellä kun Korona leviää kun porukka reissaa töihin ja Viroon edestakaisin.

Vierailija
38/62 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Defenssit voidaan jakaa neljään luokkaan Vaillantin jaon mukaan.

Alkukantaiset ja psykoottiset defenssit:

- kieltäminen; tosiasioita ei haluta kohdata; ’’hän ei ole kuollut’’ tai ”hän ei ole lopettanut parisuhdettamme”

- lohkoaminen: hyvän ja pahan jyrkkä jakaminen; ’’muut ovat vain pahoja, minä en'' - aistiharhat ja hallusinaatiot

Sun mukaan tuon koronakieltäytyjä on tunteiden käsitellyssä lapsen tasolle.

Ihan loogista, kun lukee noita viestejä joissa Koronaa vähätellään ja muut ovat aina väärässä.

Vierailija
39/62 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on saada dementoituneelle ja terminaalivaiheen syöpää sairastavalle reumaattiselle kroonikko Irma 95v vielä 3kk lisää aikaa kärsiä. Sille voi uhrata ihmisten työurat ja lasten ja nuorten tulevaisuuden.

Vierailija
40/62 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä periaatteessa ihan oikeassakin, mutta miten eristää hoivakodit? Sehän tarkoittaisi käytännössä, erttä työntekijöiden pitäisi alkaa asua siellä. He kuitenkin käyvät siellä vain työssä, menevät vuoronsa jälkeen kotiin perheidensä luo, jotka puolestaan käyvät töissä ja kouluissa ja tapaavat ihmisiä, jotka.... jne.jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi