Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turha haaveilla rajoitusten lieventämisestä. Brittimuunnos muuttaa kaiken : (

Vierailija
25.01.2021 |

Brittimuunnos tarttuu hieman herkemmin ja aiheuttaa hieman useammalle vakavan sairauden. Erot eivät ole lukuina suuret, mutta epidemian matematiikka muuttuu täysin. Nykyisillä rajoituksilla olemme saaneet pidettyä koronan kurissa. Nämä käytössä olevat rajoitukset eivät valitettavasti riitä mihinkään tuon brittiversion torjunnassa. Sitä sairastavien määrät tuplaantuvat 1-2 viikossa. Alkuun heitä on vähän, mutta kohta eksponentiaalinen kasvu ottaa vallan. Saairaalapetien täyttymisestä kuluu täyteen kantastrofiin vain viikko. Kun sairalapedit täyttyvät olisi kahden viikon päästä tupla määrä potilaita pyrkimässä hoitoon.

En ymmärrä miten tälläisessä tilanteessa edes haaveillaan lasten harrastustoiminnan käynnistämisestä? Saadaan olla todella tyytyväisiä, jos vältetään ulkonaliikkumiskiellot taajamissa!
Tilanne on nyt paljon paljon pahempi kuin keväällä. Rokotukset toteutuvat niin hitaasti, etteivät ne ehdi juuri hidastaa koronan leviämistä.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja yhä keskitytään rokottamaan sängyssä makaavia hoivakotipotilaita. Olisiko syytä rokottaa niitä, joiden on työn takia pakko liikkua? Ei varmaan, kun niiden hoivakotipotilaitten henki on kaikkein arvokkain.

Tätä minäkin olen ihmetellyt! Eikö tärkeintä olisi rokottaa TYÖVÄESTÖ ensin, jotka joutuvat liikkumaan tuolla ihmisten ilmoilla? Nuo hoivakodit voitaisiin ihan hyvin eristää siksi aikaa, että he saavat rokotuksen muiden jälkeen. Olen alusta asti ihmetellyt, että lapset ja nuoret, jotka ovat tulevaisuuden toivo ovat aivan b-luokan kansalaisia tässä asiassa. Matkailu- ja ravintola-ala on ajettu alas koronan myötä ja monilta on mennyt työt alta.

Olet oiken ihmetellyt. Mikä sinun ymmärryksessä on vikana,kun koko ajan on kerrottu että rajoituksilla ym toimilla suojellaan riskiryhmiä eli vanhuksia ja pitkäaikasairaita. He ovat riskiryhmiä, ei työikäiset. Tottakai heidät rokotetaan ensin. Lapset, nuoret ja aikuiset sairastavat korona yleensä lievänä, eivätkä he joudu sairaalahoitoon. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää? Oletko niitä jotka luuleleva koronan tappavan kaikki jotka siihen sairastuu.

Vierailija
42/62 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja yhä keskitytään rokottamaan sängyssä makaavia hoivakotipotilaita. Olisiko syytä rokottaa niitä, joiden on työn takia pakko liikkua? Ei varmaan, kun niiden hoivakotipotilaitten henki on kaikkein arvokkain.

Tätä minäkin olen ihmetellyt! Eikö tärkeintä olisi rokottaa TYÖVÄESTÖ ensin, jotka joutuvat liikkumaan tuolla ihmisten ilmoilla? Nuo hoivakodit voitaisiin ihan hyvin eristää siksi aikaa, että he saavat rokotuksen muiden jälkeen. Olen alusta asti ihmetellyt, että lapset ja nuoret, jotka ovat tulevaisuuden toivo ovat aivan b-luokan kansalaisia tässä asiassa. Matkailu- ja ravintola-ala on ajettu alas koronan myötä ja monilta on mennyt työt alta.

Olet kyllä periaatteessa ihan oikeassakin, mutta miten eristää hoivakodit? Sehän tarkoittaisi käytännössä, erttä työntekijöiden pitäisi alkaa asua siellä. He kuitenkin käyvät siellä vain työssä, menevät vuoronsa jälkeen kotiin perheidensä luo, jotka puolestaan käyvät töissä ja kouluissa ja tapaavat ihmisiä, jotka.... jne.jne.

Johan se henkilöstö rokotetaan. Se siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten tulee saksamuunnos, ranskamuunnos, rajoituksia, kolmas aalto, rajoituksia, italiamuunnos, neljäs aalto... hohhoijaa, eiköhän olis aika unohtaa koronapropaganda ja alkaa elämään normaalisti

Olisi se kivaa mutta terveydenhuollon kantokyky ei vaan sitä kestä. Kuinka hölmöjä te oikein olette?

Ettekö tajua sitä, että vaikka tauti on suurimmalle osalle flunssa niin silti sairaalahoidon tarpeisia tulee yhä useamman sairastuessa aina vaan enemmän ja enemmän. Esim tehohoitopaikkoja on todella vähän verrattuna siihen mitä meillä on ihmisiä. Tehohoitoa tarvitaan normaaliolosuhteuissakin ja koronan yleistyessä yhä enemmissä määrin.

Nämä kaikki rajoitukset ei ole tehty pelkästään siksi ettei kukaan sairastuisi vaan että terveydenhuolto pystyy suoriutumaan tehtävistään.

Vierailija
44/62 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen pitkä koronavuosi alkamassa. Oletteko valmiita.

En. Ne pitäköön maskia ja karanteeneja jotka haluavat, mutta minun osaltani pandemia on nyt ohi. En mene testeihin ja olen estänyt tuntemattomasta numerosta soittamisen kännykkääni, joten tartunnanjäljitys ei saa minuun yhteyttä.

Minulle se puhelu tuli kyllä ihan näkyvästä numerosta. :)

Vierailija
45/62 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten tulee saksamuunnos, ranskamuunnos, rajoituksia, kolmas aalto, rajoituksia, italiamuunnos, neljäs aalto... hohhoijaa, eiköhän olis aika unohtaa koronapropaganda ja alkaa elämään normaalisti

Olisi se kivaa mutta terveydenhuollon kantokyky ei vaan sitä kestä. Kuinka hölmöjä te oikein olette?

Ettekö tajua sitä, että vaikka tauti on suurimmalle osalle flunssa niin silti sairaalahoidon tarpeisia tulee yhä useamman sairastuessa aina vaan enemmän ja enemmän. Esim tehohoitopaikkoja on todella vähän verrattuna siihen mitä meillä on ihmisiä. Tehohoitoa tarvitaan normaaliolosuhteuissakin ja koronan yleistyessä yhä enemmissä määrin.

Nämä kaikki rajoitukset ei ole tehty pelkästään siksi ettei kukaan sairastuisi vaan että terveydenhuolto pystyy suoriutumaan tehtävistään.

Missä on ne coronapotilaat? TYKS eilen coronapotilaita 9 kpl.

Vierailija
46/62 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten hoivakodit eristetään? Olen hoitajana vanhusten asumisyksikössä. Teen töitä kolmessa vuorossa, minulla on kaksi lasta ja oma äiti huollettavana. Meinaatko että minö muutan töihin pysyvästi ja sossu hoitaa perheeni ja lapseni? Laitetaanko minulle vielä jalkapanta niin että en pääse töistä kotiin? Teenkö palkatta 24/7 töitä? Olet idiootti.

Vierailija
47/62 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on ne coronapotilaat? TYKS eilen coronapotilaita 9 kpl.

Koska tilanne ei ole vielä paha. Turussa on esim viimeiseksi 12 uutta koronatartuntaa. Sitten kun niitä on VARSINAIS-SUOMESSA 1000-2000 per päivä niin paikat on jo täynnä. Tyksissä muistaakseni 27 tehohoitopaikkaa....

Vierailija
48/62 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se harrastuksista lässyttäminen on pelkkää kunnallisvaalikampanjointia.

Ja saa nähdä montako helsinkiläistä lasta ja nuorta Vapaavuori jengeineen tässä tappaa tai orpouttaa kevään aikana. Hän ei periksi anna.

Mitä sä horiset??? Lopeta tuollainen helvetin pelonlietsonta. Oksettavaa.

Vierailija
49/62 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Ne pitäköön maskia ja karanteeneja jotka haluavat, mutta minun osaltani pandemia on nyt ohi. En mene testeihin ja olen estänyt tuntemattomasta numerosta soittamisen kännykkääni, joten tartunnanjäljitys ei saa minuun yhteyttä.

Defenssit voidaan jakaa neljään luokkaan Vaillantin jaon mukaan.

Alkukantaiset ja psykoottiset defenssit:

- kieltäminen; tosiasioita ei haluta kohdata; ’’hän ei ole kuollut’’ tai ”hän ei ole lopettanut parisuhdettamme”

- lohkoaminen: hyvän ja pahan jyrkkä jakaminen; ’’muut ovat vain pahoja, minä en'' - aistiharhat ja hallusinaatiot

Nämä koronahysteerikot nimenomaan ovat niitä, joilla ne defenssit on päällä. Vauhkottaan nuhakuumeesta, kuin olisi maailmanloppu edessä. Aivan käsittämättömän sokeaa touhua.

Kyllä, joku voi sairastua vakavasti koronaan, ihan kuten mihin tahansa muuhunkin sairauteen. Vaikka 10% maailman väestöstä kuolisi koronaan, niin mitä sitten? Tosin, koronahan tosiaan on sen verran lievä tauti, ettei tee edes tuota.

Itse otan mieluummin koronan, kuin rokotteen. Jos siihen kuolen niin voi voi.

Ja nyt sitten tähän "ajattelet vain itseäsi läpäläpä" nämä koronatoimet aiheuttavat niin käsittämättömän taloudellisen tuhon, että 90-luvun lama oli pientä. Kohta ei ole vuodepaikkoja yhtään kenellekään sairaaloissa, ei koronapotilaille eikä muille. Tämä talouden tuhoaminen on niin paljon suurempi ongelma kuin korona oli missään vaiheessa. Puhumattakaan eristyksen aiheuttamista ongelmista.

Nyt jo näkyy koronatulevaisuutta: Turku, joka jostain syystä kiillottaa kilpeään koronataistelun edelläkävijänä lopettaa vanhuksille lämpimän ruoan tarjoamisen, ei ne vanhukset nyt kuitenkaan niin tärkeitä ole, kunhan saadaan koronakilpailussa hohtavin mitali.

Kuvottavaa touhua tämä "koronaa vastaan taistelu"

Luojan kiitos omassa työyhteisössä on töissä suht fiksuja ihmisiä ja siellä saa olla ilman lammasmaskeja ja desinfiointipelleilyä.

Vierailija
50/62 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Defenssit voidaan jakaa neljään luokkaan Vaillantin jaon mukaan.

Alkukantaiset ja psykoottiset defenssit:

- kieltäminen; tosiasioita ei haluta kohdata; ’’hän ei ole kuollut’’ tai ”hän ei ole lopettanut parisuhdettamme”

- lohkoaminen: hyvän ja pahan jyrkkä jakaminen; ’’muut ovat vain pahoja, minä en'' - aistiharhat ja hallusinaatiot

Nämä koronahysteerikot nimenomaan ovat niitä, joilla ne defenssit on päällä. Vauhkottaan nuhakuumeesta, kuin olisi maailmanloppu edessä. Aivan käsittämättömän sokeaa touhua.

Kyllä, joku voi sairastua vakavasti koronaan, ihan kuten mihin tahansa muuhunkin sairauteen. Vaikka 10% maailman väestöstä kuolisi koronaan, niin mitä sitten? Tosin, koronahan tosiaan on sen verran lievä tauti, ettei tee edes tuota.

Itse otan mieluummin koronan, kuin rokotteen. Jos siihen kuolen niin voi voi.

Ja nyt sitten tähän "ajattelet vain itseäsi läpäläpä" nämä koronatoimet aiheuttavat niin käsittämättömän taloudellisen tuhon, että 90-luvun lama oli pientä. Kohta ei ole vuodepaikkoja yhtään kenellekään sairaaloissa, ei koronapotilaille eikä muille. Tämä talouden tuhoaminen on niin paljon suurempi ongelma kuin korona oli missään vaiheessa. Puhumattakaan eristyksen aiheuttamista ongelmista.

Nyt jo näkyy koronatulevaisuutta: Turku, joka jostain syystä kiillottaa kilpeään koronataistelun edelläkävijänä lopettaa vanhuksille lämpimän ruoan tarjoamisen, ei ne vanhukset nyt kuitenkaan niin tärkeitä ole, kunhan saadaan koronakilpailussa hohtavin mitali.

Kuvottavaa touhua tämä "koronaa vastaan taistelu"

Luojan kiitos omassa työyhteisössä on töissä suht fiksuja ihmisiä ja siellä saa olla ilman lammasmaskeja ja desinfiointipelleilyä.

Viestisi loppupuolta ei viitsi edes lukea, koska jo ensimmäinen lause paljastaa, että se pohjaa virheelliseen käsitykseen mikä on defenssi.

Vierailija
51/62 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se nyt oo nähty alkusäikähdyksen jälkeen ettei koko tauti oo niin vaarallinen mitä luultiin.

Katsokaa vaikka prosentteja, Uudellamaalla eniten tartuntoja. Ihan melkein 1,5 prosenttiä väkiluvusta. Ja hirveät pelottelut menossa ja rajoituksia halutaan lisää.

Kannattaisi pelon sijaan miettiä mikä tässä oikein on takana. Miksi halutaan toimia näin.

T. Entinen koronahysteerikko

Ja nykyinen salaliittoteoriahysteerikko?

Vierailija
52/62 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, vaikka te pelokkaat aivopestyt tollot otatte piikin. Ei jaksa enää teidän ulinoita. Tervemenoa!

Vierailija
53/62 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota britteihin. Tekivät v. 2018 diilin Kiinan kanssa, että jos tekevät brexitin, Kiina lupaa Englannin viennin kasvavan. Ja kas, heti erottuaan ja edellisen viruksen vaimentuessa flunssaksi, Iso-Britanniasta löytyy hyvin vaarallinen ja kuollettava muunnos, ja josta myös Usan Dr. Fauci nyt varoittaa siellä.

NOT.

Vierailija
54/62 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En luota britteihin. Tekivät v. 2018 diilin Kiinan kanssa, että jos tekevät brexitin, Kiina lupaa Englannin viennin kasvavan. Ja kas, heti erottuaan ja edellisen viruksen vaimentuessa flunssaksi, Iso-Britanniasta löytyy hyvin vaarallinen ja kuollettava muunnos, ja josta myös Usan Dr. Fauci nyt varoittaa siellä.

NOT.

Tuosta sopimuksesta juttu ollut verkkouutisissa, hakusanalla brexit löytynee.

Vierailija
55/62 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oiken ihmetellyt. Mikä sinun ymmärryksessä on vikana,kun koko ajan on kerrottu että rajoituksilla ym toimilla suojellaan riskiryhmiä eli vanhuksia ja pitkäaikasairaita. He ovat riskiryhmiä, ei työikäiset. Tottakai heidät rokotetaan ensin. Lapset, nuoret ja aikuiset sairastavat korona yleensä lievänä, eivätkä he joudu sairaalahoitoon. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää? Oletko niitä jotka luuleleva koronan tappavan kaikki jotka siihen sairastuu.

Nyt pitäisi priorisoida rokotettaviksi riskiryhmiin kuuluvat työikäiset ja nuoret, joiden on pakko liikkua ihmisten ilmoilla. Olen todellakin sitä mieltä, että heidän elämänsä on arvokkaampi kuin ikälopun dementikon.

Vierailija
56/62 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona ei ole erityisen vaarallinen tauti. Massoja ei ole kuollut edes Yhdysvalloissa. Siellä koronakuolemina tilastoidaan jopa auto-onnettomuudet, joissa kuskilla oli koronaoireita. Puolityhjät sairaalat saavat näistä caseista lisärahoitusta

Vierailija
57/62 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt pitäisi priorisoida rokotettaviksi riskiryhmiin kuuluvat työikäiset ja nuoret, joiden on pakko liikkua ihmisten ilmoilla. Olen todellakin sitä mieltä, että heidän elämänsä on arvokkaampi kuin ikälopun dementikon.

Onhan ne riskiryhmiin kuuluvat työikäiset ja nuoret jo priorisoitu, meillä Suomessa saavat etusijan ennen  55-70 vuotiaita, jotka muualla rokotetaan aiemmin koska on todennetusti suurempi riski. Että mitä vielä pitäisi tehdä?

Vierailija
58/62 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se nyt oo nähty alkusäikähdyksen jälkeen ettei koko tauti oo niin vaarallinen mitä luultiin.

Katsokaa vaikka prosentteja, Uudellamaalla eniten tartuntoja. Ihan melkein 1,5 prosenttiä väkiluvusta. Ja hirveät pelottelut menossa ja rajoituksia halutaan lisää.

Kannattaisi pelon sijaan miettiä mikä tässä oikein on takana. Miksi halutaan toimia näin.

T. Entinen koronahysteerikko

Koronakeskustelussa ihan yhtä ärsyttäviä kuin hysteerikot ovat nämä salaliittoteoreetikot, jotka ääni salaperäisesti väristen tulevat vihjailemaan jostain suuresta taustalla pyörivästä mysteeristä - mutta eivät sitten kuitenkaan ikinä selkosuomella kerro ja perustele, mistä heidän mielestään on kyse.

Vierailija
59/62 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten hoivakodit eristetään? Olen hoitajana vanhusten asumisyksikössä. Teen töitä kolmessa vuorossa, minulla on kaksi lasta ja oma äiti huollettavana. Meinaatko että minö muutan töihin pysyvästi ja sossu hoitaa perheeni ja lapseni? Laitetaanko minulle vielä jalkapanta niin että en pääse töistä kotiin? Teenkö palkatta 24/7 töitä? Olet idiootti.

Esim. tarjoamalla rokote seuraavaksi niille, joiden perheenjäsen on töissä hoivakodissa. Sitten kun hoitajat perheineen on rokotettu niin vanhukset olisivat jo aika hyvässä turvassa.

Vierailija
60/62 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei rokoteta ensimmäisenä niitä, joilla on suurin riski joutua tehohoitoon? Eli noin 50-60-vuotiaita riskiryhmiin kuuluvia. Sillä tavalla suojeltaisiin terveydenhuollon kantokykyä parhaiten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä