Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenellä muka on aikaa ulkoilla koiran kanssa 2 tuntia joka päivä? Linkki

Vierailija
25.01.2021 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a309ea34-9b09-4c5e-8ffc-03ee34175f9a

Tuo on täysin utopiaa. Erittäin harva ulkoilee koiransa kanssa 2 tuntia. Syynä ihan ajan puute.

Viikonloppuna ehkä, muttei joka päivä.

Amerikassa on koirille vaippoja ja juoksumattoja. Miksei Suomessa? Jos tuollainen määrä liikunta pitäisi saada.

Idealistit antavat tälle alanuolia paljon. Olen realisti. Harva ulkoilee koiransa kanssa joka päivä 2 tuntia.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo määrä kertyy helposti. Yksi pidempi lenkki kerran päivässä ja pari lyhyempää pissatuslenkkiä. Aamulla esimerkiksi 30 minuuttia, jotta ehtii tehdä rauhassa tarpeet. Päivällä pari pissatuslenkkiä (10 minuuttia kerta) ja yksi pidempi lenkki (1 h). Ennen nukkumaanmenoa vielä lyhyt pissatuslenkkiä (10 min).

Vierailija
2/67 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla. Aamulla 45 min, päivällä toiset 45 min ja illalla vielä tunti. Välillä usein leikitään hulluna takapihalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako koiraa ottaa, jos sen tarpeita ei voi täyttää?

Vierailija
4/67 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aikaa vaikka koko päivä.

T. Työtön

Vierailija
5/67 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei normaali ihminen ota koiraa jos aikaa ei ole. Mt-ongelmat ovat yleisempiä kuin diagnosoidut tapaukset.

Vierailija
6/67 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan jaksas hoitaa jotakin koiraa.

7/67 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen koira lensi taivaaseen viimeviikolla. Mutta vielä vanhanakin parisen tuntia lenkkeilyä saatiin.

Aamupissa: 30-45min

Koulupäivän/työn jälkeen: 1h

Klo 18 pissa (kauppareissu tmv.): 15-30min

Iltapissa: 15-30min

EDIT: Harvemmin tuollaisia 15min "lenkkejä" tuli tehtyä. Silloin jos kauhea sää tai itse kipeä.

Vierailija
8/67 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ottaa koiran, niin syytä olisi olla sille aikaa! Jos tulee väliaikainen este, esim. sairastuu, niin sitten maksaa vaikka naapurin teineille koiran ulkoilutuksesta. 

Vierailija
9/67 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla puoli tuntia, töiden jälkeen vähintään tunti ja illalla ennen nukkumaanmenoa vielä vähintään puolituntia. Nyt etätöiden aikana aamulla puoli tuntia, lounastauon 30 minuuttia käytän koiran ulkoilutukseen ja sitten illalla vielä tunti tai kaksi, koska nyt ei mene aikaa tymatkoihin ollenkaan. 

Vierailija
10/67 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITÄ MÄ JUST LUIN?!

Vierailija
11/67 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aikaa. Aamulenkki n. 30 min. Päivällä/illalla 30min.-1h riippuen ilmasta ja energiasta(siis mun, koira jaksaa aina). Myöhään illalla tai yöllä koirapuistoon juoksemaan, siihen reissuun menee aina vähintään kolme varttia.

Eilen yksi lenkki kesti 1,5h kun aikaa oli.

Vierailija
12/67 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normilenkeistähän tuo kertyy.

Vierailija
13/67 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ottaa koiran kissan ponin lintuja ilokseen ja koiran johonkin harrastukseen . On koulutettavat koirat , näyttelykoirat , ihan liikuntaa varten otettuja koiria ja vartiointi koiria . On koiria mitä koulutetaan sokeille avuksi ja etsimään huumeita . Koira etsii myös ruumiit . Kyllä 2 tuntia on vähän aikaa kun on kyse harrastuksesta liikunnasta . Koira kulkee mukana töissä jos se on vartijana. Koirat myös ilmoittaa varkaissa .

Vierailija
14/67 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten ei pidä ottaa koiraa, jos ei tuon verran ole sille aikaa. Ei koiran pitäminen lemmikkinä ole mikään perusoikeus.

Vierailija
15/67 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aamulenkki ja iltalenkki, sitten pyörivät pihalla jaloissa kun teen lumitöitä tms. Ihan hyvin onnistuu, vaikka on työt ja lapsen päiväkotikuskaukset tms. Ne lenkit kun on myös minun päivittäinen liikuntani, ei tarvitse siiten erikseeen muualle lähteä harrastamaan arkisin.

Vierailija
16/67 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla puoli tuntia, aamupäivällä 15-30 min, iltapäivällä kotona päivän tietokoneella kökkinyt teini vie tunniksi ja itse vielä ennen nukkumaan menoa käyn 15-30 min. Tuosta tulee jo noin 2 tuntia. Lisäksi vielä se, että aina kun lähden ulos jotain tekemään, koira tulee mukaan. Oli se sitten roskapussin vienti tai lumien kolaaminen tai kesällä puutarhurointia. Vapaapäivinäni tietysti ulkoillaan vielä enemmän.

Vierailija
17/67 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella eläkeläisellä ja työttömällä on aikaa tehdä pitkiä lenkkejä koiran kanssa päivisin.

Voivat olla kävellä luonnossa ja metsäpoluilla aivan rauhassa.

Se on erinomaista liikuntaa ja raittiissa ilmassa olemista molemmille.

Ja työssäkävijöillä on aikaa pitempiin lenkkeihin ainakin vkonloppuina ja lomilla.

Ei kannata ottaa koiraa, jos sen koiran pitää olla 23 tuntia vuorokaudessa, sisätiloissa kuin häkissä, koko elämänsä ajan.

Vierailija
18/67 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä provo? Kaksi tuntia lenkkeilyä tulee helposti täyteen, kun lenkittää minimi 3 kertaa päivässä. Kuten edellä on todettu aamulla on 30-45 minuutin lenkki, iltapäivällä tunti ja illalla 15-30 minuuttia. Ja chihuahuasta kyse. Samanpituisia lenkkejä tekevät kaikki kulmakunnan koiranomistajat ja isommat koirat ovat usein vielä pidempään koirapuistossa. Poikkeuksena ovat kovimmat pakkaset tai loskasää, jolloin koira itse ei halua pitkiä lenkkejä. Töissä käydessä näihin riittää helposti aikaa, herää vain riittävän aikaisin. Etänä on vielä paremmin aikaa ulkoilla koiran kanssa.

Vierailija
19/67 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin lopputilin, onnistui, koska miehellä hyvä liksa.

No, sainhan mä perinnönkin;)

Sitten vasta otimme koiran, josta olimme jo kauan haaveilleet.

Nyt mulla on aikaa koiralle, kesällä ollaankin sitten ulkona melkein kaiken aikaa.

Tosi iso aidattu piha, siellä saa juoksennella vapaana.

Vierailija
20/67 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla oli aikaa, kun mulla oli koira. Olin vielä ihan töissäkin klo 8-16. Aamulenkki 30-45 minuuttia. Iltalenkki 1-1,5h. Lisäksi pari pissatus lenkkiä. Ei tosin ollut lapsia tuohon aikaan.

Myöhennin, kun oli lapsia niin muutettiin maalle omakotitaloon jossa koira sai ulkoilla pihalla vapaana. Lisäksi tehtiin pienejä lenkkejä ihan hihnassakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi