Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin uudessa työssä kuukausi sitten - nyt jo AIVAN loppu!

Vierailija
25.01.2021 |

Hengitän syvään ja puren huulta, sillä ymmärrän että kaikki on oikeasti hyvin, mulla ON työ jossa ihan OK palkka, joustoa löytyy (kotiduunimahis onnistuu) ja niin eespäin.

Siirryin tähän uuteen työpaikkaan kuukausi sitten, edellisessä työssäni viihdyin hieman vajaat 10 vuotta. Syyt lähdölle olivat huono työilmapiiri ja se, että yrityksen johto oli erittäin muutosvastaista. Kaikki ideat ammuttiin alas, mitään ei haluttu kokeilla. Luovuus ja työn ilo ropisivat pohjamutiin, jossain vaiheessa mulla diagnosoitiin keskivaikea uupumus ja ahdistuneisuushäiriökin. Sieltä kuitenkin noustiin ja nyt sitten kuukausi sitten tosiaan sain aloittaa uudessa työssä.

Mutta, nyt pelkään että stressi alkaa hiipiä taas niskaan. Tosi paljon firman toiminnasta on niin huonosti organisoitua. esim. 5 minuuttia ennen jonkun toisen henkilön Teamsia tämä henkilö soittaa mulle että hei unohdin kutsua sut mut tämä kuuluisi sullekin, tulethan mukaan. Siinä sitten hypätään kokoukseen 2 minuutin varoajalla tietämättä ketä edes tapaan ja mistä puhutaan. Viime viikolla istuin Teams-palavereissa niin että keskimäärin päivän aikana oli vähintään 5 kokousta, joista jokainen oli eri asiaan liittyvä. Sen lisäksi on vaikka mitä lomaketta ja laatuserttiä ja esitystä mitkä mun pitäisi saada valmiiksi ja lähettää sidosryhmille suomessa ja ulkomaille. Osa teksteistä mun pitää kääntää kieleltä toiselle.

Yhden ison projektin sain valmiiksi just ajalleen viime viikon loppuun, taputin itseäni olalle ja tuuletin, lähdin hyvillä mielin viikonlopun viettoon. Tänään kun avasin työmeilin, oli nämä kaksi firmaa joihin projektin tein meilannut mulle että olin toimittanut heille aivan väärät kalkyylit ja presentaatiot, eli mun firman sisällä mua oli neuvottu täyttämään väärät paperit ja jouduin tänäaamuna aloittamaan homman alusta. Tietoja on vaikea löytää sillä kansiot ovat hujan hajan, ja ihan uutena ihmisenä en ole sisällä firman palveluissa / tuotteissa. Olen johtotasolla, joten vastuutakin on. Ja dedis näille on tänään.

Meilit lentää "etsi tohon kohtaan tieto vaikka sieltä serttikansiosta X ja kato sieltä kohta Y" jne. En ehdi lounastaa, en ehdi keskittymään tai suunnittelemaan mitään muita töitä - ja kohta himaan pölähtää muksut tätä pakkaa vielä ihanasta sekoittamaan.

Miten ihmeessä saan pidettyä pään kylmänä tässä? Kaikki neuvot tervetulleita!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä hössötät liikaa.

Ja olet lisäksi pikkasen sopeutumaton ja joustamaton.

Kaikilla se on sama juttu kun menee uuteen firmaan töihin. Sisäänajo kestää väkisinkin jonkin aikaa.

Stressitilastossa uusi työpaikka on korkealla stressinaiheuttajana.

En tiedä enkä tunne yhtään henkilöä, joka olisi heti uuteen duuniin mennessään hoidellut hommat noin vain tuosta suit sait.

Ja kai työpaikassa on jokin perehdyttämisjuttu perusasioihin,  tai vaaditko edes sellaista itsellesi.

Minä olen vaatinut sellaisen uudessa työpaikassa aina.

Eipä siinä muu auta kuin opetella talon tavoille, joten zemppiä!

Vierailija
2/9 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Sun ei tartte tehdä, kuin sen verran kuin ehdit. Sanot, että aika ei riittänyt, sait tiedot liian myöhään.

2. Keskitaso riittää ihan kaikessa. Missään ei tartte tehdä superhyvää.

3. Sun tärkein työ on lapset. Sitten puoliso. Kaukana niiden jälkeen tulee ansiotyö. Lapset kasvaa pian ja muistaa aina, millaista niillä oli lapsena. Sun töihin on sitten aikaa panostaa, jos haluat.

4. Usko tai älä: Nyt eläkkeellä kadun sitä, että tein liian hyvin ja tunnontarkasti työni. Vähempikin olisi riittänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressiin kannattaa ottaa vahvoja B-vitamiineja, ja mieluummin joitain laadukkaita kuten esim. Solgar tai Skip. Stressi kuluttaa B-vitamiineja.

Vierailija
4/9 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei!

Kiitos viestistäsi. Olen Tytti Toimelias ja vasta aloittanut yrityksen palveluksessa. Pyrin etsimään haluamanne tiedot mahdollisimman pian. Palaan asiaan, kun olen saanut laskut valmiiksi.

Hyvää työviikon alkua! 

Ystävällisin terveisin,

Tytti Toimelias

Esihenkilö

Firma Hujanhajan"

Vierailija
5/9 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja dedis näille on tänään." Aina on kuitenkin aikaa kuluttaa aikaa Vauva.fi-sivustolla itkeämässä. :D

Vierailija
6/9 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ja dedis näille on tänään." Aina on kuitenkin aikaa kuluttaa aikaa Vauva.fi-sivustolla itkeämässä. :D

ap: jep, syön tässä lounasta just! Se ei mielestäni ole työaikaa? 

Vierailija
7/9 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sinne!

Virtuaalisesti uuden duunin aloittaminen on todella raskasta, paljon raskaampaa kun normi toimistolla.

Kirjaa maanataina suunnitelma viikoksi ja pyydä esimieheltäsi apua laatimaan se ja pitäytymään siinä.

Ei sun tarvitse yksin selvitä. Jos saa kokokuskutsuja vaan osallistumaan niin älä stressaa ettet ehtinyt valmistautumaan, ei kukaan voi tai odota jos kutsu käy just ennen.

Ennenkaikkea anna itsellesi hiukan armoa, tämä tosi raskasta aikaa ja virtuaalinen perehdytys on aika syvältä. Kyllä se siitä alkaa luistamaan mutta ota itsellesi lepotaukoja ja muista nollata ajatukset välillä.

Vierailija
8/9 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Sun ei tartte tehdä, kuin sen verran kuin ehdit. Sanot, että aika ei riittänyt, sait tiedot liian myöhään.

3. Sun tärkein työ on lapset. Sitten puoliso. Kaukana niiden jälkeen tulee ansiotyö. Lapset kasvaa pian ja muistaa aina, millaista niillä oli lapsena. Sun töihin on sitten aikaa panostaa, jos haluat.

4. Usko tai älä: Nyt eläkkeellä kadun sitä, että tein liian hyvin ja tunnontarkasti työni. Vähempikin olisi riittänyt.

ap vastaa: Kiitos! Tämän kopioin itelleni muistiin. <3

Vierailija
9/9 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap vastaa: Kiitos! Tämän kopioin itelleni muistiin. <3

Ole hyvä! Lepoa ja naurua ei myöskään kannata unohtaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi