Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Entä jos ei osaa verkostoitua?

Vierailija
25.01.2021 |

Kaikkialla sanotaan että pitää olla verkostot, pitää olla verkostot!! Entä jos ei osaa sellaista lässynläätä? Sittenkö pitää vaan jäädä kotiin makaamaan? En jaksa että pitäisi mielistellä koko ajan kaikkia ja kontata edessä.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verkostoituminen on ihan samanlaista hiekkalaatikkoleikkiä kuin lapsuudessakin. Joku leikkii yksin yhdessä nurkassa, toinen saa aina leikkikavereita ja joku vie muidenkin lapiot ja rikkoo hiekkakakut, yhden päälle heitetään hiekkaa. Olen linkedinissä enkä ole saanut yhtään connectia, muutaman olen itse pyytänyt.

Jos haluat lisää kontakteja, mene jollekin alasi verkkokurssille ja pyydä kaikkia opiskelukavereita kontaktiksi.

Miten se aidosti tekee tuon ihmisen aiempaa paremmaksi, että sitten hänellä on "kontakteja"? Pelkkiä klikkauksia. Älytöntä.

Vierailija
42/49 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta verkostoituminen ei välttämättä ole lässynläätä. Tutustut niihin jotka sinua kiinnostaa ja puhut heidän kanssa niistä yhteisistä jutuista tai niistä asioista, joiden takia heihin haluat tutustua. Esim työkavereiden kanssa työasioista ja alaan liittyvistä aiheista, tapahtumista jne, kavereita voi hankkia harrastuksista ja silloin se on se eka puheenaihe ja siitä ehkä lähtee muutakin yhteistä jutustelua, tai sitten ei, mutta ainakin on sitten harrastustutut. Voit miettiä sen niin, että mitä etsit ja mitä haluat elämääsi, ja jättää kaiken muun vähemmälle. Jos et halua puhua naapurin kanssa autoista, niin voit vaihtaa puheenaihetta jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten pitää oikeasti osata tehdä jotain paremmin kuin muut

Vierailija
44/49 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla aloilla sellasia mihinkään tarvi, luultavasti ei useimmilla. Ites olen it-alalla ja olen erakkoluonne, koskaan en ole mitään verkostoitumisia harrastanut. Ei haittaa mitään, teknisellä osaamisella pääsee kyllä duuniin  tällä alalla.

Tämä, paskanpuhujat kyllä manageroi sinua jolla on kova osaaminen mutta ei sosiaalisia talentteja. Eli paikka löytyy jos on osaamista.

Vierailija
45/49 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eläissäni mielistellyt, konttaillut tai yrittänyt luoda verkostoja. Periaatteeni on, että se miten teen työni on minun käyntikorttini ja se riittää. Ja on riittänyt. En ole ollut työttömänä 30 vuoteen eli siitä lähtien, kun valmistuin ensimmäiseen ammattiini.

Vierailija
46/49 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tätä siis vaaditaan kaikissa töissä nykyään!

Ei todellakaan vaadita. Ongelma taitaa sinulla olla enemmän omassa asenteessasi.

Vierailija
47/49 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jenkkiläistä sokerikuorrutettua paskaa koko verkostoituminen.

Vierailija
48/49 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sanotaan myös että pitäisi hymyillä, mutta olen mies ja hymyilevistä miehistä tulee mieleen vain joku ostoskanavalla paskoja tuotteita kauppaava liero:

Vierailija
49/49 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jenkkiläistä sokerikuorrutettua paskaa koko verkostoituminen.

Koko työelämä on nykyään muutenkin tätä. Muistan kun hain nuorena mökkejä siivoamaan. Työhaastattelussa rekrytoija kehui miten mukavaa töissä on ja miten työntekijät laittavat viestiä että töissä on hauskaa. Antoi lapun jossa kuvassa työntekijät pomppivat ja kiljuvat työpaikalla kesken päivän. Totuus oli että töissä oli elämäänsä kyrpiintynyt tupakkaa taukoamatta vetävä ja äyskivä tätilauma naama näkkärillä.