Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entä jos ei osaa verkostoitua?

Vierailija
25.01.2021 |

Kaikkialla sanotaan että pitää olla verkostot, pitää olla verkostot!! Entä jos ei osaa sellaista lässynläätä? Sittenkö pitää vaan jäädä kotiin makaamaan? En jaksa että pitäisi mielistellä koko ajan kaikkia ja kontata edessä.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tätä siis vaaditaan kaikissa töissä nykyään!

Vierailija
2/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla aloilla sellasia mihinkään tarvi, luultavasti ei useimmilla. Ites olen it-alalla ja olen erakkoluonne, koskaan en ole mitään verkostoitumisia harrastanut. Ei haittaa mitään, teknisellä osaamisella pääsee kyllä duuniin  tällä alalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla aloilla sellasia mihinkään tarvi, luultavasti ei useimmilla. Ites olen it-alalla ja olen erakkoluonne, koskaan en ole mitään verkostoitumisia harrastanut. Ei haittaa mitään, teknisellä osaamisella pääsee kyllä duuniin  tällä alalla.

Millä tavoin olet osoittanut teknisen osaamisesi, kun olet hakenut töitä?

Vierailija
4/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

CV:stä löytyy pitkä lista projekteja erilaisille asiakkaille, ja niissä on kerrottu pääasialliset teknologiat mitä niissä on käytetty. Ja vika sivuna vielä taulukkomuotoinen liite jossa on lueteltu kategorioiden alla osaamani teknologiat ja mm. kielet.

Tällä alalla kyllä myös vastavalmistuneet joilla ei ole vielä näyttöä osaamisesta työssä, pääsee yleensä hommiin ilman mitään verkostoja. Heillä sitten vaan on yleensä alkuun juniorinimike ja pienempi palkka. Mutta yleensä riiittää heittää jokusen firman webbihakuun hakemus, ja jos on alalle koulutus, töitä kyllä löytyy aika helposti. 

Vierailija
5/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei selvästikkään tiedä mitä verkostoitumisella tarkoitetaan. Ideana on jättää työyhteisölle ja yhteistyökumppaneille ammattitaitoinen kuva itsestäsi, ei lässyttää ja kontata.

Vierailija
6/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ei osaa verkostoitua mutta ei ymmärrä mitään myöskään teknisistä/matemaattisista aloista?

Vierailija
7/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos ei osaa verkostoitua mutta ei ymmärrä mitään myöskään teknisistä/matemaattisista aloista?

Ei tarvi olla tekninen tai matemaattinen. Kunhan sulla on koulutus jollekin alalle, jotka yleensä työllistää hyvin, pääset kyllä hommiin ilman verkostojen rakenteluakin.

Vierailija
8/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

CV:stä löytyy pitkä lista projekteja erilaisille asiakkaille, ja niissä on kerrottu pääasialliset teknologiat mitä niissä on käytetty. Ja vika sivuna vielä taulukkomuotoinen liite jossa on lueteltu kategorioiden alla osaamani teknologiat ja mm. kielet.

Tällä alalla kyllä myös vastavalmistuneet joilla ei ole vielä näyttöä osaamisesta työssä, pääsee yleensä hommiin ilman mitään verkostoja. Heillä sitten vaan on yleensä alkuun juniorinimike ja pienempi palkka. Mutta yleensä riiittää heittää jokusen firman webbihakuun hakemus, ja jos on alalle koulutus, töitä kyllä löytyy aika helposti. 

Ei tunnu pitävän paikkaansa minun kohdalla. Ei siis riitä, että on alan koulutus (vieläpä erinomaisin arvosanoin suoritettu). 

Vierailija
9/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkostoituminen on ihan samanlaista hiekkalaatikkoleikkiä kuin lapsuudessakin. Joku leikkii yksin yhdessä nurkassa, toinen saa aina leikkikavereita ja joku vie muidenkin lapiot ja rikkoo hiekkakakut, yhden päälle heitetään hiekkaa. Olen linkedinissä enkä ole saanut yhtään connectia, muutaman olen itse pyytänyt.

Vierailija
10/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verkostoituminen on ihan samanlaista hiekkalaatikkoleikkiä kuin lapsuudessakin. Joku leikkii yksin yhdessä nurkassa, toinen saa aina leikkikavereita ja joku vie muidenkin lapiot ja rikkoo hiekkakakut, yhden päälle heitetään hiekkaa. Olen linkedinissä enkä ole saanut yhtään connectia, muutaman olen itse pyytänyt.

No just tämä linkedin paska ahdistaa!

Vierailija
11/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tunnu pitävän paikkaansa minun kohdalla. Ei siis riitä, että on alan koulutus (vieläpä erinomaisin arvosanoin suoritettu). 

Ainoa ryhmä jolla tämä yleensä pitää paikkaansa on yli 40/varsinkin 50-vuotiaat. alalla on valiitettavasti pahaa ikäsyrjintää.

Nuoret kyllä yleensä pääsee duuneihin erit. isoihin firmoihin näiden junioriohjelmien kautta, kunhan vaan on se tutkinto (mieluiten DI tai FM, AMK-pohjaisia valitettavasti osa syrjii, mutta kyllä hekin useimmiten suht pian työllistyy valmistumisen jälkeen). Ja sitten kun pääsee haastatteluun, jaksaa siellä vähän vetää showta miten on olevinaan tiimipelaaja ja tärisee innosta alaan, vaikka oikeasti olisi introvertti erakko joka tekee hommia vain koska jotain on pakko elääkseen tehdä. Alalla on myös se etu, että on hyvin helppo lähteä töihin ulkomaille jos haluaa tai jos tarvitsee.

Vierailija
12/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat lisää kontakteja, mene jollekin alasi verkkokurssille ja pyydä kaikkia opiskelukavereita kontaktiksi.

Vierailija
13/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten pitää opetella.

Elämässä ja etenkin työelämässä menestymiseen tarvitaan monenlaisia taitoja. Verkostoituminen ja muut sosiaaliset taidot on yksi osa-alue muiden joukossa. Pelkkä erikoistunut oman alan osaaminen on käytännössä merkityksetöntä jos ei kykene muiden ihmisten kanssa tekemään tehokkaasti yhteistyötä.

Vierailija
14/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy kalastajaksi. Siellä on niitä verkkoja jos muuten puuttuu.

Vierailija
15/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi olla tekninen tai matemaattinen. Kunhan sulla on koulutus jollekin alalle, jotka yleensä työllistää hyvin, pääset kyllä hommiin ilman verkostojen rakenteluakin.

Tätä on ihan tutkittu. Suomessa noin puolet työpaikoista saadaan jollain tavalla kontaktien kautta. Siitä on todellakin ihan valtava etu jos tuntee oikeita ihmisiä.

Vierailija
16/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua. Ei ole muutenkaan ystäviä ja jostain lapsuudesta kumpuaa häpeä ja pelko avautua itsestään muille ihmisille. Pari kurssia tässä käynyt ja olisi pitänyt kovin verkostoitua esim linkedInissä. Ei onnistu, en ole sinne edes profiilia luonut. Ahdistun oikeasti tästä. Ikää liki 50, työhistoria lyhyt ja epäonnistunut olo.

Vierailija
17/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten pitää opetella.

Elämässä ja etenkin työelämässä menestymiseen tarvitaan monenlaisia taitoja. Verkostoituminen ja muut sosiaaliset taidot on yksi osa-alue muiden joukossa. Pelkkä erikoistunut oman alan osaaminen on käytännössä merkityksetöntä jos ei kykene muiden ihmisten kanssa tekemään tehokkaasti yhteistyötä.

Mutta kyllä nekin, jotka ei osaa verkostoitua eli myydä itseään persoonana muille, yleensä osaavat tehdä tehokkaasti työn merkeissä yhteistyötä. Ne on ihan erilaisia taitoja. Esim. kun itse olen insinöörialalla, niin täällä on vaikka kuinka paljon sellaisia aspergerpiiirteisiä sulkeutuneen oloisi tyyppejä. Ei niistä ole kaveeraamaan ja tulemaan muistetuksi hyvinä tyyppeinä, mutta osaavat erinomaisesti tehdä asiaan keskittyvää työprojektia tiimissä. (Alalla onneksi verkostoitumisella ei ole juuri merkitystä)

Vierailija
18/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en halua. Ei ole muutenkaan ystäviä ja jostain lapsuudesta kumpuaa häpeä ja pelko avautua itsestään muille ihmisille. Pari kurssia tässä käynyt ja olisi pitänyt kovin verkostoitua esim linkedInissä. Ei onnistu, en ole sinne edes profiilia luonut. Ahdistun oikeasti tästä. Ikää liki 50, työhistoria lyhyt ja epäonnistunut olo.

Ei työelämän verkostoissa tarvitse avautua henkilökohtaisista asioista eikä ystävystyä. LinkedInissä osoitat ammattitaitoasi. Jaat omaan työhösi liittyviä asioita joko jakamalla omia kirjoituksiasi tai seuraamalla ja jakamalla muiden aiheeseen liittyvää tietoa ja kommentoimalla sitä.

Vierailija
19/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten pitää opetella.

Mutta kyllä nekin, jotka ei osaa verkostoitua eli myydä itseään persoonana muille, yleensä osaavat tehdä tehokkaasti työn merkeissä yhteistyötä. Ne on ihan erilaisia taitoja. Esim. kun itse olen insinöörialalla, niin täällä on vaikka kuinka paljon sellaisia aspergerpiiirteisiä sulkeutuneen oloisi tyyppejä. Ei niistä ole kaveeraamaan ja tulemaan muistetuksi hyvinä tyyppeinä, mutta osaavat erinomaisesti tehdä asiaan keskittyvää työprojektia tiimissä. (Alalla onneksi verkostoitumisella ei ole juuri merkitystä)

Yhteistyö asiakkaiden suuntaan? Verkostoituminen yhteistyökumppaneiden kanssa?

Ei sellainen oman pöytänsä taakse linnoittautunut autisti-insinööri todellakaan ole yrityksen kannalta ihanteellisin työntekijä.

Vierailija
20/49 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten pitää opetella.

Yhteistyö asiakkaiden suuntaan? Verkostoituminen yhteistyökumppaneiden kanssa?

Ei sellainen oman pöytänsä taakse linnoittautunut autisti-insinööri todellakaan ole yrityksen kannalta ihanteellisin työntekijä.

Asiakkaiden suuntan yhteistyö sujuu näiltä erinomaisesti, koska heidän osaltaan se toki keskittyy siihen käytännön tekniseen tekemiseen, esim. speksaamiseen. Ne on sitten eri ihmiset, jotka myy tai johdon tasolla rakentelee yleisemmin suhteita asiakkaisiin ja potentiaalisiin asiakkaisiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän