En mennyt sokerirasitukseen, kun ei itsekuria paastota 12-14h.
BMI 38,10, eli olisi hyvä käydä. Miten ihminen voi olla näin riippuvainen syömisestä.
Kommentit (39)
Voi muistan tuon tunteen siltä ajalta kun olin tosi lihava! Luulin myös oikeasti, etten pärjää syömättä niin pitkää aikaa. Ja aamukahvi oli pakko saada.
Lihavana tuli heikko olo, mutta se ei ollut minun "henkilökohtainen" ominaisuus, se johtui siitä, että olin pitkän aikaa syönyt väärin. Elimistö ei saanut mitä tarvitsi, mutta keräsi liiat energiat talteen. Ylimääräiseksi kannateltavaksi painoksi.
No, söin illalla tukevasti kasin aikaan ja lähdin aamulla heti liikkeelle. Se onnistui oikein hyvin.
Verensokerin kanssa oli kuitenkin ongelmia, koska meinasin pyörtyä kotimatkalla. Ota evääksi mukaan jotain hiilihydraattia, joka nostaa sokereita nopeasti, ja muista syödä oikea aamupala heti kun voit. Käy siinä kokeessa, se saattaa herättää niin että alat syömään kunnolla ja lakkaat mässyttämästä sellaista, mistä sulle tulee huono olo ja mikä ei ravitse.
Kun itsellä paino lähti laskemaan (syömällä normaalisti, normaaleja annoksia terveellisempiä ruokia) väheni sekä heikotus että jatkuva mässytys.
Vierailija kirjoitti:
Voi muistan tuon tunteen siltä ajalta kun olin tosi lihava! Luulin myös oikeasti, etten pärjää syömättä niin pitkää aikaa. Ja aamukahvi oli pakko saada.
Lihavana tuli heikko olo, mutta se ei ollut minun "henkilökohtainen" ominaisuus, se johtui siitä, että olin pitkän aikaa syönyt väärin. Elimistö ei saanut mitä tarvitsi, mutta keräsi liiat energiat talteen. Ylimääräiseksi kannateltavaksi painoksi.No, söin illalla tukevasti kasin aikaan ja lähdin aamulla heti liikkeelle. Se onnistui oikein hyvin.
Verensokerin kanssa oli kuitenkin ongelmia, koska meinasin pyörtyä kotimatkalla. Ota evääksi mukaan jotain hiilihydraattia, joka nostaa sokereita nopeasti, ja muista syödä oikea aamupala heti kun voit. Käy siinä kokeessa, se saattaa herättää niin että alat syömään kunnolla ja lakkaat mässyttämästä sellaista, mistä sulle tulee huono olo ja mikä ei ravitse.
Kun itsellä paino lähti laskemaan (syömällä normaalisti, normaaleja annoksia terveellisempiä ruokia) väheni sekä heikotus että jatkuva mässytys.
Ehkä menen joskus sitten kun saan motivaatiota.
Ois pitäny arvata että PMS aikaan ei kannata mitään varailla.
Ap
Jokaisella on itsemääräämisoikeus ja sinulla on oikeus olla menemättä hoitoihin ja tutkimuksiin. Siltäosin tämä on täysin turha keskustelu,jatkakaa.
Jälleen kerran esitän kysymyksen. Kilot ei tule yhdessä yössä niin miksi olet antanut itsesi lihoa kymmeniä kiloja?
Vierailija kirjoitti:
Jälleen kerran esitän kysymyksen. Kilot ei tule yhdessä yössä niin miksi olet antanut itsesi lihoa kymmeniä kiloja?
Ei ollut silloin mitään väliä lihonko. Laitoin tännekin aloituksenn2016 :
"mitä väliä vaikka lihoin, käyn vain neuvolassa ja kaupassa" ei työtä, ei ystäviä
Nuorin oli sillon vauva. Niinpä lihoin.
Nyt harmittaa eikä ole enää itsekuria. Tai motivaatiota.
Ap
Jos aloitus olisi tosi, et sanoisi 12-14 tuntia. Sanoisit 12 tuntia eli vähimmäismäärän, koska ei tulisi edes mieleesi tähdätä 14 tuntiin.
Anteeksi mutta mikä tossa on vaikeaa? Kai nyt kaikilla kello on, mistä voi kattoo että jaahas, puoli ysi on aamulla verikoe, lopetan siis syömisen illalla puoli ysi. En tajuu.
En tajua. Näläntunne ei ole edes kovin kummoinen juttu. Itse joudun kilpirauhasen takia käymään säännöllisesti labrassa ja helposti menee se 14 tuntia syömättä.
Vierailija kirjoitti:
En tajua. Näläntunne ei ole edes kovin kummoinen juttu. Itse joudun kilpirauhasen takia käymään säännöllisesti labrassa ja helposti menee se 14 tuntia syömättä.
Vai niin, miss täydellisyys. Toivottavasti tajuat sen että kaikki ihmiset eivät ole niinkuin sinä.
Ihailtavaa kehopositiivisuutta! T. päivystävä feminismi (she/her)
Elintasosairaudet maksaa hurjasti yhteiskunnalle. Eikö edes corona pelota laihduttamaan?
Vierailija kirjoitti:
Elintasosairaudet maksaa hurjasti yhteiskunnalle. Eikö edes corona pelota laihduttamaan?
Olen vuosia yrittänyt laihduttaa, ei ole itsekuria, ei edes korona tuo sitä. Ap
Toivottavasti et ollut menossa raskauden takia sinne testiin...
Itselläni on tällä viikolla, eikä ole mitään ongelmaa paastota tuota aikaa, vaikka BMI onkin 31-32 välillä. Laitan vain puhelimeen ylös viimeisen ajan jolloin voin syödä ja seuraavana aamuna juon vähän vettä herätessäni. Miten se muka on niin vaikeaa? Ja jos oikeasti on, niin hanki apua. Ei ole normaalia jos joudut esim. öisin heräämään syömään.
Vierailija kirjoitti:
Kilpirauhaslabra ei vaadi paastoa, ainoastaan sen ettet ota aamulääkettä.
Siis mikä siinä paastoamisessa on se ongelma? Etkö kestä nälän tunnetta, onko sinulla pakko-oireita vai mitä? Heräiletkö normaalistin öisin syömään?
Vierailija kirjoitti:
En voi mennä paksusuolentähystykseen koska en tykkää Moviprepin mausta.
Käytä muuta valmistetta.
Ketoosidieetti äkkiä niin loppuu himot, paino laskee ja ei tarvitse enää moisia murehtia.
Kyllä siihen hoitamattomaan diabetekseen voi kuolla.
Tosin ei kaikilla lihavilla ole diabetestä.Itse kanssa tuolla samoissa bmi lukemissa ja sokeriarvot priimaa.
Ja tiedä että laihtua silti kannattas.