Vaatekaapin klassikot? Uskotteko näihin?
Musta ja ruskea Villakangastakki, valkoinen paitapusero, farkut, kashmirneule, nahka saappaat jne...klassinen laukku.
Ostatte jo tuon listan mukaan vaatteita, asusteita itsellenne?
Esim. Pinterest ja YouTube täynnä tuollaisia videoita.
Oon itse viime vuosina pukeutunut aika värikkäästi mutta haluaisin ehkä alkaa koostamaan klassista vaatekaappia. Onko vinkkejä?
Rahaa ei ole paljoa käytettävissä joten joudun turvautumaan h&m ja muihin halpaliikkeisiin.
Kommentit (25)
Uskon osittain. Kyllä HenkkaMaukastakin tai vastaavasta voi löytyä klassisia vaatteita.
Osta niitä itsellesi sopivia klassikoita muualta kuin halpisketjuista. Se villakangastakki kestää hyvän näköisenä pitkään, kun se on oikeesti villaa eikä akryylia. Sen sijaan jos vaan haluat apinoida jotain tyyliä, ihan sama mistä ostat.
En osta. Mä en tykkää tollasista vaatteista. Ne on kaikki jotenkin niin jäykkiä ja mielikuvituksettomia. Mä pukeudun paljon värikkäämmin ja rennommin.
En. En oikein pidä tuontyylisistä vaatteista. Eli ei ole tullut sitten koostettua tuollaista.
Hyvän vinkin saitkin jo yllä eli jos haluat koostaa tietynlaisen vaatekaapin niin ei halpaketjuista saa pitkäikäistä tyylikkyyttä. Osta mieluummin hieman laadukkaampi vaate niin se kestää sinulla vuosia.
Kyllä uskon.
Ajattomia malleja, eivät koskaa mene ns. muodista pois.
Helppo yhdistellä värikkäämpiin asusteisiin.
Aina on huolitellun ja tyylikkään näköinen.
En todellakaan, koska en elä sellaista elämää joissa noille olisi oikeastaan ikinä tarvetta.
Juoksen/pyöräilen töihin, töissä vaihdan työvaatteet päälle, kotona siivoan, remppaan, hoidan pihaa, ajan kuntopyörää telkkya katsellessa jne.
Oltava siis joustavia vaatteita, jotka ei haittaa menoa, joissa voi liikkua ja joita ei tarvitse varoa.
No farkkuja mulla tosin on kahdet.
Mulle klassinen tyyli on sitä varten olemassa, että ei tarttee miettiä puolta tuntia sitä, että miten tämä oranssi nyt sointuu tämän vihreän kanssa. Olen siis ollut elämäni aikana molempia, värikkäästi pukeutuva ja hillitysti pukeutuva. Toinen seuraa aina toista, eli kun olen jonkun vuoden pukeutunut beige neuletakki -vaiheen mukaan niin seuraavaksi on vuorossa oranssi röyhelömekko -vaihe :D
Ja kyllä, noita listoja seuraamalla saat oikein hyvän klassisen vaatekaapin. Suosittelen ostamaan maltilla ja pitämään silmällä laatua.
No en oikeastaan. Mustat farkut ainakin itellä onnsellanen, että ne on hyvä olla. Mutta eipö muuta ainakaan tuosta listasta.
Itse koen että pukeudun aika klassisesti.
Arkena toki rennommin.
Nyt kun mietin niin en ehkä sittenkään pukeudu kovin klassisesti koska en omista montaakaan ns "kulmakiveä."
Mulla ei ole valkoista paitapuseroa.
Mustat suorat housut on mutta harvemmin pidän, ainakaan arkena. Nahkahame on mutten sitäkään pidä arkena.
Ei ole tällä hetkellä edes villakangastakkia! Viime talvena vielä oli mutta se oli viininpunainen. Meni rikki.
Kasmirneulettakaan ei ole.
Nahkasaappaat on mutten niitäkään juuri arjessa pidä.
Olen siis kotiäiti nyt.
Suosin väreissä silti mustaa, beigeä, laivastonsinistä, tummemman vihreää, vaaleanpunaista. Muitakin värejä joo mutta yleensä yksivärisiä vaatteita.
Käytän paksumpia legginsejä, paitapuserotunikoita ja materiaali sellaista laskeutuvaa paksumpaa sifonkia tms ja pitkää neuletakkia.
Joskus paksumpaa trikoota olevia mekkoja pidän ja sukkahousuja. Niissä sukkiksissa voi olla väriäkin mutta yksivärisiä silti.
Joskus joustavat siniset farkkulegginsit on jalassa. Mulla tummemmat ja keskisiniset.
Tykkään myös noshin yksivärisistä vaatteista. Niitä on aika paljon.
Mukavia arjessa mutta kuitenkin tyylikkäitä. Tosi kestäviä ja pitää värit ja muodot hyvin vaikka vähän kalliita onkin.
Takkina musta pitkä untsikka sinisenä ja mustana.
Lisäksi musta parkamallinen untsikka joka polviin saakka.
Kirppiksiltä teen löytöjä.
Huutonetistä myös.
Mulla on aika lähellä tuota klassista oma perusvaatekaappi - neutraaleja neuleita ja paitapuseroita, hyvästä materiaalista housuja ja hameita, nahkaisia kenkiä ja saappaita, pari erikokoista neutraalia laukkua.
En kuitenkaan viihdy "värittömissä" vaatteissa, eli beige/harmaa/musta/valkoinen-linjalla, vaan kaipaan väriä. Täydennän näitä neutraaleja perusvaatteita värikkäillä paidoilla, huiveilla, mekoilla ja koruilla. Kun tausta on rauhallinen, yksityiskohta voi olla räikeäkin. Yksi väripilkku kerralla riittää tekemään asustani minunnäköisen.
En osta tuon listan mukaan vaatteita itselleni, koska ne eivät sovi tyyliini. Mutta tuon listan vaatteet ovat sellaisia joihin kannattaa panostaa ja siksi hankkia klassisena. Laadukas villakangastakki kestää pitkään käytössä, joten trendivärin sijaan kannattaa valita klassista. Oma valinta oli tummansininen. Laadukas kashmirneule on tällä hetkellä ostoslistalla kunhan löydän sopivan. Sen sijaan valkoista kauluspaitaa ja farkkuja en ole ostamassa, koska niille ei tulisi käyttöä. Valkoisen kauluspaidan sijaan vaatekaapissani on valkoinen huivikauluspaita.
Näenkin tuon listan enemmän sellaisena panosta-listana, joka toimii vaatekaapin pohjana ja jota voi sitten maustaa edullisilla yksityiskohdilla.
Mä pukeudun aika klassisesti, mutta tilanteen mukaan ja käytän kyllä vääriäkin.
Ne farkut voi esimerkiksi olla vaikka punaiset tai vihreät.
Silloin kun ostan kalliimpia klassikoita pidän huolen siitä että ne ei ole missään trendiväreissä, niin niistä on iloa pitkään. Esim mun musta villakangastakki on yli 10 vuotta vanha.
Vierailija kirjoitti:
Mä pukeudun aika klassisesti, mutta tilanteen mukaan ja käytän kyllä vääriäkin.
Ne farkut voi esimerkiksi olla vaikka punaiset tai vihreät.
Silloin kun ostan kalliimpia klassikoita pidän huolen siitä että ne ei ole missään trendiväreissä, niin niistä on iloa pitkään. Esim mun musta villakangastakki on yli 10 vuotta vanha.
En siis vääriä vaan väriä 😂
Mulla on sen mallinen vartalo (leveät hartiat ja kapea lantio), että ei sovi esim. kauluspaidat ja trenssitakki, joka usein on tuollaisilla listoilla. Ja inhoan myös "farkun värisiä" farkkuja (ehkä eniten kankeita mom jeanseja 🤢, jotka ei näytä hyvältä kenelläkään). Muuten pukeudun aika klassisesti valkoiseen t-paitaan ja mustiin stretch-farkkuihin, voisin käyttää samaa asua joka päivä.
Tuo on tiettyä klassista tyyliä. Itse en käyttäisi tuollaisia farkkuja lukuunottamatta missään. Olen it-alan töissä, joissa konttorilla ollaan farkut + t-paita / huppari komboissa, näyttäisi ihan dorkalta mennä sinne jossain valkoisissa paitapuseroissa ja liian hienona. Ja vapaa-ajalla en toki halua myös noin hieno olla, värikkäämpi ja rennompi tyyli.
Uskon noihin osittain. Ja noita voi soveltaa omaan tyyliin.
Kyllä uskon noihin, mutta en kuitenkaan ole kiinnostunut pukeutumaan "klassisen tyylikkäästi", vaan ihan omaan tyyliini, joka on kyllä tyylikäs, mutta vähän persoonallisempi ja värikkäämpi, kuin mitä valkoinen, musta ja beige voivat tarjota.
Mitä uskominen nyt tarkoittaa.
Mut juu multa löytyy suurin osa ns. klassikoista ja omat persoonalliset mausteet päälle. Väreinä musta, valkoinen, harmaa, ruskea, sininen ja punainen. Vähän violettia ja vihreää. Ei lähes lainkaan kuvioita.
Löytyy trenssi, saappaat ja vastaavat, klassisessa tyylissä.
Piti olla ostatteko.
Ap