Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivan loppu valehtelevaan kaveriin

Vierailija
25.01.2021 |

Otsikossa ongelma. Miten suhtautua jatkuvasti valehtelevaan kaveriin? Nyt menee hermot

Valehtelu alkoi vuosia sitten ennen häitämme, kun jättäytyi yht äkkiä vain pois polttareistani aivan keksityllä syyllä ”siivosi mummon varastoa”. Oli alkanut myös kaasoltani vaatimaan, että ei maksa...😔 Kyllä pisti paljon tuolloin jo miettimään, mitkään kalliit polttarit ei siis kyseessä. Mummon asian takuulla voi hoitaa joko ennen tai jälkeen.

Nyt sama juttu, järjesti juhlat ja meitä ei kutsuttu. Heti kun juhlat ovat ohi, on pyytämässä jotakin.

Ensin teki mieli itkeä, niin pahan olon tämä ihminen aiheuttaa. Sitten tuli viha, ja nyt ärsytys. Miten kommunikoida tälläiselle ihmiselle...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla tavalla käyttäytyvä ei enää ole kaveri.

Vierailija
2/7 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele ensin kirjoittamaan ja mieti provoosi sisältö, tuommoinen typerä sepustus ei jaksa kiinnostaa ketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs muuta se on valehdellut? Tuossa kerroit vain yhden jutun, vaikka sanoit että valehtelee jatkuvasti.

Vierailija
4/7 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli, mm. jättää kertomatta itselleen epämieluisia asioita. Sitten mikäli kysyn niistä, ensin kiertelee tai jopa suoraan valehtelee. Totuus selviää aina myöhemmin jonkun toisen ihmisen, tai esim. somen kautta. Tiukassa paikassa ei voi luottaa. Tämä on kerta kerran jälkeen aiheuttanut sen, että emme enää kyläile.

Kunpa olisikin provo. Ja kiitos, osaan kyllä kirjoittaa. Pienten lapsien aamutoimissa ei ehtinyt kirjoittaa lukuisia esimerkkejä.

Mietin puolison kanssa, sanoako suoraan vai ignoorata koko ihminen. Entisenlainen ystävyys ei vaan onnistu. Mitä te olette mieltä, miten ilmaista suuttumus..? Hän tietää itse, että tekee ohareita ja valehtelee, ja on itsekäs.

Ap

Vierailija
5/7 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele ensin kirjoittamaan ja mieti provoosi sisältö, tuommoinen typerä sepustus ei jaksa kiinnostaa ketään.

Sinuakin kiinnosti jopa niin paljon, että kommentoit :)

Vierailija
6/7 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä taustalla on jotain tosi ongelmallista. Henkilö varmaan itse osittain tiedostaa häiriönsä, mutta tolla tyylillä voinee elellä kauan ilman että todella seinä nousee vastaan ja ongelmat joutuu myöntämään,

Vaikka sanoisit suoraan tunteesi, se ei välttämättä auta sinua, häntä tai suhdettanne. Itse ehkä tuossa tilanteessa vain vaivihkaa vähentäisin yhteydenpitoa kunnes olisin haihtunut kokonaan pois hänen vaikutuspiiristä.

Joku rohkeampi ehkä sanoisi suoraan, ja ottaisi riskin ettei henkilön toiminta muutu, jolloin ehkäpä itse joutuisi silmätikuksi ja ongelmat lisääntyisivät, ellei ihmeen kaupalla henkilö olis valmis ottamaan kritiikin ja hakemaan apua. (En usko jälkimmäiseen...)

Vierailija
7/7 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset edes miettii tällaista, kehtaako sanoa suoraan tms?

Mulle toi olis ollut aikoja sitten ex,-kaveri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi