Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapselle värikäs paita sopiva asu hautajaisiin?

Vierailija
12.09.2024 |

Musta hame, mustat juhlakengät, mutta juhlapaita on vaaleanpunainen.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on! Luulen, että vainajallekin olisi aivan ok. Kun itse potkaisen tyhjää, toivon vain, että hautajaisiin osallistuvilla olisi sen verran vaatteita päällään, ettei tule kylmä.

Vierailija
2/37 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei tule hautajaisia minut tuhkataan.  Jonkilaisen yhteisen muistotilaisuuden voivat läheisimmät pitää jos haluavat, ja  varmaan olisi paikallaan että ainakin jotain vaatetta olisi yllä, ihan sopivaisuussäännön mukaan.

Itse olin isäni muistotilaisuudessa valkoisessa puvussa  ja valkoisissa sukkahousuissa, mustat korkkarit ja musta leveä vyö.  Papin kanssa kun ennen tilaisuutta puhuttiin niin hän sanoi että vaatetus on omassa harkinnassa, ja tiedän ettei isä olisi toivonut mitään mustaa kaapua niin laitoin kauneimman mekon joka löytyi. Ei siellä kenelläkään muullakaan mitään körttiasua ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei ole kovin kuviollinen.  Yksivärinen pastellisävy on ok, neonvärinen ei

Vierailija
4/37 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus otsikkoon: ei ole.

Vierailija
5/37 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin pienillä lapsilla riittää, kun vaatteet ovat hillittyjä ja siistejä.

Vierailija
6/37 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värikäs asu on erityisesti hautajaistrollaajille sopiva.

Vierailija
7/37 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se vainaja ainakaan pahoita mieltään.

Vierailija
8/37 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan ei ole kovin kuviollinen.  Yksivärinen pastellisävy on ok, neonvärinen ei

Ei ole kuviollinen vaan yksivärinen, hyvin hennosti vaaleanpunainen, tai ehkä enemmän sellainen roosanvärinen.

Vierailija
9/37 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaaleanpunainen eikä valkoinen tai musta?

Vierailija
10/37 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uskot että lähisukulaisten mielestä se on ok, niin siitä vaan. Minä kun kuolen toivon että kaikilla on väriä päällä ja ihan sitä mitä kaapista jo ennestään löytyy. Ei tarvitse kenenkään  tulla vaatteilla minun monttujuhliin hienostelemaan

Vierailija
11/37 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kuviollinen vaan yksivärinen, hyvin hennosti vaaleanpunainen, tai ehkä enemmän sellainen roosanvärinen.

Minusta pienelle lapselle ihan ok, jos ei mustaa paitaa vaatekaapista löydy. Jos joku juhlavieraista mielensä pahoittaa, niin erikoiset on arvot kyseisellä henkilöllä. 

Aikuisella mustaa/tummaa ja hillittyä asiallista pukeutumista voi pitää tiukemmin etiketin mukaisena jos kirkossa siunaus jne., mutta lasten kohdalla näistä voi joustaa. Tai jos vainaja on nuori/tietysti henkilö, joka on hautajaisiinsa muuta toivonut, niin silloin tilanteen mukaan voi käyttää harkintaa. 

Vierailija
12/37 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisilme on tärkeämpää kuin yksittäinen vaate tai sen väri.

Esimerkiksi äitipuoleni hautajaisissa siskollani oli vaaleanpunainen kauluspaita tumman hameen kanssa. Olimme esiteinejä.

Vierailija
13/37 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi äitipuoleni hautajaisissa siskollani oli vaaleanpunainen kauluspaita tumman hameen kanssa. Olimme esiteinejä.

Juuri näin, asiallisella tyylillä kunnioitat vainajaa. Mieluummin tyylikäs kauluspaita jossain sävyssä, kuin musta huppari tai musta biletoppi.

Vierailija
14/37 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleanpunainen tai roosa on kuitenkin aika neutraaleja värejä. Minusta vaaleanpunainen olisi lapselle sopivampi väri kuin musta asu.

Muutenkin lasten hautajaispukeutuminen on hyvin vapaata. Minulla on lapsena ollut pari kertaa hautajaisissa punainenkin mekko. Toiset niistä oli isäni hautajaiset.

Vierailija
15/37 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni oli isoukkinsa hautajaisissa sinisessä vakosamettisessa lapphameessa, valkoisessa kauluspaidassa ja pinkeissä liukuestetossuissa. Haudalla pinkissä toppahaalarissa. Ei tullut kenelläkään paha mieli.

Vierailija
16/37 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoinen olisi ollut asiallisempi 

Vierailija
17/37 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii olla musta, mutta sitten valkoinen tai joku tumma väri. 

Vierailija
18/37 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvii olla musta, mutta sitten valkoinen tai joku tumma väri. 

Lapsille ei tarvi olla niin tarkkaa.

Vierailija
19/37 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma lapseni oli isoukkinsa hautajaisissa sinisessä vakosamettisessa lapphameessa, valkoisessa kauluspaidassa ja pinkeissä liukuestetossuissa. Haudalla pinkissä toppahaalarissa. Ei tullut kenelläkään paha mieli.

Tai sitten kukaan ei vaan ilmaissut mielipahaansa sinulle. 

Vierailija
20/37 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta hame ja vaaleanpunainen juhlapaita on lapselle hyvä vaatetus. Kaikki röyhelö ja bling on ehdoton ei lapsellakin. Aikuinenkin saa pukeutua muuhun kuin mustaan, mutta vaaleista sävyistä valkoinen on vain sopiva. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan