Meidän mummo ja pappa ei enää kuuntele auttakaa
Meidän mummot on nyt tulleet siihen ikään että aletaan puhua ihan höpöjä. Eivät näe mitata kahvin poroja ollenkaan ja siitä tulee vahvaa.
Tämä pikkuasia ei ensin ihmetyttänyt mutta nyt on ilmennyt muitakin ongelmia.
Heillä on ajokortti ja auto niin menevät silmä toimenpiteeseenkin omalla autolla , se on sellainen toimenpide jonka jälkeen ei missään nimessä saa ajaa autoa. Silmänpainekuvaus siis.
Kuulin tästä idiotismi ajatuksesta hetki sitten.
Hyvin huomaa miten vanhuksista tulee ihan mahdottomia yli 80v. Aikuisen kehossa pikku lapsi joka ei kuule,näe,haista eikä maista. Tasapaino on horjuvaa ja liikkuminen erittäin hidasta, ihankuin kävelyn uudelleen opettelua, hölmöyksiä tehdään ihan oman hengenkin uhalla tuhansista varoituksista viis veisaten.
Kun välimatkaa on kuitenkin joku 40km niin ei ehdi jokapäivä käymään. He mm.kiipeävät pallille joka on todella kiikkerä ja siitä kaatuessa murtuu kyllä kylkiluut.
Olen itse ollut todella stressaantunut kun en pysty heitä valvomaan tarpeeksi. Ikä on sellainen riskitekijä että itse ottaisin ajokortin pois ennenkuin täyttää 80v silloin ei enää ajatus toimi . Olen nähnyt ihan livenä läheltä. Mummoni meni läpykkäissä ulos tekemään lumitöitä.
Kommentit (33)
Listitään keskustelun aloittaja tällä pska sivulla ja ihmetellään miksi nuoriso voi huonosti. Kattokaa ämmät peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä ajokorttia helposti pois saa. Meillä oli entisessäkin työpaikassa ihmisiä joilla oli yhä ajokortti vaikka käveli päin seiniä eikä edes vessassa tajunnut riisua housujaan kun meni asioille. Keskustelu sellaisen kanssa oli kuin olisi yrittänyt pululle opettaa kiinaa.
Joskus sen ajo-oikeuden saa pois suhteellisen helposti mutta ei autoa. Autoa kun ei aina ajeta kortilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole käskeny ja kyllä se kuuluu jos vaarantavat muiden turvallisuuden sekoilemalla sokeana liikenteessä!! Urpot
Jännä juttu, kun mulle ei mainittu mitään etteikö silmänpainekuvauksden jälkeen voisi muka ajaa autoa.
Hyvin pystyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä ajokorttia helposti pois saa. Meillä oli entisessäkin työpaikassa ihmisiä joilla oli yhä ajokortti vaikka käveli päin seiniä eikä edes vessassa tajunnut riisua housujaan kun meni asioille. Keskustelu sellaisen kanssa oli kuin olisi yrittänyt pululle opettaa kiinaa.
Joskus sen ajo-oikeuden saa pois suhteellisen helposti mutta ei autoa. Autoa kun ei aina ajeta kortilla.
Tuo on totta. Mutta moneen asiaan voi vaikuttaa:
"He mm.kiipeävät pallille joka on todella kiikkerä ja siitä kaatuessa murtuu kyllä kylkiluut."
Omaiset voi mennä keräämään roskat pois sieltä alakaapeista ja järjestää kaikki niin, ettei tarvi k i i k k u a yhtään minnekään ja voivat tarvita sitä pallia itse - siis viedä sen pois sieltä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"He mm.kiipeävät pallille joka on todella kiikkerä ja siitä kaatuessa murtuu kyllä kylkiluut."Omaiset voi mennä keräämään roskat pois sieltä alakaapeista ja järjestää kaikki niin, ettei tarvi k i i k k u a yhtään minnekään ja voivat tarvita sitä pallia itse - siis viedä sen pois sieltä!
Tätä minäkin ajattelin. Ap voi viedä sinne tukevan jakkaran, jossa on tukikahva. Hän voi myös auttaa kaappien järjestämisessä tai hankkia vanhuksille apua kotiin, jos itse ei ehdi ja halua paikalle mennä. Hän voi myös maksaa kotiavun ja ottaa kotitalousvähennykset itselleen. Asioihin on ratkaisuja, mutta niitä pitää miettiä räkyttämättä ja rauhallisesti. Nykyisellä toimintatavalla ei ole tullut mitään hyvää, joten ap:n tulee muuttaa tapaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"He mm.kiipeävät pallille joka on todella kiikkerä ja siitä kaatuessa murtuu kyllä kylkiluut."Omaiset voi mennä keräämään roskat pois sieltä alakaapeista ja järjestää kaikki niin, ettei tarvi k i i k k u a yhtään minnekään ja voivat tarvita sitä pallia itse - siis viedä sen pois sieltä!
Tätä minäkin ajattelin. Ap voi viedä sinne tukevan jakkaran, jossa on tukikahva. Hän voi myös auttaa kaappien järjestämisessä tai hankkia vanhuksille apua kotiin, jos itse ei ehdi ja halua paikalle mennä. Hän voi myös maksaa kotiavun ja ottaa kotitalousvähennykset itselleen. Asioihin on ratkaisuja, mutta niitä pitää miettiä räkyttämättä ja rauhallisesti. Nykyisellä toimintatavalla ei ole tullut mitään hyvää, joten ap:n tulee muuttaa tapaansa.
Kyllä he niihin tarvitsevat apua ja jonku täytyy huolehtia jääkaapin sisällöstä, ettei ole kelvotonta syötävää siellä. Nytkin on sellaista sulatejuustoa ollut myynnissä, missä on myyntiaikaa vielä kuun loppuun, mutta paketti on mustan homeen peitossa siinä muovisen ja alumiinisen kannen välissä. En tiedä, mistä se oli äidin kaappiin ilmestynyt, mutta pitäisi tietysti lähettää selvitettäväksi, koska koko erä voi olla pilalla. Ruokamyrkytys tulee niin helposti:-(
http://spc.fimea.fi/indox/nam/humspc.jsp?nimi=&luvanhaltija=&myyntilupa…
Noista valmisteista tulee ripulia, luin juuri Jekovitin pakkausselosteesta.
Kannattaa olla tarkkana, etteivät ala sotkemaan. Kuka muu kuin lapset pesee ne pyykit, jos sattuu vahinko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taksin tilaaminen pitää opetella silloin, kun sen vielä oppii. Oma auto usein estää sen "taidon" kokonaan.
Ei ole neuvoja, voin vain jakaa tuskaa. Minä ja/tai mieheni olemme lähiomaiset (myös terveystiedoissa) kuudelle yli 75-87-vuotiaalle vanhukselle. Olemme ihan loppu. En jaksa edes selittää, mikä kaikki mättää. Mutta sen vain sanon, että kun joku näistä on jostain syystä sairaalassa, saman tien kotiutetaan eikä mitään puhetta, että kukaan esim sairaalan sosiaalityöntekijä avustaisi palveluasumisen piiriin. Kun ei halua niin ei halua. Sellaisella viikolla, kun joku näistä on sairaalassa, saan n 2-8h puheluita viikossa sairaanhoitajilta ja kotiutushoitajilta, joilla on paljon asiaa siitä miten nyt kuntoutetaan, tuetaan, avustetaan, valmistellaan kotia turvalliseksi, järjestellään lääkehoito uusiksi ja sitten tulee kontrollikäyntejä... Siis vain puheluita!!!!!
Ja hei, arvatkaa monellako noista on vielä kortti? Kaikilla!!! Jopa 87-vuotiaalla. Ajaako hän, kyllä vain hän ajaa..
Sinä kuulostat besserwisseriltä selkäänpuukottajalta