Meidän mummo ja pappa ei enää kuuntele auttakaa
Meidän mummot on nyt tulleet siihen ikään että aletaan puhua ihan höpöjä. Eivät näe mitata kahvin poroja ollenkaan ja siitä tulee vahvaa.
Tämä pikkuasia ei ensin ihmetyttänyt mutta nyt on ilmennyt muitakin ongelmia.
Heillä on ajokortti ja auto niin menevät silmä toimenpiteeseenkin omalla autolla , se on sellainen toimenpide jonka jälkeen ei missään nimessä saa ajaa autoa. Silmänpainekuvaus siis.
Kuulin tästä idiotismi ajatuksesta hetki sitten.
Hyvin huomaa miten vanhuksista tulee ihan mahdottomia yli 80v. Aikuisen kehossa pikku lapsi joka ei kuule,näe,haista eikä maista. Tasapaino on horjuvaa ja liikkuminen erittäin hidasta, ihankuin kävelyn uudelleen opettelua, hölmöyksiä tehdään ihan oman hengenkin uhalla tuhansista varoituksista viis veisaten.
Kun välimatkaa on kuitenkin joku 40km niin ei ehdi jokapäivä käymään. He mm.kiipeävät pallille joka on todella kiikkerä ja siitä kaatuessa murtuu kyllä kylkiluut.
Olen itse ollut todella stressaantunut kun en pysty heitä valvomaan tarpeeksi. Ikä on sellainen riskitekijä että itse ottaisin ajokortin pois ennenkuin täyttää 80v silloin ei enää ajatus toimi . Olen nähnyt ihan livenä läheltä. Mummoni meni läpykkäissä ulos tekemään lumitöitä.
Kommentit (33)
Täytyy varmaan palkata 247 joku vahtimaan heitä. Koska niin huonossa kunnossa ei ole että hoitolaan pitää laittaa. Tuo kaksistaan hölmöily on pelottavaa. Kun kumpikaan ei kuuntele mitä sanoo, mulle sanoivat vaan onko susta tullu arka. Kun kielsin menemästä liukkaallle katolle lumitöihin.
Ei kukaan ole käskeny ja kyllä se kuuluu jos vaarantavat muiden turvallisuuden sekoilemalla sokeana liikenteessä!! Urpot
Kyllä nyt vois olla se vanhainkoti paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy varmaan palkata 247 joku vahtimaan heitä. Koska niin huonossa kunnossa ei ole että hoitolaan pitää laittaa. Tuo kaksistaan hölmöily on pelottavaa. Kun kumpikaan ei kuuntele mitä sanoo, mulle sanoivat vaan onko susta tullu arka. Kun kielsin menemästä liukkaallle katolle lumitöihin.
https://yle.fi/uutiset/3-11750715
Kyllä sun on nyt itse tehtävä jotakin!
Kun ihminen vanhenee, aineenvaihdunta hidastuu ja silloin täytyy vieraiden ainaiden kuormaa vähentää reilusti: siis jos on joku lääke käytössä, sun asia on varmistaa, et niitä annoksia vähennetään niin paljon, et jos sattuu päikkäreiden jälkeen ottamaan uudelleen aamulääkkeet, ei saa siitä myrkytystä. Nythän sitä ei kukaan ennakoi missään ja yksikin laskuvirhe voi saada aikaan myrkytystilan!
Ei sitä ajokorttia helposti pois saa. Meillä oli entisessäkin työpaikassa ihmisiä joilla oli yhä ajokortti vaikka käveli päin seiniä eikä edes vessassa tajunnut riisua housujaan kun meni asioille. Keskustelu sellaisen kanssa oli kuin olisi yrittänyt pululle opettaa kiinaa.
Vierailija kirjoitti:
vanhainkoteja ei ole enää olemassakaan!
Olipa ilkeitä ja ikäviä vastauksia,älä välitä!
Tee tuommoinen huoli-ilmoitus,joka kunnassa on (kai,en ole varma) lomake tai ihminen joka hoitaa asiaa,lue noista jutuista.
Tsemppiä asiaan
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0af234a7-c176-4115-aea7-7b6f2c46f875
https://www.suomi.fi/palvelut/verkkoasiointi/huoli-ilmoitus-vanhuksesta…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ammattisi?
Onnistuit tekemään sellaisen määrän kielioppivirheitä, että epäilen sinun juuri aloittaneen viidennen luokan jossain itäisen Helsingin peruskoulussa.Mikä itelläs on? Mua ei kiinnosta jonkun ääliön määkinät
Juuri siksi sinä epäonnistuit elämässäsi. Kukaan ei kuuntele sinua, koska et osaa ilmaista ongelmaasi selkeästi.
Outoa, että mummosi joutuu lumitöihin läpykkäissä ja sinä vain seuraat livenä vierestä.
Tee tosiaan huoli-ilmoitus yhtä surkealla suomella kuin tuo alkuperäinen viestisi on ja saat huomata, että kukaan ei puutu asiaan, koska kunnassa naureskellaan jonkun teinin taas pelleilevän. Isovanhempasi puolestaan voivat nostaa kunnianloukkaussyytteen, jos valehtelet viranomaisille heidän tekemisistään.
silmänpainemittaukseen mennessä kun ilmoittaa että on autolla, niin saa sellaisen puudutusaineen, että voi ajaa autoa. Jollei itse mainitse asiaa, niin vaikeuksia on vielä monen tunnin jälkeen edes päivänvaloa sietää.Tämä jälkimmäinen taitaa olla halvempaa ainetta ja on tullut käyttöön vasta viimevuosina, aiemmin oli aina se aine, joka häipyi miltei heti ja voi ajaa.
Olen jo kymmeniä vuosia 2 kertaa vuodessa käynyt ko. mittauksessa.
kuukletappa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta.
Mitään kunnallisia ei vanhainkoteja ei ole enää.
Nykyisin vanhukset ovat niin pitkään kotona, kuin ne pystytään kotiin hoitamaan.
Sitten on vanhusten palveluasunnot.
Ja sitten on hoito- ja hoivakodit, joihin huonokuntoisimmat iäkkäät jonottavat paikkoja.
Niissä hoidetaan mm. muistisairaita vanhuksia.
Ovat kodinomaisia paikkoja, joissa on oma huone ja johon voi viedä omasta kodista verhot, tauluja, keinutuolin ja muuta vähäistä tavaraa.
Vanhainkodit ovat mennyttä aikaa: Niissä oli samassa huoneessa 2-4asukasta ja kaikki oli erittäin laitosmaista, mitään yksityisyyttä ei ollut.
Ap, sinä kuulostat niin hankalalta ihmiseltä, että ymmärrän hyvin, jos mummo ja pappa eivät ole kiinnostuneita kuuntelemaan sinun mäkätystäsi. Olet varmasti mäkättänyt heille niin paljon ja aina kun sinne menet, että heitä ketuttaa koko olemuksesi.
Osaatko sanoa yhden yhtä kaunista sanaa tai puhua muuten kuin valittavaan sävyyn? Kykenetkö olemaan heille mukava ja auttavainen ihminen, vai nalkutatko vain? Ja jos he sanovat jotain, niin käytkö päälle mielipiteinesi kuin yleinen syyttäjä? Mietipä nyt omaa kommunikointiasi ja vasta sen jälkeen heidän mahdollisia ongelmia.
Sinun pitäisi olla kannustava, herkkötunteinen, auttava ja ratkaisuja keksivä, ei naama nurinpäin oleva ikävästi haukkuva ja syyttelevä tyyppi. Ratkaisuja on, mutta tuolla tavalla ette pääse niihin käsiksi ollenkaan.
Siis miksei sun äitis tai isäs yhtään oo kiinnostunut omista vanhemmistaan?
Vierailija kirjoitti:
kuukletappa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta.
Nykyisin vanhukset ovat niin pitkään kotona, kuin ne pystytään kotiin hoitamaan.
Ja sitten on hoito- ja hoivakodit, joihin huonokuntoisimmat iäkkäät jonottavat paikkoja.
Ovat kodinomaisia paikkoja, joissa on oma huone ja johon voi viedä omasta kodista verhot, tauluja, keinutuolin ja muuta vähäistä tavaraa.
Vanhainkodit ovat mennyttä aikaa: Niissä oli samassa huoneessa 2-4asukasta ja kaikki oli erittäin laitosmaista, mitään yksityisyyttä ei ollut.
Asuin lapsena vanhainkodin vieressä. Siellä jokaisella oli oma huone, vain pariskunnilla tai sisaruksilla yhteinen. Sairasosaston puolella oli isommat huoneet ja laitosmaista.
Vierailija kirjoitti:
kuukletappa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta.
https://www.mediuutiset.fi/uutiset/tuleva-sosiaali-ja-terveysministeri-…
Tärkeä aihe ja täällä osa puuttuu epäolennaisuuksiin.
Olen itse ollut nuorena autokolarissa, jonka aiheutti vanha pappa. Papalla petti arviointikyky tai jotain ja tuli vain päin, vaikka näkyvyys ym. oli hyvä.
Myöhemmin olen ajokorttiasian kanssa ollut tekemisissä, kun yritettiin pari vuotta sitten saada yhdeltä lähipiirin vanhukselta korttia pois. Papan reagointikyky oli etanan luokkaa ja kyky hahmottaa ympärillä tapahtuvia asioita onneton. Tähänkö vielä lisätään vasemman jalan jäykkyys ja jumittaminen, niin ainekset suureen onnettomuuteen olivat olemassa. Pappa oli kuitenkin sitä mieltä, että hän on loistava kuski. Koko ikänsä ajanut. Mielipidettä ei muuttanut edes ne pienet auton kolhimiset joita sattui tuon tuosta. Aina hän ei edes itse tajunnut kolhineensa. Esim. usean todistajan läsnäollessa kolhi vänkärin peilin autokatokseen, mutta ei edes itse huomannut ja väitti, että joku on varmasti kaupan parkkipaikalla kolaroinut hänen autoonsa. Näitä "ilkivallan tekoja" olikin sitten useita. Selitteli autonsa naarmuja ja kolhuja aina sillä, että ne vandaalit ja nuoret, jotka ei osaa parkkeerata ja aina hänen autoaan kaupan tms. parkkipaikalla kolhivat, eivätkä jätä edes lappua. Ajokorttia ei kuitenkaan saatu pois, sillä lääkäri totesi näkökyvyn olevan hyvä, joten se siitä. Aina sai olla huolissaan sekä papan että muiden tiellä liikkujien puolesta. Sitten kävi niin, että pappa kaatui ja oli pitkään peti potilaana. Tämän jälkeen liikuntkyky ei palannut enää kaatumista edeltävälle tasolle eikä pappa päässyt enää kuskin paikalle autoon. Siihen loppui ajaminen. Ilman tätä sattumaa pappa varmaan ajelisi vieläkin ja aiheuttaisi jatkuvia vaaratilanteita liikenteessä ja kolhisi muiden autoja parkkipaikoilla.
Ei voi kuin ihmetellä, miten ihmisen oikeus ajokorttiin voi olla niin vahva, että sen vuoksi voidaan riskeerata kaikkien muiden tiellä liikkujien henki.
Vierailija kirjoitti:
Ap, sinä kuulostat niin hankalalta ihmiseltä, että ymmärrän hyvin, jos mummo ja pappa eivät ole kiinnostuneita kuuntelemaan sinun mäkätystäsi. Olet varmasti mäkättänyt heille niin paljon ja aina kun sinne menet, että heitä ketuttaa koko olemuksesi.
Osaatko sanoa yhden yhtä kaunista sanaa tai puhua muuten kuin valittavaan sävyyn? Kykenetkö olemaan heille mukava ja auttavainen ihminen, vai nalkutatko vain? Ja jos he sanovat jotain, niin käytkö päälle mielipiteinesi kuin yleinen syyttäjä? Mietipä nyt omaa kommunikointiasi ja vasta sen jälkeen heidän mahdollisia ongelmia.
Sinun pitäisi olla kannustava, herkkötunteinen, auttava ja ratkaisuja keksivä, ei naama nurinpäin oleva ikävästi haukkuva ja syyttelevä tyyppi. Ratkaisuja on, mutta tuolla tavalla ette pääse niihin käsiksi ollenkaan.
Tämä.
Menkää nyt saunan taakke lässyttämään jostain kieliopista. Teillä ei taida olla hajuakaan sellasesta ku kaksari sumentaa näkökenttääxDDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Voi KYYNEL
Ja en millään jaksa joka päivä mennä sinne. Olo on kuin 4v ryhmään menisi päiväkotiin.