Tuntuu, että väki jakautuu pikavippi-luusereihin ja osakkeisiin ja sijoitusasuntoihin sijoittaviin voittajiin
Kommentit (22)
Kaikki ne, joiden täytyy täällä kehua saavutuksillan kuuluvat luusereihin. Case closed.
En kuulu kumpaankaan. Sinkkuna pk-seudulta sotealalla töissä, ei varaa omistusasuntoon joten vuokralla asun. Säästöön saan ehkä noin 200 euroa kuussa mutta se on sellaista puskurirahastoa mistä menee elämiseen esim lomamatkat. Yhtään pikavippejä en ole ottanut.
Jälkimmäiseen.
Ja pidän huolta että lapseni myös.
Pikavippiporukkaa löytyy puolison suvusta ihan tarpeeksi.
En kumpaankaan. Luuseri ehkä muuten mutta en ole vippejä käyttänyt.
Ennemmin jälkimmäiseen, vaikken varakas olekaan. Olen hurahtanut säästämiseen. Päätin myös vähentää alkoholinkäyttöä murto-osaan aiemmasta. Ensi alkuun tipaton ainakin pitkälle helmikuuhun. Olen iloinen, että alkottomuus tukee sekä rahan säästämistä, laihdutusta että terveyttä. En osta viinaa enkä juuri herkkuja, mutta terveellistä ja monipuolista ruokaa.
Minä tykkään säästämisestä ja sijoittamisesta. On koettu se pikavippielämä ja luottotiedottomuus. Ei ikinä enää.
Mä olin pikavippiluuseri, mutta olen maksanut velkani pois ja sijoittelen pieniä määriä. Kumpaan ryhmään kuulun?
Ääripäät pitävät aina eniten meteliä, mista saa vaikutelman, että heitä olisi enemmänkin.
Minä olen niin suuri luuseri, että en saanut edes pikavippiä sitä viimeksi hakiessani.
Kuulun ilmeisesti näihin voittajiin. Sitä vaan ihmettelen, että miksi niin harva haluaa kuulua, koska osakkeiden hankkiminen on mahdollista kaikille. Mutta nyt kyllä on paha aika aloittaa. Aika kuumana jotkut osakkeet ja hyviä osakkeita saa oikeasti etsiä. On niitäkin, mutta osassa arvostus karannut käsistä ja hypeosakkeita vähän liikaa nyt. Niihin en sijoittaisi.
En kumpaankaan. Elän miehen rahoilla. Eli miehen pikavipit tilillä 😅
Vierailija kirjoitti:
Mä olin pikavippiluuseri, mutta olen maksanut velkani pois ja sijoittelen pieniä määriä. Kumpaan ryhmään kuulun?
Voittajiin, ilman muuta! Ratkaisevaa on se että olet päättänyt ja myös toteuttanut muutoksen.
Toivottavasti en kumpaankaan. Pikavippejä en ole ikinä ottanut ja rahatilanne on ok, mutta pidän tyhmänä tuollaista ihmisten lajittelua eri "kasteihin".
Kaikkien elämäntilanteet ja rahatilanteet on erilaisia.
näinhän on tapahtunut jo pitkään, samoin ennustettu eriarvoisuuden lisääntyvän.
Kansallisosialistit taisteli kuulemma tätä vastaan, mutta eriarvoistuminen jatkui saksassa silti.
tämä on testi tuon kan sal is sosialismi sanan takia meneekö jonkun autofiltterin läpi.
En kuulu kumpaankaan. Ei ole pikavippejä eikä minulla ole velkaa, mutta ei omaisuuttakaan. Palkkatuloilla elelen ja laskujen jälkeen käytän loput niin kuin huvittaa. Kaltaisiani on paljon, me ei vaan saada tai pyydetä mediassa näkyvyyttä. Elämä on aika kivaa.
No jos on vain nuo kaksi vaihtoehtoa, niin varmaan jälkimmäiseen, koska pikavippejä ei ole eikä tule.
Vierailija kirjoitti:
Samoin 😀
Mutta kaikille yhteistä täällä on että jokainen on vaativalla alalla asiantuntijana.
Niin kuulemma pikku hiljaa tapahtuu, että toisilla menee paremmin kuin eilen, toisilla huonommin.