Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kateellisuusko on siihen syynä että koko muu suomi vihaa helsinkiläisiä

Vierailija
24.01.2021 |

Ihan mukavaa porukkaa siellä on, ei se helsinkiläisten vika ole että on paremmat autot, asunnot, palkat ja palvelut.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän juontaa juurensa siitä kun pikkukylän poika/tyttö pääsee käymään/asumaan helsinkiin ja palaa takaisin pikkukylään niin on kusi noussu päähän... Ei me täällä ikämme asuneet mitään mulkeroita olla.

Vierailija
22/31 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi helsinkiläiset aina luulevat, että muut ovat heille kateellisia? 

Itse olen kateellinen ennemmin ulkomailla, lämpimissä maissa asuville. Helsingissä on sama kaamos kuin Oulussa, meri ja vesistöt kamalassa kunnossa. Henkinen ilmapiiri Suomen olosuhteissa on tietty todella liberaali, mutta siitä huolimatta sellaista luterilaista pikkusieluisuutta esiintyy paljon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä sama vastakkainasettelutrolli ilmestyy tänne aina vain uudelleen?

24/31 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläiset vaan LUULEE että niillä on asiat jotenki paremmin. Ite esim. asun uudessa asunnossa edullisesti pienemmällä paikkakunnalla, jossa on kaikki tarvittavat palvelut.

Vierailija
25/31 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle lapsena opetettiin että siellä asuu vaan ylimielisiä pissapäitä. Sit tutustuin helsinkiläisiin ja mukavia ovat ainakin suurin osa. En vihaa ketään.

Tämä. Olen muutaman kerran hämmentynyt muualla Suomessa baarissa ollessani, kun olen saanut kuulla, että sähän oletkin ihan ihan ok, vaikka oletkin Helsingistä. Onko helsinkiläisistä joku yleinen ennakkokäsitys, että he kaikki ovat kusipäitä? Varmaan täällä Helsingissä kusipäitäkin on, mutta eiköhän niitä ole muuallakin Suomessa.

Jos joku oikein kovasti Helsinkiä kehuu tai helsinkiläisyydellään leveilee, niin kannattaa kysyä, että onko hän syntyperäinen vai muualta Helsinkiin muuttanut. Oma näkemys on se, että suurin osa syntyperäisistä arvostaa muuta Suomea ja käy mökeillään ja kesätapahtumissa jne. Itse arvostan sitä, että saan ostaa lähikaupasta suomalaista ruokaa ja raaka-aineita, jotka tuotetaan/tehdään muualla Suomessa. Helsinkiläisenä olisi hieman hankala esim. metsästää ruokaa jokaiselle päivällä omaan ruokapöytään.

Vierailija
26/31 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta mitäs Turkulaisista ajatellaan :)

Vierailija
27/31 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki sopii vain materian perään oleville, kuten ap todistaa. Mikäli on muita elämänarvoja, niin ei tykkää Helsingistä.

Vierailija
28/31 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki ❤️

Vierailija
29/31 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehdin teiltä maalla asuvilta rauhaa, luontoa, omaa tilaa, edullisempaa asumista. T. helsinkiläinen, jonka juuret on syvällä Satakunnassa ja nyt vaan olosuhteiden pakosta on täällä. Hyvät puolensa täälläkin.

Vierailija
30/31 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en inhoa helsinkiä/helsinkiläisiä. Voisin jopa asua siellä mutta hinnat on ihan liian korkeat. Haluan asua aina keskustassa.

Vierailija
31/31 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta mitäs Turkulaisista ajatellaan :)

Jep ja sielläkin ihan tavallisia mukavia ihmisiä. Käyn useinkin. Kummallisia ennakkoluuloja....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän