Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti lopetit tupakan polton?

04.08.2006 |

Vähitellen täytyy tässä yrittää, kuitenkin 10v aski päivässä..

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sain kuulla olevani raskaana rv 6 ja siihen loppu tupakan poltto!

Onneks myös lopetti myös kun oli viimiset askit kartongista menossa:)

Teki kyllä todella tiukkaa lopettaa tuosta noin vaan varsinkin kun oli ennen raskausuutisia sauhutellut pari aamu tupakkaa...

Hiki nousi pintaa parikin päivää:/

Nyt oksettaa jo pelkkä savun haju:)

Yritän olla aloittamatta uudestaan...(siis kun lapsi syntyy) mutta katsotaan miten käy...

Vierailija
2/24 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetin tupakanpolton heti kun tein postitiivisen testin. olen polttanut 15 vuotta enemmän ja vähemmän säännöllisesti askin päivässä (juhliessa enemmänkin) ja mieheni polttaa edelleen. silti pystyin lopettamaan kuin seinään tässä nykyisessä raskaudessa ja aikaisemmin esikoista odottaessa/imettäessä (tosin raskauksien välillä ratkesin).

kannattaa lopettaa heti ja kertaheitolla. niin se on helpompaa. ei mene kauaa kun olet lähes tyystin unohtanut koko tupakan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti loppui spaddun polttaminen, kun plussa tieto tuli. Kaksi ja puoli vuotta turputtelin kyllä ihan ruhtinaallisesti. Aski meni päivässä ja pitkän työvuoron, 16h aikana meni varmaan puoltoista askia.

Tosin heti raskaaksi tulon jälkeen röökin haju rupes oksettaa, eli ei ole nyttenminkään tehny yhtään mieli tupakoida. Avopuoliskon röökinhajuset vaatteet kuvottaa :) Heh. Olisko hajuaistin palautumisella jotain tekemistä.

Tosin se voi olla pienestä kiinni, jos joskus hamassa tulevaisuudessa hairahtaisin polttamaan " sen yhden" , niin veikkaan, että taas koukussa oltaisiin. Toivottavasti niin ei käy!

Vierailija
4/24 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin silloin kai rv 5, ihmettelin kovasti miksei menkat ala vaikka mahaan koski.

Siitä kai se tajusin tehdä testin kun tupakka ällötti minua, olin useamman viikon jo vähentänyt rajusti sen ällötyksen takia. Poltin siinä vaiheessa enää ehkä yhden puolikkaan per päivä.

Vauva oli siis yllätysvauva (nyt odotan jo toista).

Työnsin sitten kaikki kolme askia mitä löysin käsilaukusta samantien roskiin enkä enää polttanut. Kysyin vielä neuvolasta ehdinkö tehdä haittaa lapselle, ei kuulemma muutama tupakka niin alussa ole voinut mitään tehdä.

Minäkin maistoin tupakkaa imetyksen loputtua sitten, ja se maistui taivaallisen hyvälle! Joten vinkki: jos pääset irti tupakasta niin älä enää maistele vaan pysy kokonaan erossa!

Olen nyt ollut lähes 2v. polttamatta, eikä tupakkaa tee enää mieli paitsi jos joku polttaa vieressä, silloin syttyy kauhea himo :D Ehdin polttaa 4 vuotta askin päivässä, joskus enemmän ja sitä ennen poltin satunnaisesti.

Vierailija
5/24 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopettanu seinään,joko niin että plussatestin jälkee savuttelen askin loppuun tai sit juur ennen testii viimonen :) Nyt toivon etten enää ees alkais polttamaan,oonhan sen jo seitsemän kertaa lopettanut.Niin ja poltellu oon noin 17v yhteensä noin 10 kpl päivässä.

femmis 38+0

Vierailija
6/24 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultra oli viikoilla 12+jotain ja heti kun oikeesti ymmärsin siellä masussa olevan jonkun niin mun sauhuttelu loppui niin kuin seinään! Annoin lopun askin miehelleni ja totesin etten enää tarvi niitä=)!

Oon itekkin tosin hirmu yllättynyt siitä,että kuinka helposti se kävikään loppujen lopux,ku oon polttanut kans noin 13 vuotta ja lähes askin/pvä.

Pari kertaa oon maistanu yhen henkosen piruuttani miehen tupakasta ja oksennus meinaa tulla! Toivottavasti niin käy vielä synnytyksen ja imetyksen jälkeenkin=)!

tiitiäinen78 rv27+4

Vierailija
7/24 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa odottaessa poltin ja toista odottaessa poltin niin kauan että lähdin laitokselle. Siitä kerrasta poikki ja nyt 6,5 v polttamatta.

Vierailija
8/24 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussatestin (rv 8+ jotain) jälkeen en ole polttanut yhtään tupakkaa. Vaikka välillä tekisi mieli, en vaan pysty ottamaan edes henkosia joltakin toiselta. Ajatuskin tekee henkisesti pahaa. Usein tekee mieli, jos joku polttaa vieressä, mutta kun vähänkin ajattelen, mitä se sikiölle tekisi... kuitenkin se on ihan sama, kuin laittaisi vauvan polttamaan.

Poltin yli 12 vuotta, paria muutaman kuukauden lakkoa lukuunottamatta. Vaikka en ehtinyt oikein edes raskautta alkaa suunnitella kun jo tärppäsi, tupakointi oli jo valmiiksi vähentynyt ihan itsestään.

Lopettaminen oli paljon helpompaa kuin olisin uskonut. En vaan polttanut ja sillä siisti. Mitään aikaisemmin koettuja vierotusoireita kuten vapinaa, hikoilua, mielialan muutoksia jne. ei tullut.

Onnea lopettamiseen! Ihan oikeasti toivon, että pystyt siihen ja tietty mitä nopeammin, sen parempi!

Vierailija
9/24 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siltä istumalta kyllä lopetin kun sain tietää että olen raskaana.

Vierailija
10/24 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopeti jotain 8 rvkolla,mutta tässä neljännessä jo pari kuukautta ennen kuin testi näytti plussaa.

Vierailija
11/24 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta korvaushoitotuotteita käytin yhä, tarkemmin imeskelytabletteja. Kun sain plussan, taisin pistää vielä yhden tabletin suuhun, mutta siihen se jäi!

Sitä ennen olin kova tupruttelemaan, mutta nyt pelkkä ajatuskin etoo!

Nyt rv 8+, plussan sain muistaakseni viikolla 4+.

Vierailija
12/24 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi loppui siihen kun testi näytti positiivista. Ei tulisi mieleenkään polttaa tupakan tupakkaa...

Vierailija
13/24 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole lopettanut. Lienenkin maailman paskin tuleva äiskä.

t. poppis rv19

Vierailija
14/24 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin kuullut että sikiö kuulemma vääntelehtii tuskaisen oloisena kun äiti polttaa, siis siellä mahassa, ja menee sitten ihan veltoksi pitkäksi aikaa.

Kuvittelin vain mielessäni aina kun tupakantuska tuli että miten se vauva siellä kärsisi, enkä kertakaikkiaan voinut polttaa!

Alku oli kyllä vaikeaa, mutta varmaan viikossa jo helpotti huomattavasti. Eli kun selviää ekan viikon niin sitten helpottaa. Tsemppiä lopettajille!

Vierailija
15/24 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaa odotellessa poltin koko ajan, tosin kannoin huonoa omaatuntoa, synnytyksen jälkeen ei maistunut, mutta tuli avioero kun poika oli 2kk aloin uudelleen. Toista odotellessa vähensin, oli päiviä kun en polttanut yhtään ja toisaalta päiviä kun meni enemmän. Synnytyksen jälkeen ei tehnyt mieli ja kun mies ei polta päätin lopettaa ja polttamatta olen ollut yli vuoden ja tässä kolmannessa en sitten ole polttanut.

Vaikeaa se on ollut ja olen tosi ylpeä itsestäni!

Zemppiä sulle yritykseen, päivä kerrallaan ja kyllä se onnistuu ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
16/24 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein positiivisen testin ja sytytin viimeisen. Sen jälkeen (yli 4v) olen polttanut muutaman kerran humalassa.

TSEMPPIÄ! Varmaan olet neuvolassa jutellut? Nikotiinilääkkeet parempi vaihtoehto kuin tupakka!

Vierailija
17/24 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä vauva-kirjasesta tän jutun:

" Mitä sikiö tekee kun äiti tupakoi?

Ultraäänitutkimuksessa voidaan nähdä, kuinka sikiö reagoi kun äiti poltaa savukkeen. Kuvissa näkyy selvästi kuinka lapsi vääntelehtii voimattomana ja epätoivoisena. Lapsen sydän alkaa lyödä nopeammin. Liikkeet vähenevät ja hengitysliikkeet muuttuvat. Se voi vääntelehtiä jonkin aikaa, kunnes pysähtyy kokonaan. Tämä saattaa kestää jopa puoli tuntia äidin tupakoinnin jälkeen."

Olin siis polttanut vaihtelevasti melkein askin päivässä viimeset 20v ja melkein itkua väänsin kun tajusin että toinen ei saa henkeä mun itsekkyyden takia. Rööki loppu kuin seinään ja mieli ei ole tehnyt ollenkaan ton tosiasian takia.

Pidän peukkuja teille muille saman asian kanssa taisteleville. Tiedän että se ei ole helppoa.

Vierailija
18/24 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän monia jotka ei oo lopettanu ja kärdänneet alusta loppuun asti ihan kuten ennenkin ja ihan terveitä lapsia ovat saaneet...

Musta tää on jokaisen oma asia, itse kuitenkin tiedät riskit. Ei se susta paskaa äitiä tee.

Vierailija
19/24 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellani loppui ihan saman tien sen jalkeen kun testi naytti positiivista.

annoin askin kaverille ja pidin yhden itse ja ajattelin polttaa sen " viimeisen" kaaryleen rauhassa seuraavana paivana joka oli vapaapaiva.

sytytyksen jalkeen en pystynyt ottamaan kuin pari henkosta ja tuli niin paha mieli ja huono omatunto etta stumppasin saman tien enka ole edes ajatellut polttamista sen koomin.

(ehka kerran tai kaksi ajatellut, etta tekis vahan miele ja etta tuleekohan sita tyhmana taas aloitettua imetyksen loppumisen jalkeen... mutta ei ole tullut mieleenkaan sortua)

lopettaminen oli minulle tosi helppoa ja itsestaanselvyys, mutta en kylla polttanutkaan paljoa tai kovin saannollisesti.

eli poltin silloin kun kavin ulkona juhlimassa, tai jos viikonloppuna tuli otettua lasi viinia kotona - viikolla ei juuri ikina tullut poltettua. ehka 0-15 tupakkaa viikossa viimeisen 3 vuoden aikana.

Vierailija
20/24 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis piti sanoa, etta tsemppia lopetukseen. harmi ettei se ole ollut sinulle yhta helppoa.