Asumistuen leikkauksille ja suojaosan poistolle täystyrmäys lausuntokierroksella
Kommentit (12)
Tuo suojaosa ei koske kuin niitä joilla on jo työpaikka jossa käydä. Muilla ei ole palkkaa, vaan tt-tuki.
Vierailija kirjoitti:
Tuo suojaosa ei koske kuin niitä joilla on jo työpaikka jossa käydä. Muilla ei ole palkkaa, vaan tt-tuki.
Kellä muilla en minä ainakaan saa tt tukea edes kalliisiin lääkkeisiin.
Oikeuskanslerihan huomautti siitä, että lausuntoaika on tavallista lyhyempi. Nyt itse kunkin kannattaa ottaa yhteyttä kansanedustajiin sähköpostilla, X:ssä, Instagramissa....
Itse ainakin jätän kokonaan tämän nykyisenkin osa-aikatyön, jos suoja-osa poistuu. Ei kannusta yhtään hakemaan lisää osa-aikatöitä, vaan lannistaa jäämään kokonaan kotiin täysiaikaiseksi työttömäksi.
Tehkää muut perässä. Toivottavasti iskee suuri pula henkilökohtaisista avustajista yms.
Onneksi korruptio Orpo nostaa asumistukea pääministerin virka-asuntoon.
Sama se noille lausunnoille, Petteri määrää ja te tottelette! Tai itkette ja tottelette...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kellä muilla en minä ainakaan saa tt tukea edes kalliisiin lääkkeisiin.
Kyllä sinun tällä hetkellä tulee saada, mikäli lääkkeet ovat reseptilääkkeitä. Riippuu tuloistasi minkä verran jää vajaaksi. Voi olla, että sinulta jää vajaaksi vaikka 300 e, 150 e tai 50 e ja saat sen. Tai jos tulosi eivät jää vajaaksi, niin et saa mitään. Omaisuus on oma vika.
Vierailija kirjoitti:
Oikeuskanslerihan huomautti siitä, että lausuntoaika on tavallista lyhyempi. Nyt itse kunkin kannattaa ottaa yhteyttä kansanedustajiin sähköpostilla, X:ssä, Instagramissa....
Mutta ei kuitenkaan laiton. Jo edellinen hallitus teki lait lyhyiden lausuntoaikojen jälkeen, silloin oikeukansleri ei jostain syystä sanonut mitään.
Onko tällä hallituksella muka millään muiden antamilla lausunnoilla jotain väliä ollut...?! Hehän tekevät juuri niin kuin haluavat, olivat ihmiset mitä mieltä tahansa! Sen voi taas kerran kuunnella MTV3-kanavalta hetken päästä eli klo 21, kun Petteri Sorto on Asian ytimessä-ohjelmassa.
Mölisijät, öyhöt ja vähäjärkiset ei ymmärrä miksi. Voin kertoa, koska liian rajut leikkaukset kääntyy itseään vastaan eikä tuo säästöjä vaan lisää kustannuksia.
Voitte jatkaa vähäjärkistä öyhötystänne, kuinka kaikki ihmiset pitää ajaa kaduille asumaan ja kerjäämään, sillä Suomi saadaan nousuun.
Niinkö. Ja oliko se tyrmäys asumistuen suhteen muuhunkin leikkuuseen kuin siihen että toimeentulotuen saajille asetettaisiin korotettu omavastuu....
Mutta ne lausunnot ovat tyhjää, koska Orpo tekee mitä tekee.