Väärät muistot
Onko muilla vääriä muistoja lapsuudesta? Esim. jotain sellaisia asioita joita ei vielä silloin voinut olla? Itselläni on internetin käyttö ja tietokoneet joita muka olisi ollut 70-luvun puolivälissä. "Muistan" elävästi että olisin lapsena niitä käyttänyt.
Kommentit (4)
Olen ollut erään monumentin julkistamistilaisuudessa vuonna -63. Olen syntynyt 80-luvulla.
Nämä ovat erikoisia juttuja. Minulle on käynyt niin, että muistin, että joskus peruskoulussa eräs kaverini oli muuttanut yhtäkkiä toiselle paikkakunnalle kertomatta siitä minulle mitään. Nyt 15 vuotta myöhemmin luin vanhaa päiväkirjaani, ja siellä kerron hänen muuttosuunnitelmistaan! Eli olen kyllä ollut niistä tietoinen. Miksi ihmeessä muistoni on vääntynyt sellaiseen muotoon, että minulle ei muka olisi kerrottu asiasta?
Toinen juttu tapahtui tänä vuonna. Minua haastateltiin ihan lyhyesti paikallislehteen 1,5 vuotta sitten. Yhtäkkiä muistiini ponnahti se, mitä olin siinä sanonut, ja se oli mielestäni aivan typerää. Alkoi hävettää, ja kärsin monta päivää, kunnes kaivoin sen lehtileikkeen esiin ja tarkistin mitä siinä luki. No eihän siinä lukenut lainkaan niin kuin olin muistanut, vaan ihan suhteellisen järkeviä olin puhunut!
Ei voi kuin ihmetellä... Nyt olen yrittänyt olla muistelematta vanhoja ikäviä tapahtumia, koska näköjään en voi yhtään luottaa siihen, että ne asiat ovat oikeasti menneet niin kuin muistan niiden menneen.
aikaa ei ole
sincc