Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hälytinlakanan käytöstä kokemuksia kaivataan! (yökastelusta)

Vierailija
04.08.2006 |

Saimme tänään pojalle (6v) tuon lakanan käyttöön, enkä oikein ole varma sen tehoavuudesta... Toivoimme lääkehoitoa, mutta lääkäri sanoi tuon olevan ensisijainen hoitokeino.

Kaipaisin hieman käytännön kokemuksia omaavien neuvoja/vinkkejä! Hälyttimen ääni on kuulema niin kova, että siihen pitäisi herätä... meillä poika nukkuu omassa huoneessaan joka ei ole aivan oman makuuhuoneemme vieressä... Minun pitää siis ilmeisesti nukkua patjalla aluksi pojan huoneessa, kunnes touhu alkaa sujumaan? Aluksi poika ei varmaan unenpöpperössä tajua mikä ääni kuuluu ja mitä pitäisi tehdä... Meille annettiin 2 lakanaa käyttöön ja tuossa ohje-vihkosessa lukee että aluksi soittoja saattaa tulla useampikin yössä...aina pitää vaihtaa lakana, mutta mistä niitä vaihtaa enää jos ei puhtaita ole...? Onneksi nyt on sentään lämpimät ilmat, että poika voi nukkua sisällä vaikka ilman huosuja niin ei tarvi niitä enää vaihdella yöllä. Tuntuu mahdottoman hankalalta koko touhu. =/ En varmaan itse osaa nukkua ollenkaan ekoina öinä, kuuntelen vaan sitä hälytintä ja olen varautunut opastamaan pojan vessaan!

Kertokaa kokemuksianne, onnistuneita ja epäonnistuneita! Meitä ei lääkäri tai neuvolantäti juurikaan ehtineet opastaa tässä asiassa...ainoastaan perusjutut kertoivat. Kaipaisin niitä käytännön kokemuksia ja mitä pitäisi odottaa?

Kiitos paljon! =)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

palautimme, siirryimme pampersiin ja poika tuli yökuivaksi sitten kun tuli, joskus 5-vuotiaana

Vierailija
2/2 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika sai 5-vuotisneuvolasta lakanat käyttöön. Neuvolan mukaan ei olisi kiire vielä ollut, mutta min halusin kokeilla.

Meille ainakin näytettiin neuvolassa että millainen ääni kuuluu. Kasteltii lakanaa hieman vedellä. Poika sai itse painaa hälyttimen pois päältä.

Joka ilta poika laittoi itse hälyttimen päälle ja yöllä sen soidessa painoi sen pois päältä ihan itse.

Minä nukuin alakerrassa ja itkuhälyttimen kautta kuulin hälytyksen. Menin ylös ja sanoin pojalle että sitten vessaan pissalle. Vaidhdoin sillä aikaa kuivan lakanan ja jatkettiin nukkumista.

Meillä ei ainakaan kastunut kuin yksi lakana yössä. Varsinkin kun muisti pojan pissattaa vielä illalla viimeiseksi. Kaksi kertaa pesin lakanat, kunnes poika oppi kuivaksi. Se oli pienestä kiinni.

Tietysti pesin sen " kuivan" lakanan vielä ennen palautusta. Lakana oli oli pojalla käytössä noin 1,5 kk, koska halusin olla varma, että poika tosiaan on kuiva.

Tosin sitten päätin että on aika opettaa tuo nuorimmainen samalla kuivaksi. Tyttö oli vähnä vajaa 3 ja oppi kahdessa viikossa kuivaksi.

Pakko kehua, että meillä tuo hälytinlakana tosiaan toimi ja suosittelen sitä kyllä ensisijaisesti muillekkin. Onhan se kuitenkin " luonnollisempi" kuin lääkkeet. Ja ehtiihän niitä lääkkeitä kokeilla sen 2 kk jälkeenkin, jollei hälyttimestä ole sinä aikana ollut mitään apua.

Tsemppiä harjoitteluun :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi