Miten te muut 40+naiset pukeudutte, meikkaatte ym? Oletteko sitä mieltä että pitäisi pukeutua ikänsä mukaan?
Mitä se sitten tarkoittaakin, tuulipukua varmaan...
T. 40vee tennareissa ja bändipaidassa
Kommentit (53)
Tuulipukuiset vaihtaa vaatteet kyllä juhliin meikit ja korkkarit löytyy . Villapaita ,puolihame, korkokengät ja korvakorut isot , rajauskynää ripsaria ,huulipuna ja pitsialusvaatteet. Hyvän värinen pusero puolihameen kanssa pitkävartiset saappaat korkoja ja käsilaukku kyllä kelpaa minne vaan .
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 56 ja pukeudun ihan niin, kuin itse haluan ja tykkään.
Kuka miettii jotain vaatteiden ikärajoja? Eikö sellainen ole antiikista ajattelua. Ei kai nykyisin ole olemassa mitään mummotyyliä tai vastaavaa.
Olen noin periaatteessa ihan samaa mieltä. Silti en *itse* käyttäisi esimerkiksi revittyjä farkkuja, lävistyksiä, punaisia hiuksia, napapaitoja, tosi lyhyitä shortseja jne. koska olen jo 35+. Kaikkia noita olen käyttänyt parikymppisenä.
Toisaalta en ymmärrä miten tennarit ovat ikäsidonnaiset? Ne usein mainitaan näissä ketjuissa.
Vierailija kirjoitti:
No, tuota.. punaiset rastat peffaan asti, violetit silmälasit, nenäkoru (joka on killunut nokassa 15vuotiaasta eikä lähde ennenkuin hautaustoimistossa), useita tatuointeja, mustaa kynsilakkaa..
Päällä siniset tiukat farkut, olkapäät paljastava musta neule ja punaiset pizzasukat, siis näissä on pizzan kuvia. Kun lähden ulos laitan lyhyen, mustan tekomokkatakin jonka hihansuissa karvaa ja mustat maiharit.
Ikää 41.
HYI HELVETTI!
Mene silppuriin ja sieltä roskiin välittömästi, kulkematta lähtöruudun kautta
Mitähän se iän mukaan pukeutuminen on? Itse puen tilanteen ja sään mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hajuakaan miten 40v ikäisen tulisi pukeutua jos pukeutuu ikänsä mukaan...
Minä ajattelen, että tennarit ja pillifarkut, ehkä juuri bändipaita. Sellainen tätiunivormu.
Eiköhän tämä juuri ole se uusi normaali tätiunivormu, nuoremmilla ei tällaisia näe. Meidän ei myöskään tarvitse alkaa käyttää gudrunsjödenkauhtanoita eikä äitiemme kukkaleninkejä ja paplareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hajuakaan miten 40v ikäisen tulisi pukeutua jos pukeutuu ikänsä mukaan...
Minä ajattelen, että tennarit ja pillifarkut, ehkä juuri bändipaita. Sellainen tätiunivormu.
Eiköhän tämä juuri ole se uusi normaali tätiunivormu, nuoremmilla ei tällaisia näe. Meidän ei myöskään tarvitse alkaa käyttää gudrunsjödenkauhtanoita eikä äitiemme kukkaleninkejä ja paplareita.
Tuulipuvut oli ehkä nykyisten kuusikymppisten univormu nelikymppisenä? Nyt tosiaan pillifarkut ja muut, kun olivat käytössä jo nuorempana. Nelikymppisen tunnistaa myös kynityistä kulmakarvoista.
Vierailija kirjoitti:
Jos Aira Samulin ei ole liian vanha käyttämään glitteriä ja minihameita niin en mielestäni ole minäkään.
Ihanaa! Aira on kyllä idolini monessa asiassa mutta vaatemakuni on erilainen. Tosin hänelle glitterit ja minihameet sopii hyvin. Itse olen enemmän konservatiivinen tyyliltäni, en oikein erotu harmaasta massasta muttei haittaa.
Heittäkää ainakin ne Tokmannin polyesteri kukkamekot roskiin, hyi stana että ovat rumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä jossain määrin kannattaa pukeutua ikänsä mukaan. En esim. itse laittaisi potkuhousuja, leukalappua tai selästä napitettavaa kokopukua. Ja kauppojen tarjonta säätelee pukeutumista siinä mielessä, että vaikka itse haluaisi M-kokoisena Puuha-Pete -aiheisen t-paidan ja Lindexin tähtivelourhousut, niin sellaisia ei luultavasti löydy, ja joutuu tyytymään aikuisten farkkuihin tai college-housuihin ja johonkin saatavilla olevaan M-kokoiseen t-paitaan.
Mutta ei kai siinä sen kummempia rajoitteita ole.
Mullapa on neule-kokohaalari kotiasuna. Lapsenlapsi just ihmetteli, että miten voi olla.
Mummo 52 v
Vau! Käsistään kätevä ehkä osaakin neuloa tällaisen. On varmaan lämmin kotiasu.
Yritän huolehtia hyvin puhtaudesta. Meikkinä on meikkivoide, kulmakynä ja ripsiväri. Huuliin värillistä huulirasvaa ( käyttäisin mielelläni huulipunaa, mut hampaat ei oo enää nätit). Hiuksia ei oo ollut varaa hoidattaa&leikkauttaa ammattilaisilla vuosiin. Joten käytän olaplexin tuotteita (paras hinta-laatusuhde ja teho). Ulkoiseen vaikuttaa sisäinen, eli otan 1g C-vitamiinia, D-vitamiinia vähintään minimin ja carnosiinia&ubikinonia varojen salliessa. Korkokenkiä en enää pysty käyttämään, mikä harmittaa. Yritän satsata vaatehankinnoissa laatuun. Eli hyödynnän kaikki alet netistä. Siten olen saanut edes suht siedettävän työkäyttöön sopivan vaatevaraston.
Miten sitä osaisi sanoa, pitäisikö pukeutua iän määrittämällä tavalla, kun ei tiedä kuka ja mikä sen määrittää. Enemmän kai määrittää kroppa ja mitä se sallii pukea. Lisäksi, ei joskus nuoruudessani ollut näun kivoja vaatteita tai varaa niihin:) Näun iäkkäämpänä yritän pukeutua minulle sopiviin vaatteisiin. Oli ne sit mitä ja mitä ikäluokkaa tahansa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten 40+ iässä pitäisi pukeutua?
Mulla on ollut kohta vuoden verkkarit ja collegepaita-look. Juurikasvu on korviin asti ja ripsiväri haisee, sitä ei voi enää käyttää.
Etätöitä näemmä hamaan ikuisuuteen asti, joten mitä väliä.
T. N41
Sama homma. Kohta vuos vedetty verkkari-villasukka-lököpaita linjalla, lopettanut meikkaamisen ja hiustenvärjäämisen, joten aika naturelli tässä ollaan. Kivasti näkyy harmaat suortuvat, ihan uus juttu. Lisäksi näyttää siltä että tämä jatkuu hamaan tulevaisuuteen näin, joten ei tarvi paljon miettiä tyylikysymyksiä. Uusia sukkia ja alkkareita voi ostaa kun entiset alkaa hajoomaan.
Totta! Tää harmaiden määrä on yllättänyt, NÄINKÖ paljon niitä jo on?? No, ei kai ne Teamsissa niin näy, onneksi.
N41
35 vuotiaana ostin ekan toppapuvun koiran takia ja toppakengät ulkoliikunnan takia niin eka kertaa elämässä en palellut koko talvena jopa pipo tai pipopanta oli eka kertaa. Sitä ennen koiraharrastusta oli menty korkokenkä talvikengillä ilman pipoja pakkasessa ehkä yhdet talvikengät oli yli polven mokkaa. Mutta aina jäässä . Sitten oli uintiharrastus ja matkailu joten kyllä vaatetta piti vaihtaa päivittäin . Korkokenkää ballerinaa raahattiin Intiaan asti täältä . 40 on hyvä ikä . Tosin niin on 30 ja 50 myös. Toisaalta myös 20 on hyvää aikaa.