Miten te muut 40+naiset pukeudutte, meikkaatte ym? Oletteko sitä mieltä että pitäisi pukeutua ikänsä mukaan?
Mitä se sitten tarkoittaakin, tuulipukua varmaan...
T. 40vee tennareissa ja bändipaidassa
Kommentit (53)
Etätöiden takia olen ollut kohta vuoden muumihaalarissa. Miksen olisi? Ainoastaan kotona pyörin, nyt ulkoillessa vedän suoraan toppahousut ja -takin haalarin päälle ja menoks. Rintaliivit ovat (onneksi) kaukainen muisto vaan.
Fiiliksen ja tilanteen mukaan! En hyväksy että kukaan sanelee muiden pukeutumista tai tyyliä.
mä tykkään Rosie Huntington-Whiteleyn tyylistä ja otan siitä vaikutteita. Mun vaatekaappini sisältö on kylläkin low budget-versio Rosien garderoobista :D
Luulen! Että omaa pukeutumistani määrittelee enemmän yhteiskuntaluokka kuin ikä.
Olen siis pukeutunut aina jokseenkin samalla lailla, jo teininä. Tietysti vaatteiden malli muuttuu sitä mukaan kuin muoti muuttuu ja myös sitä mukaa kuin vartalon muoto muuttuu. Myös se tietysti vaikuttaa, mitä tekee: käsityöharrastus on mukavaa pitkässä neulemekossa, mutta vaeltamaan kannattaa lähteä jossain tuulen ja vedenpitävässä. Ja harrastukseni ovat vaihdelleet ikäni aikana. Mutta perustyyli on pysynyt samana suhteellisen eleettömänä, klassisena ja mukavana.
Vierailija kirjoitti:
Etätöiden takia olen ollut kohta vuoden muumihaalarissa. Miksen olisi? Ainoastaan kotona pyörin, nyt ulkoillessa vedän suoraan toppahousut ja -takin haalarin päälle ja menoks. Rintaliivit ovat (onneksi) kaukainen muisto vaan.
Tää naurattaa mua jostain syystä :D
Vierailija kirjoitti:
Ei hajuakaan miten 40v ikäisen tulisi pukeutua jos pukeutuu ikänsä mukaan...
Minä ajattelen, että tennarit ja pillifarkut, ehkä juuri bändipaita. Sellainen tätiunivormu.
Tummansiniset suorat farkut, paitoja, vähän huulipunaa, puuteri.
Olen 46v ja mun perusasu arkena on farkut, yksinkertainen trikoopaita tms ja Vans tennarit. Ei ole moneen työkaveriini verrattuna “iän mukaista” mutta tämä on mun tyyli.
Ei pukeutumisessa ole mitään ikärajaa. Saa pukeutua ihan miten itse tykkää.
Itse olen 41v ja pukeudun yleensä farkkuihin (suorat, bootcutit tai kesällä purjelahkeet) ja paitapuseroihin, pooloihin tai collareihin.
Kun laiskottaa niin college-lökärit ja niiden kanssa samanvärinen huppari tai paita.
Dr Martensit tai lenkkarit.
Villakangastakki, pitkä toppatakki tai biker-nahkatakki.
Kesällä käytän mekkoja tai shortsit ja t-paita-yhdistelmää.
Tykkään että vaatteen pitää olla istuva ja laadukas.
Kuulostaa peruspirkon tyyliltä, mutta mun oma juttuni on printit, kirjailut, korut ja maskotit. Mitä älyttömämpi, sen parempi. Ei mitään kukkia, polka dotteja tms, vaan käpyeläimiä, alieneita, sammakoita, hassuimman näköisiä Star Wars-hahmoja tai vaikka Mr. Potato Head. Näitä ei saa olla liikaa yhdessä asussa ettei näytä liian sekavalta, yleensä yksi printti / kuva / koru / maskotti per asu riittää :)
Nelikymppisenä voi pukeutua ihan miten tykkää. Moni varmaan kulkee samassa tyylissä kuin ennenkin eikä vaihda koko vaatekaapin sisältöä aina uudelle kymmenluvulle siirtyessä.
Oma vaatevarastoni on huomattavasti laadukkaampi ja klassisempi kuin nuorena. Välttelen minimittaa(olen aina vältellyt), antavia kaula-aukkoja ja huonosti istuvia vaatteita. Yritän korostaa vartaloani ehkä vähän hienovaraisemmin. Mutta toki käytän etenkin vapaalla verkkareita ja farkkuja jos en ole mihinkään menossa.
Tällä hetkellä en meikkaa missään, sillä kulmat ja ripset ovat tummat ja sosiaalisissa tilanteissa on maski. Ennen kevyttä ihon sävyn tasoittelua. Ripsivärikin on nyt jäänyt kun jämähtää purkkiin harvojen käyttökertojen takia. Käytän oikeastaan aina mekkoja, kotona rennompia ja ilman alusvaatteita, ihmisten ilmoilla skarpimpia, mutta rennohkoja nekin.
Siinä mielessä ikä on muuttanut pukeutumistani, että enää en mielellään lähde minihame+nirunarutoppi-yhdistelmässä ulos helteelläkään. Syystä että suojaudun auringolta.
Vaatteeni ovat laadukkaampia ja siten ajattomampia. Neuleeksi en osta enää Modtexin 10€:n neonväristä neuletta, jossa on rinnan kohdalla aukko. Ostan esim. Espritilta tai Uniqlolta jonkun simppelin, värillisen ja vuosia kestävän neuleen.
Käytän pipoa! Ja ostin juuri toppahousutkin. Niitä ei ollutkaan vuosikymmeniin. Kyllä on kiva ulkoilla säänmukaisissa vaatteissa.
Kuljen huppareissa, collegeissa, farkuissa, leggareissa, t-paidoissa, neuleissa niin kun olen kulkenut viimeiset 40-vuotta. Ei nykyään ole mitään ikäpukeutumista, pukeutuu niin kuin haluaa ja kukkaro antaa myöten.
Terv: 50-v.
Ei mulla ole mitään tyyliä. Ei kiinnosta. En myöskään meikkaa enkä värjää hiuksia. Pidän vaatteita jotka peittää hyvin koska en halua huomiota. Ostan mitä halvalla saa, yleensä tokmannilta. Värinä musta tai harmaa. Siinäpä se. Oon oikeastaan teinistä asti ollut samanlainen tyylitön, muotia seuraamaton tylsimys. Talvisin aina jaloissa Kuomat, kesäisin tennarit tai ballerinat, korkokenkiä en ole koskaan käyttänyt.
Jollain on toi pakkomielle tosta tuulipuvusta . Meillä eletään siten että erotetaan arki vaatteet juhlavaatteista . Harrastusvaatteet työvaatteista jne. Nyt kun ollaan Suomen FIN hieno ,ilmastossa niin täällä tietysti sen mukaan pukeudutaan ulkona . Kun liikutaan ulkona ollaan usein joko asioilla tai koiraa viemässä tai roskia tai kaupassa käymässä jne. tai matkalla juhliin tai sieltä pois. Työmatkalla tai menossa kuntosalille uimahallin. Riippuu täysin mihin on menossa mitä tekee mitä on päällä. Jos on menossa veneelle niin varmaan on tuulipuku . Jos ulkoilee ulkoilupuku. Jos juhliin juhlapuku. Mukana voi pitää vaihto aatteet . Uimapuku tuulipuku toppapuku jne liittyy liikuntaan. Kylmällä ilmalla pyörällä se on tuulipuku tai ulkoilutakki yleensä ja farkut verkkarit. Tuulipuvun takki on ehdoton ulkona koiran kanssa kylmä tuuli vesisadetta tihkua rakeita . Mökillä tietysti ulkoiluvaatteet riippuen mikä sää on. 40 vee pukeutuu siis tilanteen mukaan ja sen mukaan mitä tekee. Hyvin korkkarit pitkät housut ja plazerit käy mihin vaan . Farkut käy arkeen. Koko asu näyttää kenkien mukaan ja korujen erilaiselta. Käytä siis kenkiä sään ja tilanteen mukaan . Korkokengät kuuluu naiselle . Myös käsilaukut kuuluu ja korut . 40 vee on vielä nuorekas 50 vee on vaihdevuodet . Korvakorut ja hiuskorut korkokengät ravintolaan ja juhliin tietysti . Korvakorut asun mukaan . Iltalaukku eroaa tietysti arkikasseista. 40 v on parhaassa iässä . Työssä työkengät juhlissa juhlakengät . Kun vanhenee ei enää sitten jaksa painella korkokengissä fillarilla tai veneellä .
Farkut, huppari tai T-paita. Yleensä vähän parempia merkkejä, mutta nyt löysin esim hauskan Mikki-hupparin H&Mltä. Nämä yleensä viileämmällä säällä.
Välillä trikoomekko, jakku, sukkahousut tai viileällä säällä leggingsit.
Etätöiden myötä pukeudun vain ulkoiluvaatteisiin, joissa saatan käydä myös kaupassa. Yleensä kyllä tilaan ruuat kotiinkuljetuksena. Kotona pukeudun tyyliin puuvillaneuleeseen ja legginseihin tai urheiluhousuihin.
Pukeudun ihan niin kuin haluan. No sen verran on ikä tuonut mukanaan, että ihan vesirajamekkoja tai -hameita en käytä. Jos hameen/mekon helma on polvien yläpuolella, katson itseäni peilistä takaapäin ja kumarrun. Mikäli alushousut näkyy kumartuessa, kolttu on liian lyhyt itselleni. Muuten en välitä, mitä joku ajattelee. Tissit tiskiin -paitoja en kyllä myöskään enää käytä vaikka dekolteen iho on vielä ihan sileää, se on vaan tyylitöntä.
N47
Mekkoja tai nahkahousuja-tai hameita kauluspaidan kanssa töihin. Farkut, converset ja kashmirneule vapaalla.
N 49