Miten te muut 40+naiset pukeudutte, meikkaatte ym? Oletteko sitä mieltä että pitäisi pukeutua ikänsä mukaan?
Mitä se sitten tarkoittaakin, tuulipukua varmaan...
T. 40vee tennareissa ja bändipaidassa
Kommentit (53)
No, tuota.. punaiset rastat peffaan asti, violetit silmälasit, nenäkoru (joka on killunut nokassa 15vuotiaasta eikä lähde ennenkuin hautaustoimistossa), useita tatuointeja, mustaa kynsilakkaa..
Päällä siniset tiukat farkut, olkapäät paljastava musta neule ja punaiset pizzasukat, siis näissä on pizzan kuvia. Kun lähden ulos laitan lyhyen, mustan tekomokkatakin jonka hihansuissa karvaa ja mustat maiharit.
Ikää 41.
Ei hajuakaan miten 40v ikäisen tulisi pukeutua jos pukeutuu ikänsä mukaan...
No ehkä jossain määrin kannattaa pukeutua ikänsä mukaan. En esim. itse laittaisi potkuhousuja, leukalappua tai selästä napitettavaa kokopukua. Ja kauppojen tarjonta säätelee pukeutumista siinä mielessä, että vaikka itse haluaisi M-kokoisena Puuha-Pete -aiheisen t-paidan ja Lindexin tähtivelourhousut, niin sellaisia ei luultavasti löydy, ja joutuu tyytymään aikuisten farkkuihin tai college-housuihin ja johonkin saatavilla olevaan M-kokoiseen t-paitaan.
Mutta ei kai siinä sen kummempia rajoitteita ole.
Mulla on aina pitkä hame, koen sen mukavana. Vain luonnonkuituja. Yksivärisiä yläosia, joko istuvana tai tunikana. Rakastan kaikkea naisellista ja liehuvaa, mutta pitää olla myös mukavaa. Jalassa matalakantaiset kengät, en pysty käyttämään korkoja. En meikkaa, koska naama on maskin peitossa, harvoin viitsin muutenkaan. Tukka luonnontilassa, vyötärölle, yleensä nutturalla. Luonnonlapsi siis, en seuraa muotia, ja toivoisin, että jokainen pukeutuisi jo aiemmin haluamallaan tavalla.
Minä olen sitä mieltä, että revityt farkut, glitter ja napapaidat eivät kuulu nelikymppiselle. Eivätkä rakennekynnet, hiustenpidennykset eivätkä ripsenpidennykset.
Tavalliset farkut kyllä, niitä voi pitää vaikka vanhus. Siisti peruspukeutuminen on ok, ei mitään raflaavaa.
Ei ehkä enää mitään kovin killuttimellisia korvakoruja, sellaisia tosi isoja.
Miten 40+ iässä pitäisi pukeutua?
Mulla on ollut kohta vuoden verkkarit ja collegepaita-look. Juurikasvu on korviin asti ja ripsiväri haisee, sitä ei voi enää käyttää.
Etätöitä näemmä hamaan ikuisuuteen asti, joten mitä väliä.
T. N41
Mä olen 56 ja pukeudun ihan niin, kuin itse haluan ja tykkään.
Kuka miettii jotain vaatteiden ikärajoja? Eikö sellainen ole antiikista ajattelua. Ei kai nykyisin ole olemassa mitään mummotyyliä tai vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
No ehkä jossain määrin kannattaa pukeutua ikänsä mukaan. En esim. itse laittaisi potkuhousuja, leukalappua tai selästä napitettavaa kokopukua. Ja kauppojen tarjonta säätelee pukeutumista siinä mielessä, että vaikka itse haluaisi M-kokoisena Puuha-Pete -aiheisen t-paidan ja Lindexin tähtivelourhousut, niin sellaisia ei luultavasti löydy, ja joutuu tyytymään aikuisten farkkuihin tai college-housuihin ja johonkin saatavilla olevaan M-kokoiseen t-paitaan.
Mutta ei kai siinä sen kummempia rajoitteita ole.
Mullapa on neule-kokohaalari kotiasuna. Lapsenlapsi just ihmetteli, että miten voi olla.
Mummo 52 v
Mulla iski tuossa pari vuotta sitten sellainen olo että farkut on nähty. Hankin vaatekaappiin laadukkaita materiaaleja, hyvin laskeutuvia ja istuvia vaatteita. Olen tosi hoikka, vältän kovin tyköistuvia tai kireitä vaatteita, minusta mulle sopii paremmin vähän väljemmät vaatteet. Korostan hoikkaa vyötäröäni kuitenkin. Korkokengät taas on aina ollut mun juttu. Niitä mulla on joka lähtöön.
No nyt etätyöaikana olen valunut takaisin farkkulinjalle.
Täytin juuri 60. Olen pitänyt keväästä asti lähes joka päivä Zaran revittyjä farkkuleggingsejä, siis sellaisia, joissa on valmiiksi reikiä. Viihdyn niissä erinomaisesti, tosin nyt ne ovat alkaneet löystyä niin, että ulkona kävellessä alkavat roikkua pitkin kinttuja.
Mieheni inhoaa niitä.
Pukeudun samalla lailla kuin paljon nuoremmat. En välitä mitä mieltä muut ovat. Pukeudun kuten itse haluan enkä kuten muut haluavat. :)
Nelikymppinen on jo niin aikuinen, ettei muiden mielipiteiden mukaan tarvitse tehdä mitään. Jos haluat pukeutua teinivaatteisiin tai ihan mihin tahansa, niin go for it!
Jos joku arvostelee toisten pukeutumista, niin se kertoo mielestäni enemmän arvostelijasta kuin arvostelun kohteesta, eikä todellakaan mitään hyvää.
Sanoisin että kropan mukaan. Olin jossain vaiheessa vähän tuhdimmassa kunnossa ja silloin pukeuduin löysempiin vaatteisiin. Nyt olen taas hoikka ja voin mielestäni pukeutua mihin vaan. No, napapaidat on poissuljettu mutta muuten menee vaate kuin vaate. Ei nelikymppinen ole vielä mikään vanhus. N40
Itse koen kyllä pukeutuvani ikäiseni mukaan, mutta en tiedä mitä tämä kullekin tarkoittaa. Esim. tennarit ja bändipaita on minusta hyvinkin normaali nelikymppisen asu, tällaiset löytyy kaikilta kavereiltani. Samaten hiustenpidennykset ripsenpidennykset ja rakennekynnet voisin hyvin laittaa, kaikkia on ollutkin. Toki minulla nämä ovat maltillisia ja melko luonnollisen näköisiä, ei minulta löydy ylipitkiä teräviä kynsiä,tai karvamatoja silmistäni. Kynnet on siististi geelatut, lyhyehköt, yleensä punaiset tai ranskikset. Samaten killuttimet korvissa.
Sen sijaan shokkivärjättyjä hiuksia, tatuointeja, glittereitä yms. en haluaisi laittaa, muutenkin pukeudun ”teinijuttuihin” maltillisesti, yhdistellen niitä konservatiivisempaan. Mutten ehkä koe tämän olevan ikään liittyvää, se on vain minun tyylini.
Ahterin peittävä pitkä huppari tai neule + leggingsit. Ehdoton lemppari asu.
Kenkinä converset tai vansit koska ne todella mukavat päällä, kävelen paljon. Olen hoikka 40v. Hiukset luonnontilassa, en värjää enkä meikkaa. Muiden mielipiteet vaatteistani ei liikuta tippaakaan.
Jos Aira Samulin ei ole liian vanha käyttämään glitteriä ja minihameita niin en mielestäni ole minäkään.
Vierailija kirjoitti:
Miten 40+ iässä pitäisi pukeutua?
Mulla on ollut kohta vuoden verkkarit ja collegepaita-look. Juurikasvu on korviin asti ja ripsiväri haisee, sitä ei voi enää käyttää.
Etätöitä näemmä hamaan ikuisuuteen asti, joten mitä väliä.
T. N41
Sama homma. Kohta vuos vedetty verkkari-villasukka-lököpaita linjalla, lopettanut meikkaamisen ja hiustenvärjäämisen, joten aika naturelli tässä ollaan. Kivasti näkyy harmaat suortuvat, ihan uus juttu. Lisäksi näyttää siltä että tämä jatkuu hamaan tulevaisuuteen näin, joten ei tarvi paljon miettiä tyylikysymyksiä. Uusia sukkia ja alkkareita voi ostaa kun entiset alkaa hajoomaan.
Pukeudun kun sillan alla asuva narkki. Ei vois vähempää kiinnostaa muiden mielipiteet mun vaatteista tai tyylistä.
Miksi pitäisi...Töissä tietysti asiallista ja jakkupukua. Mutta vapaa-ajalla ostan samaa mitä jotkut teinit. Välillä hävettää, mutta jos tykkään esim revityistä farkuista ja lyhyistä paidoista ja tennarit on mukavat, niin miksi en saisi pitää. Missä se kielletään.