Paljonko taaperonne saavat katsoa televisiota?
Meillä 1,5vuotias viihtyisi teletappien äärellä vaikka kuinka kauan ja joka päivä..
Kommentit (8)
Viikonloppuaamuisin piirrettyjä telkkarista, joskus satunnaisesti pikku kakkosen (ehkä pari kertaa viikossa) ja sen lisäksi muita videoita/dvd 1-5 kertaa viikossa.
kuopus 1v4kk pyörii ympärillä lähinnä kiusaamassa isoveljeä, eli ei kiinnosta pätkääkään näköjään...
jos juuri silloin ei muuta puuhaa tunnu olevan. Kesällä näin käy ehkä kerran pari viikossa, talvella melkein joka päivä, kun ulkona tulee oltua vähemmän. Lisäksi saa katsoa aamuisin videoita vartin verran, että äiti ja isä saavat syödä aamupalansa rauhassa.
Tykkää katsoa myös Hauskoja kotivideoita, joten sen saa katsoa, samoin lastenohjelmia viikonloppuaamuisin, jos satutaan muistamaan - yleensä ei. Siinäpä se taitaa olla. Videoita/dvd:tä meillä ei tuijota kukaan, ei vaan olla tv- ja leffaihmisiä.
teletappeja pari tuntia päivässä.
lisäksi toosa on muutenkin auki, eli katsella saa milloin vaan..
Ei jaksa oikeen stressata miten traumatisoivaa ja hengenvaarallista on joku tv:n tuijottaminen taaperolle.
Pidämme television yleensä kiinni päivisin ja itse katsomme tv:tä vasta lapsen mentyä nukkumaan. Lapsella on yksi Maisa-video, jota on katsottu ihan pari kertaa, kun minulla on ollut joku sellainen homma että olisi pitänyt saada keskittyä siihen. Ei se kyllä oikein ole toiminut: vartti korkeintaan on video kiinnostanut ja siitäkin suurin osa ajasta on mennyt siihen, että minun on pitänyt käydä hakemassa lasta pois televisiota klähmimästä...
Ollaan ajateltu, ettei tuonikäisen vielä tarvi katsoa edes lastenohjelmia. Ei haluta muutenkaan katsoa televisiota lapsen läsnäollessa, koska uutisissa ja muissakin ohjelmissa on paljon väkivaltaa ja asioita, joita taapero ei ymmärrä ja jotka se voi kokea pelottavina.