Mieheni täysi-ikäinen tytär saa minut joskus raivon partaalle.
Arrggghh.
Meillä käy silloin tällöin sohvaperuna, joka syö kaapista mitä haluaa, ei siivoa jälkiään, nukkuu puolille päiville, ei ikinä tarjoa apuaan ja nyt sitten ILMOITTI ottavansa kaapistani kuukautissuojiani, kun oli unohtanut omansa kotiin. Ei varmasti tuo tilalle uusia.
Mieheni tietysti puolustelee kaikkia ratkaisuja. Minulla uudella vaimolla ei ole määräysvaltaa edes omassa kodissani. Porttikieltoakaan ei voi antaa.
Kommentit (24)
Kyllä itsekin olin 18-vuotiaana melkoinen sohvaperuna ja äitini joutui patistamaan sängyn petauksessa, siivouksessa jne... marjaan EN silloin lähtenyt (pienempänä kyllä ja nyt taas isompana).
Eli syödä saa vain silloin kun sinäkin syöt? Omituista. Tiedätkö mitään tuon ikäisistä ihmisistä? Tuskin heitä mitkään perhelounaat kiinnostaa, päin vastoin. Ja siinä ei mielestäni ole mitään moitittavaa. Itsenäistymishalu on kova, ja ehkä vielä pientä protestinmakua ilmassa..
Ja vaikket pitäisikään tytön äidistä (joka nähtävästi on ollut aikoinaan se miehesi suuri rakkaus), niin älä kosta sitä tytölle. Jos on opetettu toimimaan kotona siten, ettei mitään tarvii tehdä, niin ei kai se nyt yht' äkkiä sitä opikaan.
No tuota noin, onko tullut mieleen et tyttö ei halua osallistua sen takia et kokoajan kyttäät sen tekemisiä? Ei kaikille niitä kesätöitäkään riitä.... ja tuosta syömisestä, on aika alentavaa kysyä et saako ottaa jotain jääkaapista sitä ja tätä.....ainakin itse jos mua noin kohdeltais rupeaisin samalla lailla passiiviseksi joka asias.... Enkä ymmärrä niuhotusta parista siteestä jos tarttee, et pääsee ostaan kaupasta omia. Toki saatais harmittaa jos itekki tarttis ja just viimeset vie. Mut ite ostaisin vaan tyynesti uuren paketin melua nostamatta---
Kaikesta huolimatta se teidän yhteisten lasten isä on myös hänen isänsä. Ehkei hän koe saaneensa lapsena tasa-arvoista kohtelua isältään.