Kuinka paljon käytätte vuodessa omiin
vaatteisiinne? Minä laskeskelin, että noin 4000 euroa ja ostan siis varmaan keskimäärin aika paljon vaatteita, eli tuolla summalla ehkä 50 vaatekappaletta, keskihintaisia. Kiinnostaisi vain tietää, että miten muilla. Ja mieluiten ne, jotka siis ostavat uusia vaatteita, kun kirpputorilöytöjen tekijöiden kanssa vertailu on vähän vaikeaa...
Kommentit (28)
Juu eli sanomattakin selvä, että paljon vähemmän kuluu vaatteisiin vuodessa. Nyt kesällä olen oikein törsännyt ja laittanut 100€ omiin vaatteisiin. Tällä hinnalla olen saanut 10 paitaa, 3 housut ja 2 hametta. Ehkä minullakin menee noin 500€ vuodessa sisältäen myös urheiluvaatteet. Joku vuosi voi mennä vähän enemmän, jos pitää esim. talvitakki hankkia.
En osta kirppareilta, ostan lähinnä alesta ja silloinkin "loppurysäyksestä".
Olen löytänyt USA:sta nettikaupan (tai oikeastaan kaksi) joka myy hyvälaatuisia perusvaatteita minulle sopivissa väreissä ja mitoituksetkin sopivat. Aina ennen olen saanut juosta joka t-paidan perässä tuntitolkulla, joten nyt on ihanaa kerätä yhteensopivaa puvustoa. Tänä vuonna olen tilannut jo varmaan 1000 eurolla, kymmeniä vaatekappaleita. Ajattelen, että käytän suurinta osaa näistä pitkään. Usein matkustavat mieheni ja kälyni tuovat vaatteet maahan laillisesti, osan tilaan suoraan kotiin ja maksan tullit.
Tuo 2400 euroa minulta meni (jo) ennen tätä USA-oivallusta, mutta sain sillä paljon vähemmän. Hyviä työpuseroitakin jakun alle minulla oli aina vain 1-2 kerralla, kun nyt voin valita neljästä eri väristä ja hihanpituuksiakin on useampi. Sellaiset ostan edelleen Suomesta, joissa istuvuus on tärkeä.
Mulla on tänä kesänä mennyt rahaa vaatteisiin pelkästään varmaan 700 euroa. Menisikö vuodessa sellainen 2000 euroa vaatteisiin. Ja minä en kulje missään merkkivaatteissa. Ostaa yhden jakkupuvun niin se on melkein siinä.
Meidän 16-vuotias selviytyy ehkä sellaisilla summilla, joista täällä puhutaan. Hänen kallein ostoksensa on noin 200 euron talvitakki joka toinen vuosi, muuten hän käyttää trikoovaatteita, joihin ei tosiaan paljon kulu, ja farkkuja. Oma talvitakkini maksaa helposti 400 euroa ja yksi kunnollinen työasu 400-500 euroa, päälle kengät, joita on oltava useampi esittelykelpoinen pari koko ajan. Eikä koko ajan voi samoja vaatteita pitää. Joka päivä en tarvitse jakkupukua, mutta kyllä kunnollisia jakkuja pitää olla ainakin 4-5 kaapissa, lisäksi neuleet ja paidat. Ja sekä kesä- että talvijuhlia varten pitää olla asut, viimeksi meni 300 ennen pikkujouluja, kesäjuhlissa käytin viime kesän hääasua, joka maksoi 400 e.
Jos näistä ei pidä kirjaa niin voi olla vaikea mieltää, miten paljon rahaa kuluu.
noita nettikauppojasi? kiinnostaa muakin!
mulla menee varmaan 3000e? laukut kengät vaatteet kun laskee yhteen.
sehän on enemmän kun lainan lyhennysosa multa vuodessa! voi paska.
Mutta mä olin tässä monta vuotta etten ostanut paljon yhtään, sitten kerta heitolla ostin uusiksi paljon vaatteita mutta mun ostamat vaatteet ovat niin halpoja ettei rahaa mene paljoakaan.
loppurysäyksistä. Koot tai mallit eivät ole sopivia.
Olen sen huomannut, että jos ei halua näyttää "menneen talven lumelta", pitää melkein koko garderoobi uusia 5v välein. Joitakin tätä vanhempia yksittäisiä vaatteita mulla on toki käytössä. Kun muoti muuttuu ja ikää tulee lisää, on päivitettävä varastoja.
En osta kirppareilta, ostan lähinnä alesta ja silloinkin "loppurysäyksestä".
että mulle kaikki sopisi - ja siksi joudunkin ostamaan kalliimpia vaatteita.
Yleensä vaatelaskut sitäpaitsi tuppaavat kasvamaan juuri silloin kun yritän "säästää" ja ostaa jotain HM:stä ja Vero Modasta. Nimittäin se on niiden vaatteiden kanssa sillä lailla, että 20 pesua ja roskikseen.