Apteekin farmaseutit huonolla tuulella :D
Kiinnitin huomiota heihin kun oli ollut puhetta tutun kanssa kuinka häntä ei edes oltu tervehditty. Sama kävi mulle, ei edes moi sanottu. Katsoi kuin halpaa makkaraa sieltä visiitin takaa ei kertonut lääkkeen haittavaikutuksista mitään. Todella epämiellyttävä käynti.
Ja toinen mihin kiinnitin huomion, kun otin vuoronumeron niin yksi paikka oli tyhjä, muissa asiakkaita, ei ottanut mua vaan jäi koneelle :) jouduin odottamaan 15min siihen jossa oli asiakas.
Kommentit (14)
Eipä ole tullut ystävällisiä vastaan missään. Ynseä ylimielinen on heitä kuvaava.
Aina jos kysyn jotakin perus tuotetta, farmaseutti sanoo ensin anteeksi mitä. Kun toistan, hän katsoo minua kuin hullua ja sanoo ettei heillä ole. Kerran esim ihan keittosuolavettä kun eläinlääkäri suositteli sitä kissan silmien puhdistukseen.
Olen siirtynyt tilaamaan kaikki muut paitsi lääkkeet muista edullisemmista nettikaupoista. Jopa itselle muokattavat hammssuojat olisi olleet 85€ apteekissa ja ne olisi pitänyt tilaa sinne. Sain samat netistä 29€. En oikein koe että apteekeista saa enää asiakaspalvelua. Ja kaikki on ylihinnoiteltua.
Lakikin velvoittaa antamaan lääkeneuvontaa, kertomaan haitoista ym.
Luulevat että apteekissa kävijät ovat arvaamattomia hulluja ihan lääkkeissä?
Ei voi tietenkään yleistää, mutta olen huomannut että ainakin siinä apteekissa missä yleensä asioin on jotenkin todella takakireää ja ilotonta porukkaa töissä. Ymmärrän että apteekki on varmasti työpaikka missä saa varautua kaikenlaisiin asiakkaisiin ja tilanteisiin, ettei se aina ole se unelmaduuni. Asiakkaan näkökulmasta taas harva menee apteekkiin mielellään tai ainakin siellä käymiseen liittyy joku vaiva, joka voi olla hyvinkin arkaluontoinen ja henkilökohtainen ja silloin se hyvä aspa-kokemus olisi tarpeen.
Olen tavannut ainoastaan ystävällisiä farmaseutteja, mikä on aika ihmeellistä. Mutta asunkin kaupungissa, missä kilpailu apteekkien välillä on kovaa.
Pienemmillä paikkakunnilla voi olla toinen tilanne. Ja riippuu ehkä myös apteekkarista, eli siitä minkälainen ilmapiiri apteekissa on.
Sama täällä! Keljuiluksi ymmärsin. Onneksi voin käydä muualla apteekissa kuin omalla paikkakunnalla.
Mielenkiintoista kyllä kuulla että epäkohteliaisuus on yleisempääkin
Olen huomannut, että suurin osa apteekkien henkilökunnasta on lähinnä sosiaalisilta taidoiltaan heikkoja tai sitten sosiaalisesti ahdistuvia. Tämä voi näyttää herkästi siltä, että he olisivat jotenkin ylimielisiä tai tylyjä, koska ovat etäisiä. Vaatii silmää huomata ero sen sosiaalisen vaikeuden ja ylimielisyyden välillä.
Vierailija kirjoitti:
Olen tavannut ainoastaan ystävällisiä farmaseutteja, mikä on aika ihmeellistä. Mutta asunkin kaupungissa, missä kilpailu apteekkien välillä on kovaa.
Pienemmillä paikkakunnilla voi olla toinen tilanne. Ja riippuu ehkä myös apteekkarista, eli siitä minkälainen ilmapiiri apteekissa on.
Minulla on pelkästään negatiivisia kokemuksia Espoon apteekeista. En allekirjoita sinun väitettäsi. Olen jopa ollut töissä yhdessä niistä. Itse kyllä panostin asialliseen ja ystävälliseen palveluun, mutta en ollutkaan kuin kassa kun en ole farmaseutti.
Vierailija kirjoitti:
Lakikin velvoittaa antamaan lääkeneuvontaa, kertomaan haitoista ym.
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/9f00a76d-8e4d-4e3c-a77f-da8a4d3f…
Joissain apteekissa olen saaut juuri tuollaista epäystävällistä palvelua. Olen äänestänyt jaloillani ja nykyään käyn aina samassa apteekissa jossa saan ystävällistä palvelua. Sama periaate on ollut muissakin liikkeissä moni liike on tullut kantapaikaksi ihan ystävällisen henkilökunnan ansiosta. Onneksi en asu missään ihan pikkupaikkakunnalla niin on valinnanvaraa. Olisi karmeaa asua paikkakunnalla jossa olisi tyyliin yksi apteekki, yksi kauppa.
Oliko ne kaikki pahalla päällä? Jos niillä on yt:t tai jotain muuta raskasta. Mikä toki ei saisi silti heijastua asiakaspalveluun, mutta ihmisiä ne farmaseutitkin on.
Olen itse saanut aina ystävällistä palvelua Pirkkalassa/Tampereella.
Paikkakunnallamme on vain yksi apteekki mutta sinne en enää mene.
YAssa ainakin on aina ystävällinen henkilökunta.