En saanut tartuntatautipäivärahaa koska työnantaja ei ajallaan ilmoittanut tulojani KELAan. Mitä seuraavaksi?
Saanko tt-tukea? Pitääkö nyt työnantajan maksaa minulle poissaoloajalta? Mistä saan rahat jotka minulle kuuluu ja joita tarvitsen?
Kommentit (15)
Kelasta siis tullut viesti ettei hakemusta voitu käsitellä kun ne tiedot tuloista puuttuu. Nämä piti työnantajan lähettää.
Vierailija kirjoitti:
Ei työnantajan tarvitse ilmoitaakaan. Kela saa tiedot sähköisesti tulorekisteristä.
Miksi kela sitten minulle laittaa että työnantaja pitää ne oman portaalin kautta käydä laittamassa?
Ap
Soita palkanlaskentaasi ja pyydä lähettämään palkkatiedot. Kela käsittelee sitten uudelleen hakemuksesi.
Vierailija kirjoitti:
Soita palkanlaskentaasi ja pyydä lähettämään palkkatiedot. Kela käsittelee sitten uudelleen hakemuksesi.
Millä maksan vuokran sillä aikaa kun uudelleen odotan että lähettävät taidot ja että Kela uudelleen käsittelee?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä maksan vuokran sillä aikaa kun uudelleen odotan että lähettävät taidot ja että Kela uudelleen käsittelee?
Ap
No tämän päivän ongelma pysyy samana, pyysitpä uudelleenkäsittelyä tai et.
Soitat vuokranantajalle ja kerrot tilanteen. Ja alat säästää että on sit ens kerralla vuokran verran säästössä
Ja mitä jos eivät niitä vieläkään lähetä kun ei se jostain syystä ole onnistunut aiemminkaan?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei työnantajan tarvitse ilmoitaakaan. Kela saa tiedot sähköisesti tulorekisteristä.
Kela saa tiedot tulorekisteristä vain jos työnantaja on erikseen antanut kelalle suostumuksen sähköiseen asiointiin kelan palvelussa. Aika moni yritys/yrittäjä ei vieläkään ole tätä tehnyt, silloin työnantajan pitää edelleen ilmoittaa palkkatiedot kelaan vaikka ne on jo tulorekisteriin ilmoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No tämän päivän ongelma pysyy samana, pyysitpä uudelleenkäsittelyä tai et.
Minulla on kolme päivää aikaa hakea uudelleen. Jos työnantaja ei vieläkään onnistu osuudessaan en rahoja saa ollenkaan.
Haluan jonkun muun keinon saada sen mikä minulle kuuluu koska en luota tippaakaan enää tuonne päin.
Ap
Oletko alunperin pyytänyt työnantajaa lähettämään ko. tiedot vai kuvitellut, että työnantaja tajuaa lähettää ne oma-aloitteisesti?
Voit kysyä sossusta, onko sieltä mahdolista saada vuokran maksamista varten tukea, jonka maksat takaisin sitten, kun Kela on maksanut rahat. Onko sinulla luottokortti? Jos on, niin sen luottopuolelta voi nostaa rahaa - toki korolla, joka ei ole ihan pieni.
Toimeentulotuen käsittelyaika on seitsemän arkipäivää siitä kun hakemus ja kaikki liitteet (tiliotteet kahdelta kuukaudelta ym) on toimitettu.
Suosittelen olemaan yhteydessä palkanlaskentaan asap ja hoitamaan asian kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuen käsittelyaika on seitsemän arkipäivää siitä kun hakemus ja kaikki liitteet (tiliotteet kahdelta kuukaudelta ym) on toimitettu.
Suosittelen olemaan yhteydessä palkanlaskentaan asap ja hoitamaan asian kuntoon.
Olen ollut palkanlaskentaan yhteydessä. Silloin sanoivat että asian hoitavat, kela sanoo kuitenkin että jättivät hoitamatta.
Minulla on nyt toinen karanteeni menossa. Taidan varmuuden vuoksi koittaa hakea muita tukia tälle ajalle koska ei todellakaan ole varaa menettää yli kuulauden palkkaa parin kkn ajalta siksi että joku muu töpeksii.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko alunperin pyytänyt työnantajaa lähettämään ko. tiedot vai kuvitellut, että työnantaja tajuaa lähettää ne oma-aloitteisesti?
Voit kysyä sossusta, onko sieltä mahdolista saada vuokran maksamista varten tukea, jonka maksat takaisin sitten, kun Kela on maksanut rahat. Onko sinulla luottokortti? Jos on, niin sen luottopuolelta voi nostaa rahaa - toki korolla, joka ei ole ihan pieni.
Kyllä, olen pyytänyt. Vastaus oli joo joo lähetään-tyylinen.
En ala luottokortilla maksamaan mitään siksi että yritys jolla yli 2500 työntekijää Suomessa ottaa palkanlaskentaan ihmisiä ilman kokemusta. Kyllä tästä saa maksaa joku muu.
Ap
Laitat uuden hakemuksen ja yhteys palkanlaskentaan. Kerro myös, että tulet vaatimaan heiltä korvausta, jos etuus jää heidän laiminlyöntinsä vuoksi saamatta.
Toimeentulotukea voit hakea heti, vuokranmaksuun lykkäystä.