Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla menee kuukaudessa syömisiin noin 600e. Onko tuo paljon yhdelle hengelle?

Vierailija
23.01.2021 |

Ostan mitä mieli tekee, ja paljon valmista.

Myös esim paljon salaattibaareista kasailen bokseja.

En ymmärrä miten joku voi syödä alle 200e kuussa, kuten olen joskus lukenut...Sehän tekee jotain 7e päivässä.
Saman verran mulla menee helposti yhteen välipalaan

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo 7 e/pv on oma perusbudjettini. Tienaan noin 1000 euroa kuussa, menojen jälkeen ruokaan jää 200-300 euroa vähän siitä riippuen, onko jotain yllättäviä menoja.

7 euroa on ihan hyvä päiväbudjetti. Sillä pystyy ostamaan sitä, mitä tarvitsee - esim. munia, leipää, jonkun halvan jauhelihapaketin, porkkanoita... Teen isompia määriä kerralla ruokaa ja syön monena päivänä, niin ei tarvitse ihan joka päivä sitä 7 euroakaan käyttää. Mulla jää yleensä varaa myös syödä jotain hyvää, ei ehkä joka päiväksi mutta riittävän usein.

Kerran kuukaudessa syön aterian Mäkkärissä tai Burger Kingissä, suosin kuponkeja ja tarjouksia. Joskus ostan valmispizzan 2-4 euroa. Siitä saa vähän herkuttelua, jos tekee mieli. Leivonnaiset teen itse.

1000e kuussa?

Onko tuollaista oikeaa työtä edes?

Keräätkö jotain pulloja vai mitä?

Sulla taitaa olla todella huono käsitys tämänhetkisestä työelämästä. Aika moni tienaa alle 1500 kuussa.

No en kyllä lähtis töihin alle 3500€. Onneksi tuli opiskeltua ammattikoulussa ammatti itselleen.

Aika moni ammattikoululainenkin tekee pätkätöitä tänä päivänä. Ja moni on täysin työttömänä.

Olet onnekas, jos sulla sattuu olemaan sellaista ammattitaitoa, josta tällä hetkellä maksetaan hyvin.

Ei se kuule mistään onnesta tai epäonnesta ole kiinni.

Vaan siitä että jotkut menevät ja yrittävät kunnes onnistuvat, kun taas toiset ovat saamattomia ja luovuttavat heti alkuunsa, tai tyytyvät murusiin.

Ihan oma valinta.

Vierailija
42/50 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee varmaan saman verran. No nyt korona-aikana ehkä vähemmän kun ei viitsi joka päivä kaupassa käydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole paljon. Itsellä nettopalkka 7600€/kk ja söin aikaisemmin päivittäin ravintolassa. Nyt valmisruoka ja ruokaostokset tulee kotiin päivittäin. Kuukaudessa menee joku 1800€.

Miten noin pienestä palkasta raaskit pistää ruokaan noin paljon? Ilmeisesti sinulla ei ole paljon muita menoja ja asut vaatimattomasti.

Vierailija
44/50 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla yhden hengen taloudessa menee keskimäärin 180-240e kuussa ja syön täsmälleen sitä mitä milloinkin haluan (myös puolivalmisteita ja joskus valmisruokiakin, tosin ulkona en juurikaan käy syömässä).

Vierailija
45/50 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee reilu 800 euroa minulle ja kahdelle tosi paljon syövälle teinille. Ja lihaa menee paljon. Toki ravintoloihin saa kulumaan mitä vaan.

Vierailija
46/50 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa niin sama kai tuo on.

Meillä 5 henkeä ja ruokaan menee 400-700 euroa kuussa. Normaalisti siis alle 500 euroa mutta esim joulu, synttärit, mökillä tms tekee reippaan korotuksen budjettiin.

Nykyään leipominenkaan ole kovin edullista, hyvinkin voi mennä yli 100 euroa tarjottavien tekemiseen.

Vierailija
47/50 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen käyttää rahansa kuten tykkää ja pystyy, mutta minulle tuo olisi tosi suuri budjetti ruokaan. Meillä menee myös 600€ kuussa ruokaan, mutta syöjinä on kaksi aikuista ja 10v poika. Katson tarkasti mitä ostan, vertaan kilohintoja, hyödynnän tarjouksia jne., mutta aina syödään tuolla hinnalla riittävästi, maukkaasti ja terveellisesti. Kokataan itse, ei syödä valmisruokia.

Jos me käytettäisiin rahaa ruokaan samalla tavalla kuin sinä, eli aikuiset 600 € per naama ja lapsi vaikka puolet siitä... se olisi 1500 € kuussa. Huh... en tiedä, mitä noin isolla summalla edes ostaisin/tarvitsisin :D

Vierailija
48/50 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei sureta mitenkään käytetty rahamäärä, mutta pistää miettimään että sisältyykö tuohon summaan mitään itse tehtyä. Vaikka minulla olisi hyvinkin rahan puolesta varaa niin en silti mitenkään haluaisi luopua esimerkiksi itse tehdyistä lihapullista ja perunamuusista, usein kuin nuo yksinkertaiset halvat perusasiat on niitä ihan parhaita.

Vierailija
49/50 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukaudessa menee 450 euroa ruokakauppaan, mutta siinä on muutakin kun ruokaa! Pesuaineet, kukkia, kissojen ruuat, vessapaperia jne. Sellaista siis, mitä nyt yleensä ostetaan myös marketeista! Yleensä syön eväitä töissä, sillä työpaikan ruoka on huonoa ja kallista. Viikonlopun jämiä ma-ke ja eineksiä to-pe. Syön ihan tavallista kotiruokaa. Leivon ehkä kaksi kertaa kuukaudessa. Ostan aika paljon tarjouksesta, mutta myös ihan normihinnall, jos jotain haluan. Jätin maidon pois joitakin vuosia sitten (laktoosi-intoleranssi) ja korvasin sen maustetuilla kivennäisvesillä/ tuoremehulla 50% ja 50% vettä. Tulee aika kalliiksi, mutta en osaa juoda ihan vaan vettä ruokajuomana. Ravintolassa käyn ehkä kerran parissa kuukaudessa. Korona vei senkin ilon. Toisaalta paikkakunnalla ei oo kunnon ravintoloita. Teen itse parempaa ruokaa, mutta joskus on kiva mennä valmiiseen pöytään.

Vierailija
50/50 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä jaksat syödä niin paljon? Meillä 4-hengen perhe ja korkeintaan 500e menee ruokaan, enempää ei jaksaisi syödä.