Mulla menee kuukaudessa syömisiin noin 600e. Onko tuo paljon yhdelle hengelle?
Ostan mitä mieli tekee, ja paljon valmista.
Myös esim paljon salaattibaareista kasailen bokseja.
En ymmärrä miten joku voi syödä alle 200e kuussa, kuten olen joskus lukenut...Sehän tekee jotain 7e päivässä.
Saman verran mulla menee helposti yhteen välipalaan
Kommentit (50)
Mulla menee varmaan saman verran. No nyt korona-aikana ehkä vähemmän kun ei viitsi joka päivä kaupassa käydä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole paljon. Itsellä nettopalkka 7600€/kk ja söin aikaisemmin päivittäin ravintolassa. Nyt valmisruoka ja ruokaostokset tulee kotiin päivittäin. Kuukaudessa menee joku 1800€.
Miten noin pienestä palkasta raaskit pistää ruokaan noin paljon? Ilmeisesti sinulla ei ole paljon muita menoja ja asut vaatimattomasti.
Minulla yhden hengen taloudessa menee keskimäärin 180-240e kuussa ja syön täsmälleen sitä mitä milloinkin haluan (myös puolivalmisteita ja joskus valmisruokiakin, tosin ulkona en juurikaan käy syömässä).
Mulla menee reilu 800 euroa minulle ja kahdelle tosi paljon syövälle teinille. Ja lihaa menee paljon. Toki ravintoloihin saa kulumaan mitä vaan.
Jos on varaa niin sama kai tuo on.
Meillä 5 henkeä ja ruokaan menee 400-700 euroa kuussa. Normaalisti siis alle 500 euroa mutta esim joulu, synttärit, mökillä tms tekee reippaan korotuksen budjettiin.
Nykyään leipominenkaan ole kovin edullista, hyvinkin voi mennä yli 100 euroa tarjottavien tekemiseen.
Jokainen käyttää rahansa kuten tykkää ja pystyy, mutta minulle tuo olisi tosi suuri budjetti ruokaan. Meillä menee myös 600€ kuussa ruokaan, mutta syöjinä on kaksi aikuista ja 10v poika. Katson tarkasti mitä ostan, vertaan kilohintoja, hyödynnän tarjouksia jne., mutta aina syödään tuolla hinnalla riittävästi, maukkaasti ja terveellisesti. Kokataan itse, ei syödä valmisruokia.
Jos me käytettäisiin rahaa ruokaan samalla tavalla kuin sinä, eli aikuiset 600 € per naama ja lapsi vaikka puolet siitä... se olisi 1500 € kuussa. Huh... en tiedä, mitä noin isolla summalla edes ostaisin/tarvitsisin :D
Mua ei sureta mitenkään käytetty rahamäärä, mutta pistää miettimään että sisältyykö tuohon summaan mitään itse tehtyä. Vaikka minulla olisi hyvinkin rahan puolesta varaa niin en silti mitenkään haluaisi luopua esimerkiksi itse tehdyistä lihapullista ja perunamuusista, usein kuin nuo yksinkertaiset halvat perusasiat on niitä ihan parhaita.
Kuukaudessa menee 450 euroa ruokakauppaan, mutta siinä on muutakin kun ruokaa! Pesuaineet, kukkia, kissojen ruuat, vessapaperia jne. Sellaista siis, mitä nyt yleensä ostetaan myös marketeista! Yleensä syön eväitä töissä, sillä työpaikan ruoka on huonoa ja kallista. Viikonlopun jämiä ma-ke ja eineksiä to-pe. Syön ihan tavallista kotiruokaa. Leivon ehkä kaksi kertaa kuukaudessa. Ostan aika paljon tarjouksesta, mutta myös ihan normihinnall, jos jotain haluan. Jätin maidon pois joitakin vuosia sitten (laktoosi-intoleranssi) ja korvasin sen maustetuilla kivennäisvesillä/ tuoremehulla 50% ja 50% vettä. Tulee aika kalliiksi, mutta en osaa juoda ihan vaan vettä ruokajuomana. Ravintolassa käyn ehkä kerran parissa kuukaudessa. Korona vei senkin ilon. Toisaalta paikkakunnalla ei oo kunnon ravintoloita. Teen itse parempaa ruokaa, mutta joskus on kiva mennä valmiiseen pöytään.
Miten ihmeessä jaksat syödä niin paljon? Meillä 4-hengen perhe ja korkeintaan 500e menee ruokaan, enempää ei jaksaisi syödä.
Ei se kuule mistään onnesta tai epäonnesta ole kiinni.
Vaan siitä että jotkut menevät ja yrittävät kunnes onnistuvat, kun taas toiset ovat saamattomia ja luovuttavat heti alkuunsa, tai tyytyvät murusiin.
Ihan oma valinta.