Mulla menee kuukaudessa syömisiin noin 600e. Onko tuo paljon yhdelle hengelle?
Ostan mitä mieli tekee, ja paljon valmista.
Myös esim paljon salaattibaareista kasailen bokseja.
En ymmärrä miten joku voi syödä alle 200e kuussa, kuten olen joskus lukenut...Sehän tekee jotain 7e päivässä.
Saman verran mulla menee helposti yhteen välipalaan
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo 7 e/pv on oma perusbudjettini. Tienaan noin 1000 euroa kuussa, menojen jälkeen ruokaan jää 200-300 euroa vähän siitä riippuen, onko jotain yllättäviä menoja.
7 euroa on ihan hyvä päiväbudjetti. Sillä pystyy ostamaan sitä, mitä tarvitsee - esim. munia, leipää, jonkun halvan jauhelihapaketin, porkkanoita... Teen isompia määriä kerralla ruokaa ja syön monena päivänä, niin ei tarvitse ihan joka päivä sitä 7 euroakaan käyttää. Mulla jää yleensä varaa myös syödä jotain hyvää, ei ehkä joka päiväksi mutta riittävän usein.
Kerran kuukaudessa syön aterian Mäkkärissä tai Burger Kingissä, suosin kuponkeja ja tarjouksia. Joskus ostan valmispizzan 2-4 euroa. Siitä saa vähän herkuttelua, jos tekee mieli. Leivonnaiset teen itse.
1000e kuussa?
Onko tuollaista oikeaa työtä edes?
Keräätkö jotain pulloja vai mitä?Sulla taitaa olla todella huono käsitys tämänhetkisestä työelämästä. Aika moni tienaa alle 1500 kuussa.
No en kyllä lähtis töihin alle 3500€. Onneksi tuli opiskeltua ammattikoulussa ammatti itselleen.
Aika moni ammattikoululainenkin tekee pätkätöitä tänä päivänä. Ja moni on täysin työttömänä.
Olet onnekas, jos sulla sattuu olemaan sellaista ammattitaitoa, josta tällä hetkellä maksetaan hyvin.
Mulla alko tekemään pillua mieli. Pitää varmaan lähteä radalle....
Meillä menee 4 henkisen perheen ruokiin noin 800 euroa kuussa, enkä koskaan katso tuotteiden hintoja eli aika vapaasti noukin kauppaostoksia. Siihen nähden sinun käyttämäsi summa kuulostaa isolta, mutta toisaalta luultavasti ostat paljon valmiita annosia kun yksin syöt. Älä vertaile muihin vaan syö mitä haluat kunhan et mene sen takia vararikkoon =)
Meillä menee 600 kolmella hengellä (minä ja teinit) ja mun mielestä se on paljon. Pystyisin tuosta niistämään vielä satasen pari, mutta tykkään liikaa hyvästä ruoasta.
Meidän ei tarvitse arvuutella aloittajan painoindeksiä.
Minulla menee noin 300e kuussa ja siihen sisältyy puhdistusaineet ja kissan ruuat. Teen kaikki ruuat itse. Jauhelihasoppaa tai uuniruokia syön vähintään kolme päivää. Ja aina on myös kasviksia tai salaattia. Olen ihan tyytyväinen. Niin, ja tykkään leipoa leivät itse.
Eipä kiinnosta, vaikka sinulla menisi 6 000€ ruokaan. Jokainen käyttäköön rahansa siihen mihin parhaaksi näkee.
Onhan tuo 600€ vähän yläkanttiin. Mutta miettisin tässä kohtaa mihin se 600€ menee? Meneekö se helppouteen (salaattibaari ja einekset) vai meneekö se laadukkaisiin raaka-aineisiin? Nyt esimerkiksi on blinisesonki meneillään, osteletko ap kaupan tiskistä blinejä, mätiä ja savulohitartaria, kyytipojaksi smetanaa ja sipulisilppua? Jos et, niin hopi hopi Citymarketin tiskille näitä herkkuja hakemaan!
Tuohon budjettiin mahtuu myös tuoretta kalaa, vähän parempia pihvilihoja, kotimaisia kirsikkatomaatteja, tuoreita marjoja pitkin vuotta, kaupassa tuorepuristettua appelsiini- tai veriappelsiinimehua ja vaikka mitä muita ihania houkutuksia.
Kun vähän joka tuotteen kohdalla ostaa sitä vähän parempaa ja kalliimpaa, niin kyllä sitä rahaa menee. Lohen voi upgreidata tonnikalapihviin tai kuhafileeseen, jauhelihat marmoroituun rotukarjan sisäfilepihviin, savukinkut Ibericoon jne jne. Kyllä sitä rahaa saa palamaan, jos alkaa syödä hyvin!
Mulla menee 300 e/kk ja en mielestäni pihistä tietoisesti mistään, tosin teen töitä kotoa joten ei kulu rahaa ravintolalounaisiin. Eli musta tuo tuplamäärä kuulostaa tosi paljolta, näin nämä tottumukset eroavat. Eli mäkin mielestäni ostan kaupasta sitä, mitä haluan mutta se mitä haluan on sit vissiin puolet halvempaa. :)
Olen sinkku, ja amatööribodari, ja bodareiden tiedetään syövän kallista proteiinia ja lisäravinteita.
3500 kilokaloria päivässä, 185cm 98kg. Ruokaan ja terveysmössihin meni joulukuussa 320 €.
600€/kk kuulostaa aika isolta summana, mutta mikäpä on ruoan laatu?
Samahan se on, mihin kukakin rahansa laittaa. Ei niitä hautaankaan saa mukaan.
Itse ostelen tietokonepelejä ja alkoholia ja tupakkaa. On ruokaan tuhlaaminen varmaan fiksumpaa.
Kuulostaa kyllä kalliilta. Itse olen ruvennut elämään vähän leveämmin kun on tullut paljon rahaa viime aikoina ja säästöjä on kertynyt myös. Aikaisemmin meni rahaa minulla 70 €/kk ruokiin (käyn vain Lidlissä) nyt jos tuon vaikka tuplaa, niin tuntuu kyllä että elää kuin Kroisos, ja se on silloin 140 €/kk.
T. Lidl-mies.
Mulla menee yksin elävänä 8e ruokaan kuukaudessa silloin kun nuudelit on tarjouksessa 4kpl eurolla, eli 32 nuudelia (1x päivässä) tekee 8e.
On paljon, mutta itsepähän päätät mihin rahasi käytät. Valintoja. Minä syön n. 200e/kk.
Meillä menee 3 hengeltä n. 350 – 400 euroa/kk. ruokaan. Syödään hyvin, kalaa, lihaa, kasviksia, maitotuotteita ja juustoa, leipää, herkkujakin. Tehdään ruoat itse. Valitaan edullisempia kokolihoja ja edullisempia kaloja, esim. lohta ostetaan silloin kun lohifile on tarjouksessa. Kasviksissa syödään paljon sipulia, juureksia ja vihanneksia, marjoja, mutta välillä vaihdellen vähän myös eksoottisempia kasviksia.
No ei oo paljon varsinkin jos suosii suomalaisia elintarvikkeita, luomua, laadukasta lihaa ja kalaa, sekä kanaa. Toki esim makaronilaatikon voi tehdä halvallakin, itse teen hyvälaatuisesta Rekosta ostetusta paistijauhelihasta sekä täysjyvä-proteiinipastasta. Tällaiset valinnat jokaisen ruuan kohdalla nostaa ruokakorin hintaa.
Meillä, 4 henkisellä perheellä, jossa on 2 teini-ikäistä, menee rahaa ruokaan noin 1200-1400€/kk. Toki tähän summaan kuuluu kaikki isompien markettien valikoima eli ruuan lisäksi on ostettu myös esim paristoja, pesuaineita ja sukkia ja ruokittu 4 koiraa.
Me syödään paljon marjoja, luomu-hedelmiä, Reko-ringissä käyn ja lisäksi käydään myös ravintoloissa jotka on laskettu kuluihin mitä sanoin.
Ruoka on asia josta tinfitään viimeiseksi.
Itsellä menee lapsen kanssa prismaan n. 300€ /kk ruokaan enkä erityisesti pihistele mistään, ei syödä valmisruokaa eikä enää mitään roskaruokaakaan. Ja osa tästä summasta on siis pesuaineita, wc paperia, paristoja ja muuta vastaavaa. Mahat on aina täynnä ja roskiinkin asti menee osa vaikka yritän ostaa vain tarpeeseen.
Jokainen saa tietenkin tuhlata ruokaan niin paljon kuin haluaa mutta onko järkeä vetää vaikka 1000€ tai se 600€ kirjaimellisesti vessanpöntöstä alas joka kuukausi? Järkevämmällä syömisellä ostaisit äkkiä vaikka asunnon tai vaikka matkustaisit.
Kohtuu paljon, mutta järkevää käyttää se ruokaan. Minulla kuluu alkoholiin noin 300e kuussa. Päivittäin joko viinipullo 8-10 e tai k-kaupan lonkero sixpack reilu 12e.
Ruokaan menee paljon vähemmän.
Mikä tässä on niin ihmeellistä? Ihan järkevältä ja terveelliseltä elämältä kuullostaa. -toinen