Mulla menee kuukaudessa syömisiin noin 600e. Onko tuo paljon yhdelle hengelle?
Ostan mitä mieli tekee, ja paljon valmista.
Myös esim paljon salaattibaareista kasailen bokseja.
En ymmärrä miten joku voi syödä alle 200e kuussa, kuten olen joskus lukenut...Sehän tekee jotain 7e päivässä.
Saman verran mulla menee helposti yhteen välipalaan
Kommentit (50)
Kyllä se on paljon. Meillä kahden hengen taloudessa menee 400e ja syömme tosi vapaasti. Ostetaan take awaytä, viiniä, juustoja yms. Paitsi mitään salaattibaarijuttuja ja valmisruokia ei osteta, tehdään itse safkat. Jos meillä menisi 600e per naama niin käytäisiin sitten varmaan viikoittain fine dining ravintoloissa, että saataisiin tuollainen summa kulumaan.
Ei ole, minulla menee yli 2000 kuussa.
Ei ole paljon. Itsellä nettopalkka 7600€/kk ja söin aikaisemmin päivittäin ravintolassa. Nyt valmisruoka ja ruokaostokset tulee kotiin päivittäin. Kuukaudessa menee joku 1800€.
Siis joo mäkään en ymmärrä miten jollain ei voi olla rahaa siis aivan uskomaton juttu!!
Kaverini ostaa juhlamokkaa kaupasta kolme euroa paketti ja mulla kuluu se kolme egee kun otan kahvilasta kahvin!!
Kyllä maailmassa on paljon asioita joita en ymmärrä!!! Uskomatonta :0000
Tuo 7 e/pv on oma perusbudjettini. Tienaan noin 1000 euroa kuussa, menojen jälkeen ruokaan jää 200-300 euroa vähän siitä riippuen, onko jotain yllättäviä menoja.
7 euroa on ihan hyvä päiväbudjetti. Sillä pystyy ostamaan sitä, mitä tarvitsee - esim. munia, leipää, jonkun halvan jauhelihapaketin, porkkanoita... Teen isompia määriä kerralla ruokaa ja syön monena päivänä, niin ei tarvitse ihan joka päivä sitä 7 euroakaan käyttää. Mulla jää yleensä varaa myös syödä jotain hyvää, ei ehkä joka päiväksi mutta riittävän usein.
Kerran kuukaudessa syön aterian Mäkkärissä tai Burger Kingissä, suosin kuponkeja ja tarjouksia. Joskus ostan valmispizzan 2-4 euroa. Siitä saa vähän herkuttelua, jos tekee mieli. Leivonnaiset teen itse.
Vierailija kirjoitti:
Tuo 7 e/pv on oma perusbudjettini. Tienaan noin 1000 euroa kuussa, menojen jälkeen ruokaan jää 200-300 euroa vähän siitä riippuen, onko jotain yllättäviä menoja.
7 euroa on ihan hyvä päiväbudjetti. Sillä pystyy ostamaan sitä, mitä tarvitsee - esim. munia, leipää, jonkun halvan jauhelihapaketin, porkkanoita... Teen isompia määriä kerralla ruokaa ja syön monena päivänä, niin ei tarvitse ihan joka päivä sitä 7 euroakaan käyttää. Mulla jää yleensä varaa myös syödä jotain hyvää, ei ehkä joka päiväksi mutta riittävän usein.
Kerran kuukaudessa syön aterian Mäkkärissä tai Burger Kingissä, suosin kuponkeja ja tarjouksia. Joskus ostan valmispizzan 2-4 euroa. Siitä saa vähän herkuttelua, jos tekee mieli. Leivonnaiset teen itse.
1000e kuussa?
Onko tuollaista oikeaa työtä edes?
Keräätkö jotain pulloja vai mitä?
Tiedät sen itse. Jokaisella kun on henkilökohtainen käsitys siitä, mikä on paljon rahaa ja mikä ei. Minulle 600€ ei ole kovin paljoa, koska tienaan kymmenkertaisen määrän kuussa. Mutta tt-tuella elävälle se on enemmän kuin puolet kuukausituloista eli paljon.
On se. Ruokin kolmihenkisen perheen alle tonnilla kuussa eikä mistään pihistellä.
M54
Itsellä menee 300-400€/kk, mutta käyn aktiivisesti salilla ja syön 6 kertaa päivässä sekä terveellisesti. Eli hedelmiä, pähkinöitä (20-30g/pv), paljon kasviksia ja tietysti lihaa/tai jotain proteiinia. Lihat maksaa toki paljon, mutta kyllä kasviksiinki saa käytett rahaa , kun niitä syö 400-500g päivässä.
Joku kysyy, et onko siinä sit järkeä käydä salilla ja kuluttaa luontoa sen takia enemmän? Ei varsinaisesti, mut eipä tässä elämisessä nyt mitään järkeä täällä maapallolla nyt muutenkaan ole. Ruokailun ja kuntosalitreenien ansiosta olen todella energinen. Näin pystyn tekemään arjessa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1000e kuussa?
Sulla taitaa olla todella huono käsitys tämänhetkisestä työelämästä. Aika moni tienaa alle 1500 kuussa.
On. Miten ihmeessä saatkin menemään noin paljon? Onko tullut mieleen tehdä ruoka ihan itse? Tulee halvemmaksi ja tiedät mitä syöt.
Aika lailla saman verran menee. En viitsi stressata syömisistä vaan ostan sitä mikä milloinkin maittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1000e kuussa?
Olen osa-aikakuntoutuksessa, saan 500 euroa palkkaa, 286 euroa vakuutusyhtiöstä ja 300 asumistukea.
Tosiasia on kyllä se, ettei mulla ole koskaan ollut yli 1200 euroa kuukausipalkka. Olin pitkään puhelinhaastattelijana, josta tuli aika lailla se sama tonni. Silloin jaksoin tehdä töitä 5 päivää viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä menee 300-400€/kk, mutta käyn aktiivisesti salilla ja syön 6 kertaa päivässä sekä terveellisesti. Eli hedelmiä, pähkinöitä (20-30g/pv), paljon kasviksia ja tietysti lihaa/tai jotain proteiinia. Lihat maksaa toki paljon, mutta kyllä kasviksiinki saa käytett rahaa , kun niitä syö 400-500g päivässä.
Joku kysyy, et onko siinä sit järkeä käydä salilla ja kuluttaa luontoa sen takia enemmän? Ei varsinaisesti, mut eipä tässä elämisessä nyt mitään järkeä täällä maapallolla nyt muutenkaan ole. Ruokailun ja kuntosalitreenien ansiosta olen todella energinen. Näin pystyn tekemään arjessa enemmän.
Voi hyvää päivää!?!
Vierailija kirjoitti:
On. Miten ihmeessä saatkin menemään noin paljon? Onko tullut mieleen tehdä ruoka ihan itse? Tulee halvemmaksi ja tiedät mitä syöt.
Miksi tehdä itse, kun on varaa ostaa valmista? Elämä on liian lyhyt sen ajattelemiseen, mikä on halvin mahdollinen vaihtoehto. Toki joidenkin on pakko sitä miettiä, mutta nyt en puhu heistä. Jos on millä mällätä niin miksi ei mälläisi. Kun ei niitä euroja saa "taivaaseen" mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1000e kuussa?
Keräätkö jotain pulloja vai mitä?Sulla taitaa olla todella huono käsitys tämänhetkisestä työelämästä. Aika moni tienaa alle 1500 kuussa.
No en kyllä lähtis töihin alle 3500€. Onneksi tuli opiskeltua ammattikoulussa ammatti itselleen.
Itellä opiskelijana menee joku 70-80€ kuukaudessa ruokaan niin joo, kyllähän se aika isolta summalta kuulostaa kun vuokrakin on alle 600€/kk
Ihan sama jos sulla on varaa siihen, meillä ei, koska 4 hengen perheessämme käytämme ruokaan saman summan.