Oletko pyytänyt hoitajan vaihtoa neuvolassa? Miksi?
Onko joku pyytänyt ja saiko vaihdettua? Miksi pyysit vaihtoa?
Ei mielellään aleta kauheasti haukkumaan neuvolan työntekijöitä tässä, yrittävät parhaansa kehnolla palkalla ja ei todellakaan missään mieltä ylentävissä olosuhteissa. Totuus on silti, että aina vaan ei voi kaikkien kanssa natsata. Mietin tässä juuri, että kehtaisinko pyytää toista työntekijää itselleni, kun homma nyt vaan ei toimi. Kahdesti ollaan tavattu.
Kommentit (28)
Harkitsen hoitajan vaihtoa. Eka raskaus menossa ja olen tavannut neuvolan hoitajan nyt kolme kertaa. Ymmärrän että heillä on paljon potilaita, mutta hän on kysynyt minulta samat kysymykset nyt jo useamman kerran. Ihan niinkuin emme olisi koskaan keskustelleet. On esim kysynyt joka tapaamisella, mitä teen työkseni. Lisäksi kirjauksissa on asiavirheitä eli on jotenkin ymmärtänyt sanomiseni ihan eri tavalla kuin olen tarkoittanut tms. Tuntuu, että ollaan ihan eri aaltopituudella ja jotenkin hän ei ymmärrä minua.
Olisit rehellisesti kirjoittanut että neuvola täti ei tehnyt niin kuin halusin ja kehtasi ottaa esiin minun omat vastuut niin voinko shoppailla itselleni sellaisen neuvola tädin joka tekee niin kuin haluan ja käsken että minun ja minun lapsen etu tapahtuu muiden kustannuksella
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole vaihto mahdollinen. Olen siis itse töissä neuvolassa. Ainoastaan silloin vaihdetaan esimiehen luvalla, jos esim. äiti on henk.koht. tuttu (naapuri, lähisukulainen). Jos asiakas tekee valituksen terkkarin toiminnasta, silloin voidaan myös vaihtaa, mutta ne on hyvin harvinaisia tilanteita.
Miten niin meillä vaihto ei ole mahdollinen? Kai ymmärrätte että lakia pitää noudattaa aina ja kaikkialla. Ei siitä voi irtisanoutua vaan ilmoittamalla että meillä ei noudateta. Laki on ihan yksiselitteinen tämän suhteen. Ainoastaan silloin ei tarvi antaa mahdollisuutta vaihtaa, jos yhtään toista henkilöä ei ole tekemässä samaa työtä samassa pisteessä. Ja silloinkin voi vaihtaa toiselle toimipisteelle ihan vapaasti.
Neuvolan terveydenhoitaja
Vierailija kirjoitti:
Olisit rehellisesti kirjoittanut että neuvola täti ei tehnyt niin kuin halusin ja kehtasi ottaa esiin minun omat vastuut niin voinko shoppailla itselleni sellaisen neuvola tädin joka tekee niin kuin haluan ja käsken että minun ja minun lapsen etu tapahtuu muiden kustannuksella
Vähän taisit pistää omiasi joukkoon, mutta vaikka tilanne oikeastikin olisi tämä, neuvolantätiä saa vaihtaa. Syyn ei tarvi olla mitenkään "pätevä".
Pyysin vaihtoa lapsen syntymän jälkeen. Syynä oli se, että oman hoitajan ajat peruuntuivat aina ja tapasin oman hoitajan koko raskausaikana ehkä kahdesti. Muuten kävin neuvolassa eri hoitajilla ympäri kaupunkia ja vaihtoa suositeltiin jopa ajanvarauksen yhteydessä, kun jouduin soittamaan sinne jatkuvasti uusista ajoista. Mitään henkilökohtaista tuossa ei ollut ja kaikki hoitajat olivat ihan supermukavia.
Olen käynyt äitiys- ja lastenneuvolassa melkein 3 vuoden ajan, hoitaja on joka kerta vaihtunut ihan pyytämättä. Muistelen kaiholla omaa lapsuutta, jolloin sama tuttu terveydenhoitaja oli vielä koulussakin.
Meillä Espoossa hoitaja vaihtui koko ajan ihan pyytämättäkin. Ihan turha edes nimetä omaa hoitajaa kun sitä ei edes yritetä toteuttaa. (Mieluummin palkkaavat satunnaisia sijaisia).
kaikki oli onneksi ihan päteviä ja mukavia, mutta ei siitä nyt jäänyt sellainen olo, että jos joku ongelma olisi ollut, että sitä kukaan olisi tajunnut.
No joo, en nyt halua mennä kauheesti yksityiskohtiin, mutta oli siinä vähän muutakin kuin toi päälle puhuminen. Hoiti mm. omia henkilökohtaisia asioitaan vastaanoton aikana ja vaikutti siltä, ettei ole ehkä ihan kaikki kondiksessa. Mut ei tosiaan sinänsä mitään varsinaista "virhettä", tuli vaan todella kyseenalainen fiilis. Ap