Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko hyvätuloinen?

Vierailija
23.01.2021 |

Haluan puolueettomia mielipiteitä rahatilanteestani. Nettopalkka 2150 kuussa, vuokra 450, pari vakuutusta ja YTK maksu kerran vuodessa reilun satasen, puhelin 20 kuussa, ei velkaa, ai autoa, ei suoratoistopalveluja, ei osamaksuja eikä lehtitilauksia. Olenko teidän mielestänne ns. rahoissani vai en? Miten käyttäisitte rahaa jos olisitte minä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et hyvätuloinen, mutta pienimeno7nen, mikä tekee taloustulanteestasi hyvän.

Vierailija
2/10 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et hyvätuloinen, mutta pienimeno7nen, mikä tekee taloustulanteestasi hyvän.

Hyvä pointti. Tunnen oloni hyvätuloiseksi, mutta se johtuukin siitä että menot ovat niin pienet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekemistä noilla kuluilla on otsikkosi kanssa?

Vierailija
4/10 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskituloinen olet.

Vierailija
5/10 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä tunne. Tunnen oloni isotuloiseksi, mutta kuten ensimmäinen kommentoija totesi, olenkin pienimenoinen.

Tiedän parempituloisia, jotka ovat ympäriämpäri veloissaan ja joutuvat laskemaan senttejä. Ehkä se on totta, ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.

Tunnen olevani melkeimpä varakas. Pystyn säästämään helposti tonnin kuussa enkä elä tilipäivästä tilipäivään, vaan rahaa ylimääräisiin yllättäviin menoihin on aina. Jos tulee joku iso lasku, pystyn sen aina maksamaan heti. Tiedän kaksi kertaa enemmän tienaavia, jotka eivät pysty selviämään edes sadan euron yllättävästä menosta.

Vierailija
6/10 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuluilla on merkittävä osuus nettovarallisuuden kanssa. Esimerkiksi joku voi olla miljonääri, olematta miljonääri. Tulot voivat olla miljoonissa, mutta jos menot ja velat ovat myös miljoonissa, niin kyseinen henkilö ei ole miljonääri. Oikealla miljonäärillä NETTOvarallisuus on yli miljoona euroa. Eli hänellä on enemmän tuloja kuin velkaa/menoja.

Samoin tavallisillta tryössäkävijöillä: tulot vs menot ja velat. Suurituloinenkin voi olla käytännössä  köyhä, jos on paljon velkoja, elää yli varojen eikä osaa suhteuttaa menojaan tuloihin.

-ap

7/10 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot pienet mutta vielä pienemmät menot. Rahatilanteesi on parempi kuin monilla hyvätuloisilla. 

Vierailija
8/10 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/10 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö esim käy koskaan missään kun ei ole mitään matkakuluja? Esim töissä?

Vierailija
10/10 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö esim käy koskaan missään kun ei ole mitään matkakuluja? Esim töissä?

On matkakuluja, mutta kysesssä on joku verotusarvo tms en oikein tiedä. Mulla on siis työsuhdematkalippu.

Lisäksi, ennen kuin joku luulee että olen joku ryysyläinen-hippi, niin olen esteetikko sisustuksen ja pukeutumisen suhteen. Tykkään myös laatuelektroniikasta, puhelin, TV, läppäri, kaikkien pitää olla huippua. Mutta kun elän todella nuukasti ja pidän todella kauan sen mitä ostan (vain rikkimenneen tilalle uutta_), niin mulla jotenkin on vaan varaa kaikkeen. On myös merkkilaukku ja merkkivaatteita, mutta nekin 5-10 v. vanhoja, koska ostan vähän mutta laadukasta. Tykkään myös hyvistä pihveistä ja sushista, mutta syön niitä vain todella harvoin, muuten niihin kyllästyy. Tämä nyt kuulostaa teistä varmaan tosi oudolta, mutta olen tosi tosi nuuka ja pistän asioita tärkeysjärjestykseen, jotta voin nauttia rahoistani tarvittaessa ja ostaa jotain kivaa hyvin hyvin harvoin, mutta toisaalta myös nauttia taloudellisesta turvallisuudesta, että rahaa kyllä riittää jos joku hätä tulisi. Mun pahin painajainen olisi elää tilipussista tilipussiin, eli pitäisi odottaa seuraavaa palkkaa että saa laskut maksettua. Pyrin aina nuukailemaan ja toimimaan fiksusti rahojen kanssa, ettei sellaista koskaan tapahtuisi. Stressin määrä on vähempi, kun ei vaan tuhlaile koko palkkaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi